Auto jaunumi

0
35
Auto jaunumi #1-18

Lexus ES

Pekinas autosalonā notika septītās paaudzes sedana Lexus ES pasaules pirmizrāde. Jaunajam ES bija jānomaina ne tikai iepriekšējās paaudzes mašīna, bet arī izmēros līdzīgais GS sedans, jo pieprasījums pēc tā pēdējos gados bija pavisam niecīgs.

Automašīna ir būvēta uz GA-K platformas (ietilpst TNGA saimē) ar aizmugures daudzsviru balstiekārtu un samazinātu smaguma centru. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli sedana garums pieaudzis par 65 mm un sasniedzis 4975 mm, platums tagad ir 1865 mm (+45 mm), augstums – 1445 mm (-5 mm). Riteņu bāze ir palielināta līdz 2870 mm (+50 mm), šķērsbāze kļuvusi par 10 mm platāka priekšpusē un par 37 mm aizmugurē.  Auto jaunumi #1-18

Salīdzinājumā ar priekšgājēju jaunais ES ieguvis daudz agresīvāku dizainu, kurā plaši izmantotas asas šķautnes. Pēc eksterjera noformējuma sedans kļuvis līdzīgs flagmanim LS. Automašīnai ir piešķirta firmas radiatora reste raksturīgajā vārpstveida formā, asa leņķa priekšējā optika ar bumeranga formas diožu gaismas lukturiem. Eksterjera apdarē plaši izmantots hroms un moderni lukturi, kas atgādina krosovera RX lukturus.

Salons ieturēts tādā pašā stilā kā priekšgājējam LS un var “palielīties” ar augstas kvalitātes apdares materiāliem, augstu komforta līmeni, labu skaņas izolāciju, mūsdienīgu multimediju sistēmu un jaunākajiem elektroniskajiem asistentiem.

Auto jaunumi #1-18Tiks piedāvātas ES 200, ES 250 un ES 350 versijas ar atmosfēras dzinējiem. ES 200 versija aprīkota ar to pašu agrāko 4 cilindru 2 litru motoru, jauda – 150 zirgspēku. Pārnesumkārba ES 200 ir 6 pakāpju, bet pārējām versijām – 8 pakāpju “automāts”. Zem Lexus ES 250 pārsega uzstādīts jauns 2,5 litru “četrinieks” ar 205 zirgspēku jaudu. ES 350 būs pieejams ar modernizētu 3,5 litru V6, kura jauda ir 306 zirgspēki.

Hibrīda ES 300h ir iekārta, kurā ietilpst jaunais 4 cilindru 2,5 litru “atmosfērnieks”, kas darbojas pēc Atkinsona cikla, elektrodzinējs un elektromehāniskais variators. Niķeļa-metāla hibrīda baterija atrodas zem otrās krēslu rindas. Hibrīda kopējā atdeve – 218 zirgspēki, izziņotais degvielas patēriņš – 4,7 litri uz 100 km jauktā ciklā.

Pirmo reizi ES parādījās versijā F Sport.  Šis sedans ieguvis radiatora resti ar šūnu zīmējumu, 19 collu riteņu diskus (standarta modelim – 17 vai 18 collas), bet uz bagāžnieka jumta – spoileru. Turklāt ES F Sport ir aprīkots ar adaptīvo balstiekārtu.

Auto jaunumi #1-18

Sedanam piešķirts jaunākās paaudzes Lexus Safety System drošības sistēmas komplekss. Tajā ietilpst: adaptīva kruīza kontrole, gājēju un velosipēdistu pamanīšanas sistēmas (tagad efektīvas arī diennakts gaišajā laikā), sadursmes novēršanas, ceļa zīmju atpazīšanas sistēmas, vadītāja noguruma līmeņa kontrole, brīdinājums par ieņemtās joslas pamešanu, automātiska lukturu gaismas pārslēgšana.

Audi A6 Avant

Jaunajam universālim ir tāds pats tehniskais “pildījums” un aprīkojums kā sedanam. No ārpuses jauno A6 Avant var atpazīt pēc daudz lielākās radiatora restes un mainīgas galvas optikas, bet no aizmugures – pēc pārveidotajiem lukturiem, kurus savieno hromēts tiltiņš.

