Īsta individualitāte Audi A7 55 TFSI quattro izmēģinājums brauciens

Audi A7

Audi biznesa līnija vēlreiz ir atjaunota, tāpat kā pirms astoņiem gadiem par pamatu ņemot lielo A7 hečbeku. Ar pazīstamo harmonisko siluetu, uzlabotiem asajiem stūriem un šķautnēm – mūsdienīga MLB Evo platforma, jauni motori un moderns interjers ar skārienjutīgiem paneļiem un taktilu atgriezenisko saiti. Tehnoloģiski A7 kļuvis vēl tuvāks flagmanim A8, kaut arī tā virsbūve izgatavota galvenokārt no tērauda, bet aizmugures daudzsviru piekarē amortizatori un elastīgie elementi joprojām uzstādīti atsevišķi. Toties tagad ir apvienoti citi šasijas komponenti, elektronika ar augstākās klases FlexRay tehnoloģiju, jaudīgs 48 voltu starteris-ģenerators un drošības sistēmas.

Audi A7

Jaunos Audi indeksus var uzskatīt par izgāšanos. Šo benzīna versiju dēvē par 55 TFSI, relīzē iekavās raksta 3.0. Nu, tad arī sarunās pagaidām būs tā: “Man ir “piecdesmit piektais”, trīs litru…”

Līdz ar paaudžu maiņu garums ir samazinājies, kaut arī tikai par 5 mm. Riteņu bāze palielinājusies par 12 mm. Piektajās durvīs tāpat ir paslēps spoileris, kas automātiski paceļas, sasniedzot ātrumu 120 km/h vai nospiežot pogu. Bagāžnieka tilpums nav mainījies: no 535 līdz 1390 litriem.

Kas attiecas uz eksterjeru, vispirms uzmanību piesaista automašīnas aizmugurējā daļa. Jaunajam A7 ir vienota diožu lente. Lukturi rada trīs dimensiju iespaidu. Vienīgais, kā pietrūkst – normālas izplūdes sistēmas īscaurules. Izpūtējs ir, bet tas paslēpts zem auto. Autovadītājam taču vajag dzirdēt izpūtēja skaņu! Tomēr ražotāji nolēmuši padarīt auto daudz civilizētāku un ar klusinātāja palīdzību šo skaņu noņemt.

Audi A7

No sāniem auto ir līdzīgs iepriekšējās paaudzes A7. Tomēr viens jaunums ir – parādījies tornado Line. Pateicoties tam, mašīna izskatās vēl interesantāk. Vismazāk izmaiņu ir A7 priekšējā daļā. Te izvietoti radari, kas ir atbildīgi par aktīvo kruīza kontroli un drošības sistēmu.

Interjers ir pat patīkamāks nekā A8! Nav dīvaino deflektoru ar aizklājiem, uz durvīm – stilīgi rokturi, bet divi galvenie skārienjutīgie ekrāni pavērsti pret vadītāju. Iekārtu panelis ar 1920×720 pikseļu izšķirtspēju ir ideāli piemērots šim interjeram. Augšējais ekrāns – 10 collas; apakšējā diagonāle – 8,8 collas. Attēls visur ir lielisks. Guvu estētisku baudījumu no galveno elementu savstarpējā izvietojuma. Kvalitātei un stilam būtu grūti piesieties.

Audi A7

Gaismas un “avārijas signāla” skārienjutīgais vadības bloks – tas nu gan ir kaut kas! Vispār Audi labāk par citiem ir izdevies atbrīvoties no ierastajām pogām. Sensori reaģē ne tikai uz pieskārieniem, bet arī uz piespiešanas spēku. Dinamiskais skaļrunis atskaņo klikšķi, bet sīciņais elektromotoriņš mazliet atbīda paneli uz sāniem – sajūta gandrīz tāda pati kā ar fizisku taustiņu. Tikai pēc taustes neko neatradīsi. Interfeiss ir loģisks, var pierast uzreiz. Bet kāpēc vajadzēja skārienjutīgo “dārziņu” iežogot, šādā izsmalcinātā veidā imitējot klasiku?

Nezinu, vai jaunais V6 3 litru motors kļūs par zvaigzni (340 zirgspēki, turbokompresors bloka sāngāzumā un kompresijas pakāpe 11,2:1, pateicoties Millera ciklam), taču motora skaņa pārsteidzošā kārtā nav skaļa, bet drīzāk šņācoša. Protams, 5,3 sekundes līdz “simtam” – tas ir ļoti ātri, taču pietrūkst dramatisma. Ar ātro 7 pakāpju “robotu” rodas sajūta, ka esi elektromobilī. Kārba paklausīgi lec uz leju pa pārnesumiem, tomēr uz starta ir jūtama viegla vibrācija.

Audi A7

Pilnpiedziņa šeit ir pieslēdzama – jaunākais ultra quattro.

Pateicoties jaudīgam 48 voltu starterim-ģeneratoram, start/stop sistēma darbojas nevainojami un motoru var izslēgt jau pirms apstāšanās, ja ātrums nav lielāks par 22 km/h. Pat turot kāju uz bremzes, sāk darboties dzinējs, tiklīdz kamera un radars ievēro, ka mašīna priekšgalā paātrinās.

Testa mašīnai bija dinamiska stūres vadība. Bez reduktora, kas maina priekšējā tilta “asumu”, ir arī jau no A8 pazīstamais aizmugures riteņu piedziņas mehānisms. Noregulēt sarežģīto sistēmu nav viegli, bet A7 pagriežas ar juveliera precizitāti. Inženieri apgalvo, ka kompensēt reakciju neviennozīmību aktīvās stūres izmantošanā ļauj tieši aizmugurējās ass pagrieziens. Savukārt algoritms rada pretēju efektu: lielā ātrumā stūre kļūst asāka.

Audi A7

Pat komfortablā režīmā reakcijas ir tik dzīvas un precīzas, ka rodas mazliet dīvaina laba stimulatora sajūta. Satvēriens ir vājprātīgs, trajektorijas koriģēšanas asums uz loka – kā skuveklim. “Septiņnieks” pareizi balstās uz aizmugures ārējā riteņa, un tam ir laba saķere ar asfaltu. Savukārt Dynamic režīmā stūres vietā tu it kā paņem pogu kontrolleri: nospied uz pogas – un pagriez.

Audi A7

A7 būtu gada atklājums, ja nebūtu dīvainā pneimopiekares regulējuma. Pirmais iespaids ir mānīgs: mašīna maigi pārvar “gulošos”, labi izlīdzina bruģakmeņus un patīkami šūpojas viļņos, bet… Ar sīko reljefu ir bēda. It kā mašīnā būtu ierīkots skeneris pamatīgai līdzena asfalta kvalitātes pārbaudei. Nepārtrauktā trīcēšana nomāc. Esmu pārliecināts, ka ar tik zemu smaguma centru nav nepieciešams tā aizspiest statņus, lai gūtu sportiskākas izjūtas nekā braucot ar A8.

Vispār A7 ir reāli izdevusies mašīna. Papildus jau ierastajai salona spozmei tai piemīt īsta individualitāte un skaistums. Tā dzīvo savā līmenī – zemākā nekā A8, toties daudz stilīgākā un izaicinošākā. Greznība ir drīzāk gudra nekā demonstratīva.

Audi A7

Audi A7