Auto jaunumi #1-18

Jaunais A6 Avant ir pārcēlies uz moduļu platformu MLB EVO. Auto garums ir 4940 mm, riteņu bāzes lielums – 2924 (+ 12), platums – 1886 (+ 12), augstums – 1470 (+ 9) mm. Bagāžnieks faktiski nav mainījies – 565/1680 litri. No iekšpuses mašīna salīdzinājumā ar priekšgājēju kļuvusi daudz plašāka – paplašināta starprindu telpa, vairāk “gaisa” arī virs galvas. Universāļa interjers ir radikāli pārstrādāts, kļuvis daudz mūsdienīgāks un tehnoloģiskāks. Šeit ir pilnībā jauna stūre, elektronisks iekārtu panelis, divi lieli monitori uz centrālās konsoles un kompakts pārnesumkārbu selektors.

Auto jaunumi #1-18Tirgū vispirms parādīsies 55 TFSI versija ar 3,0 litru benzīna “sešnieku” un 340 zirgspēku jaudu (500 Nm), kā arī 286 zirgspēku (620 Nm) dīzeļa variants 50 TDI ar 3,0 litru darba tilpumu. Pirmais tiek piedāvāts ar 7 diapazonu robotu S-tronic, bet otrais – ar tradicionālo 8 diapazonu “automātu”. Atšķiras arī pilnpiedziņa – “benzīnniekam” dod izslavēto quattro ultra, jo dīzeļmotoram taču pienākas normāls pastāvīgs quattro ar pašbloķējošu centrālo diferenciāli. Abus motorus papildina “mīkstā hibrīda” sistēma, kas ietver starteri ģeneratoru ar siksnas piedziņu un litija jonu bateriju.  Sistēma darbojas no sava 48 voltu tīkla, izslēdzot dzinēju brīvskrējienā, kad ātrums ir 55–160 km/h, kā arī sastrēgumos, jau iepriekš apslāpējot dzinēju (22 km/h) un iedarbinot to brīdī, kad priekšā stāvošā automašīna uzsāk kustību. Vēlāk līnijā parādīsies vēl divi dīzeļi: 40 TDI modifikācijas ar 2 litru “četrinieku”, kura jauda ir 204 zirgspēki (400 Nm), un 45 TDI ar deforsētu V6 motoru, kura jauda ir līdz 231 zirgspēkam (500 Nm). Parādīsies arī “uzkarsētais” S6 Avant, “uzlādēts” RS6 un visceļu variantu Allroad.  Tāpat kā sedanam, arī universālim tiek piedāvāti četri balstiekārtas varianti: standarta, sporta un adaptīvā, kā arī pneimatiskā (abas pēdējās aprīkotas ar elektroniski vadāmiem amortizatoriem), par papildu maksu pieejama pilnvadāmības šasija un aktīvs aizmugures diferenciālis.

Auto jaunumi #1-18

Lexus UX

Kompaktais UX krosovers ir jaunākā Lexus līnijas automašīna. Visceļnieks ieguvis firmas vārpstveida radiatora resti, sarežģītas formas priekšējos lukturus, daudz liektu līniju un štancējumu uz buferiem, virsbūves un sānos. Citu modeļu vidū UX izceļas ar agresīviem plastmasas uzliktņiem virs riteņu arkām, muskuļotiem spārniem, kā arī aizmugures lukturiem, kurus savieno pa visu pakaļgalu izstiepta diožu josla.

Auto jaunumi #1-18

Salonā uzmanību piesaista elektroniskais iekārtu panelis, neparastie ventilācijas sistēmas gaisa vadi, skārienjutīgs panelis uz centrālā tuneļa multimediju funkciju vadībai, kā arī plats multimediju ekrāns, kura kreisajā pusē ir integrēts pulkstenis. UX modeļa pamatā ir TNGA moduļu platforma ar McPherson statņiem priekšpusē un 2 sviru piekari aizmugurē. Visās versijās ir tikai atsperu balstiekārta. Visceļnieka garums ir 4495 mm (par 145 mm īsāks nekā NX), riteņu bāzes garums – 2640, platums – 1840, augstums – 1520 mm. Bāzes versijā zem UX 200 pārsega izvietojies neliels 2,0 litru atmosfēras dzinējs Dynamic Force, kas attīsta 171 zirgspēka jaudu. Tas strādā pārī ar jauno transmisiju Direct Shift, kas apvieno variatoru un mehānisko pirmo pārnesumu. Šāds risinājums nodrošina daudz straujāku startu. UX 250h variants ir aprīkots ar analoģisku motoru, kas deforsēts līdz 145 zirgspēkiem. Tam palīdz elektromotors, ar kuru iekārtas summārā atdeve sasniedz 178 zirgspēkus. Sākumā abas versijas tiek piedāvātas ar priekšējo piedziņu, bet hibrīda modifikāciju var pasūtīt ar pilnpiedziņas transmisiju E-Four, kuru papildina vēl viens elektromotors.

Auto jaunumi #1-18

Cadillac XT4

Kompaktā krosovera Cadillac XT4 ārējais tēls radīts atbilstoši jaunajai “Y stratēģijai”. Tā paredz modeļa izlaišanu vairākās variācijās, kas cita no citas atšķirsies ar riteņa disku dizainu, virsbūves noformējuma elementiem un salona apdari. XT4 tiks piedāvāts trijos variantos: Luxury, Premium Luxury un Sport. Bāzes komplektācijā Luxury krosoveram būs 18 collu diski, pārējām versijām – 20 collu diski.

Auto jaunumi #1-18

Jaunā auto garums ir 4599 mm – mazliet garāks ir tikai “japānis” Lexus NX. Riteņu bāzes ziņā Cadillac XT4 ir neapšaubāms līderis – neviens nevar pārspēt 2799 mm. Krosovera platums – 1881 mm, augstums – 1627 mm. Klīrenss ir 171 mm, tātad daudz mazāks nekā konkurentiem (BMW X1 – 183 mm, Range Rover Evoque – 212 mm). Pašmasa – 1660 kg.

Jau “bāzē” krosoveram būs pilnībā noformēta gaismas diožu optika, aizmugures parkošanās sensori, elektroregulējami priekšējie krēsli un 2 zonu klimata kontrole.

Auto jaunumi #1-18

Sākumā tiks piedāvāts tikai viens motors – benzīna “turbočetrinieks” ar 2,0 litru tilpumu un 241 zirgspēku lielu jaudu (350 Nm). Ar to pārī strādās 9 pakāpju “automāts” Hydra-Matic 9T50. “Bāzē” Cadillac XT4 iegūs priekšējo piedziņu, savukārt vecākajām versijām paredzēta pieslēdzama pilnpiedziņa ar sajūga uzmavu, kas aprīkota ar 2 frikcionu paketēm.

BMW iX3

Kompānija BMW Pekinas motošovā prezentēja konceptuālu elektrisko krosoveru iX3. Tas ir būvēts uz pašreizējā sērijas modeļa – standarta X3 – bāzes, proti, uz CLAR platformas.

Auto jaunumi #1-18

No parastā X3 elektriskais kross iX3 ārēji atšķiras vispirms jau ar saaugušajām restes “nāsīm”. Elektrokross ieguvis jaunus buferus un īpaša dizaina riteņu diskus, kreisajā priekšējā spārnā parādījies papildu uzlādes kabelis.

Koncepta spēkiekārtas pamatā ir tā dēvētās piektās paaudzes BMW eDrive bloks – elektromotors, transmisija un elektroniskie komponenti sagrupēti atsevišķā korpusā.

Auto jaunumi #1-18

Prototips ir aprīkots ar 270 zirgspēku elektrisko dzinēju un bateriju ar tilpumu 70 kW/h. Plānotā gaitas rezerve – 400 km.

Porsche Mission E Cross Turismo Concept

Porsche pārstāvji savu jaunumu Mission E Cross Turismo pozicionē kā CUV (Cross Utility Vehicle). Visceļnieka dizains tika izstrādāts, atskatoties uz sportkāru 911, turklāt pakaļgals atgādina gan universāli Panamera Sport Turismo, gan arī krosoveru Macan.

Auto jaunumi #1-18

Auto jaunumi #1-18Kabīnē uzstādīti pat vairāki tačpadi. Salona spogulī iebūvēta kamera, kas seko līdzi priekšējā rindā sēdošo skatienam. Pamatojoties uz iegūtajiem datiem, virtuālās ierīces elektronika priekšplānā izvirza vadītājam nepieciešamo skalu, bet pasažierim pietuvina nepieciešamo iestatījumu izvēlni, izvadot to uz izstieptā multimediju sistēmas displeja. Prototipa pamatā ir platforma, kas aizgūta no nākamā elektriskā sedana Porsche Mission E. Uz katras ass šeit ir pa vienam elektromotoram, to summārā atdeve pārsniedz 600 zirgspēkus. Turklāt elektrokārs var lepoties – tam ir pilnvadāmības šasija ar katram ritenim paredzētu regulējamu vilkmes vektoru, kā arī aktīva pneimopiekare, kas ļauj klīrensu palielināt par 50 mm. Līdz “simtam” koncepts ieskrienas 3,5 sekunžu laikā, bet tā maksimālais ātrums ir 250 km/h. Gaitas rezerve – 500 km.

Auto jaunumi #1-18

Rolls-Royce Cullinan

Kompānija Rolls-Royce prezentēja savu pirmo bezceļnieku – Cullinan. Tas būvēts uz tās pašas platformas kā Phantom un arī dizaina ziņā nepiedāvā neko revolucionāru: monumentāla priekšējā daļa ar uzreiz atpazīstamo radiatora resti un lukturiem, arī aizmugures lukturu forma nav mainīta, tās pašas firmai raksturīgās aizmugures durvis, kas atveras pretgaitā.

Auto jaunumi #1-18

Cullinan ir pirmais Rolls-Royce modelis, kas ieguvis pilnpiedziņas sistēmu. Automašīnai ir pamatīgi nostrādāta adaptīva pneimatiskā balstiekārta, kas ik sekundi pielāgojas ceļa reljefam, saglabājot maksimālu gaitas plūstamību un komfortu.

Savukārt zem pārsega nekādu pārsteigumu nav: šeit “dzīvo” V12 6,75 litru tilpuma Biturbo, kas attīsta 563 zirgspēku jaudu un 850 Nm griezes momentu. Vidējais degvielas patēriņš – aptuveni 15 litri uz “simtnieku”. Bezceļnieka maksimālais ātrums – 250 km/h.

Auto jaunumi #1-18Vadītāja ērtībām kalpo digitālā ierīce un – pirmo reizi Rolls-Royce vēsturē – skārienjutīgs displejs uz centrālās konsoles. Ar elektroniku un mūsdienīgām borta sistēmām bagātīgi apveltītā automašīna kļūs par “tehnoloģiski visaugstāk attīstīto segmenta pārstāvi”.

Bāzes versijā Cullinan aprīkots ar nakts vadīšanas sistēmu, atpakaļskata kamerām, sadursmju brīdinājuma sistēmu, Wi-Fi piekļuves punktu, pieciem USB un vēl daudz ko citu.

Aizmugurējā krēslu rinda tiks piedāvāta divos variantos – “parastais” trīsvietīgais Lounge Seat un lepnais divvietīgais Individual Seat, proti, divi atsevišķi krēsli un starp tiem konsole ar minibāru un ledusskapi. Rolls-Royce Cullinan cena sākas ar 325 tūkstošiem dolāriem

Auto jaunumi #1-18

Mercedes-Maybach Ultimate Luxury Concept

Pekinas autosalonā pārstāvētais Mercedes-Maybach Ultimate Luxury ir sedans bezceļnieks, būvēts uz jaunās MHA platformas, kas ir Mercedes GLS jaunās paaudzes pamatā.

Auto jaunumi #1-18

Auto jaunumi #1-18Stila ziņā šova kārs sasaucas ar konceptu Vision Mercedes-Maybach 6: šeit ir gan falšradiatora restes vaļa deguns, gan 3 sekciju lukturi, gan sekste, kas no virsbūves pāriet jumtā un sadala aizmugures stiklu uz pusēm. Mašīnu iedarbina 4 elektromotori ar 750 zirgspēku lielu summāro jaudu, bet tos baro zem grīdas izvietotā baterija, kuras tilpums ir aptuveni 80 kW/h. Plānotais nobraukums ar vienu uzlādi – 320 km.

Auto jaunumi #1-18Liela uzmanība tika pievērsta salonam. Tā aizmugurējā daļā atrodas divi pēc garuma un atzveltnes slīpuma regulējami krēsli, kurus atdala masīvs tunelis.

Interjera apdarē izmantots melnkoks un sniegbalta āda ar sārtā zelta krāsas nošuvumu. Netrūkst jau arī paša dārgmetāla. Un, protams, pasažieru ērtībām kalpo jaunākās paaudzes multimediju sistēma uz jaunākā MBUX kompleksa pamata, kas apvieno skārienjutīgus paneļus un ekrānus, pašizglītojošās balss komandas un regulē gaismu, “klimatu”, “mūziku”, kā arī smaržu salonā atkarībā no autovadītāja noskaņojuma.

Auto jaunumi #1-18

BMW M8 Gran Coupe Concept

BMW dizaina grupas vecākais viceprezidents Adrians van Hoidonks 8. sēriju dēvē par jauno flagmani, kas sevī apvieno “nepārspētu sportiskumu un eleganci”. Tikai šī gada rudenī tiks atklāts tā “civilais” pirmdzimtais – kupeja “astotnieks”. Jau tagad ir skaidrs, kādi modeļi vēl ietilps šajā ģimenē: jau prezentētā sacīkšu versija M8 GTE, kupeja M8, astotās sērijas kabriolets, kā arī kupejveidīgais sedans 8 Series Gran Coupe un tā “straujais” variants M8 Gran Coupe.

Auto jaunumi #1-18

Astotā sērija uz CLAR moduļu platformas iegūs 6 un 8 cilindru motorus, tādus pašus, kādi ir septītās sērijas līnijai (tai skaitā hibrīda spēkiekārtu), kā arī topa dzinēju V12 6.6. Sporta kupeja M8 un tās līdzinieks M8 Gran Coupe dabūs piepūšamu agregātu V8 4.4 kā sedanam M5 ar vairāk nekā 600 zirgspēku jaudu un pilnpiedziņu.

Auto jaunumi #1-18

Par atšķirīgām koncepta iezīmēm kļuvis no oglekļa plastikāta veidotais jumts, zemu izvietoti lukturi un lieli gaisa savācēji ar ieslīpiem “spārniem”.

Pininfarina HK GT

Auto jaunumi #1-18

Auto jaunumi #1-18Slavenā itāļu dizaina kompānija Pininfarina ķīniešu grupai  Hybrid Kinetic Group radījusi jaunu divdurvju kupeju Pininfarina HK GT. Automašīna no citām atšķiras ar gaismas diožu lukturiem, unikālām radiatora restēm un durvīm, kas veidotas “kaijas spārna” veidā un vienlaikus atveras vadītājam un aizmugures pasažieriem. Salons piesaista uzmanību ar dažādu displeju pārpilnību. HK GT iedarbina 4 elektromotori, kuru kopējā jauda ir 1073 zirgspēki! Ieskrējiens līdz 100 km/h aizņem tikai 2,7 sekundes. Maksimālais ātrums – 350 km/h.

Auto jaunumi #1-18

Hyundai Le Fil Rouge Concept

Auto jaunumi #1-18

Auto jaunumi #1-18Prezentējot futūristisko konceptu Le Fil Rouge, kompānija Hyundai stādīja priekšā nākamo dizaina virzienu, kam dots nosaukums Sensuous Sportiness.

Salona apdarē izmantotas koka detaļas un “augsto tehnoloģiju audumi”. Informatīvi izklaidējošo sistēmu pārstāv skārienjutīgs panorāmas displejs, arī aizmugures pasažieriem tiek piedāvāti skārienjutīgi ekrāni.

Auto jaunumi #1-18

Genesis Essentia Concept

Auto jaunumi #1-18

Auto jaunumi #1-18Konceptkārs Essentia ir korejiešu zīmola Genesis (Hyundai kompānijas premiālā marka)  pirmā elektriskā automašīna.

Kupejas īpatnība ir uz augšu atveramās durvis. Tehniskās detaļas – minimālas. Preses relīzē uzrādīti tikai divi parametri. Tātad: ieskrējiens līdz “simtam” prasa tieši 3 sekundes, bet automašīnas augstums ir tikai 126 cm. Tik zems jumts izdevies tāpēc, ka vilces baterija izvietota nevis mašīnas apakšdaļā, bet uz centrālā tuneļa – šādā veidā panākts tas, ka vadītāja un pasažieru iekāpšana ir maksimāli zema.

Auto jaunumi #1-18

Aston Martin Lagonda Vision Concept

Auto jaunumi #1-18

Auto jaunumi #1-18Konceptuālā elektrokāra Lagonda Vision uzdevums ir nodemonstrēt britu markas Aston Martin jauno dizaina virzienu. Koncepts ieguvis trauksmainu “pilienveida” siluetu. Modeļa īpatnība ir aizmugures durvis, kas atveras pretgaitā (nav centrālo statņu) un ir paceļamas uz augšu gar jumta sekciju. Tādējādi tiek atvieglota iekāpšana aizmugures rindā. Prototipa interjerā ir izmantots oglekļa plastikāts, keramika, vilna un zīds. Elektromotori smeļas enerģiju no cietvielu bateriju komplekta, gaitas rezerve ir 640 km. Elektrokārs ir aprīkots ar pilnpiedziņas sistēmu un katram ritenim paredzētu vadības iespēju. Lagonda Vision ir piešķirts 4. līmeņa autonoms autopilots, kuru, aktivizējot priekšējos krēslus, var pagriezt 180 grādu leņķī, tādējādi ļaujot pasažieriem izmantot konsjerža pakalpojumus.

Auto jaunumi #1-18

Nissan IMx Kuro Concept

Parketnieks IMx Kuro ļauj nojaust to, kādas nākotnē būs Nissan mašīnas. Koncepts ir izveidots uz citas konceptuālās automašīnas – Nissan IMx – bāzes.

Auto jaunumi #1-18

Auto jaunumi #1-18Tehniskā plānā mašīna var “palielīties” ar rozīnīti – gudro B2V sistēmu. Tā saņem un apstrādā signālus, kas pienāk tieši no autovadītāja smadzenēm, un uz šīs informācijas pamata palīdz viņam vadīt mašīnu. Turklāt sistēma nepārtraukti mācās no vadītāja. Savstarpējās sadarbības labad vadītājam jāuzvelk speciāla ierīce, kas fiksē, mēra un retranslē smadzeņu aktivitāti. Translējamo signālu analizē B2V sistēma, kas nodrošina gandrīz momentānu reakciju. Apsteidzošais efekts ir pussekunde.

Modelim ir pilnībā autonoma versija, kas darbojas ar PROPILOT sistēmu. Aktivizējot auto pilotēšanu, sistēma iebīda panelī stūri, kā arī atliec krēslu atzveltnes, tādējādi atbrīvojot vietu salonā.

Auto jaunumi #1-18

Mašīnas virzītājspēks ir 2 elektromotori ar 435 zirgspēkus lielu summāro atdevi. Zem grīdas uzstādītais akumulators spēj nodrošināt gaitas rezervi līdz 600 km.

Renault EZ-GO Concept

Auto jaunumi #1-18Auto jaunumi #1-18

Auto jaunumi #1-18Renault bezpilotnieks EZ-GO sniedz zināmu priekšstatu par to, kā nākotnē izskatīsies karšeringam paredzētās automašīnas. Eksterjera dizains ir īpatnējs. Iekāpšanai šā lielā vienapjoma automobiļa salonā paredzētas milzīgas durvis priekšpusē. Tās veras uz augšu kopā ar jumtu, turklāt apakšējā daļa nolaižas uz leju, veidojot savdabīgu uzbrauktuvi. Prototipa kabīnē ierīkoti soliņi, uz kuriem var sasēsties seši pasažieri. Viņu ērtībām tiek piedāvāta piekļuve internetam. Automašīna aprīkota ar pilnvadāmības šasiju, un tai ir baterija, kas baro uz aizmugurējās ass izvietoto elektromotoru. Vienapjoma automašīnas maksimālais ātrums ir tikai 50 km/h, un ar to, pēc franču markas speciālistu domām, pilnīgi pietiek braukšanai pa pilsētu. Mašīnu vada 4. līmeņa autopilots, jo vadītāja vieta EZ-GO nav paredzēta. Gadījumam, kad automašīna nevarēs braukt bez vadītāja iejaukšanās, paredzēta tālvadības sistēma.

Auto jaunumi #1-18

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY