Brutalitātes un elegances apvienojums. Range Rover Velar P380 testa brauciens

0
43
Range Rover Velar

Aleksejs Aleksejevs

Jaunais Range Rover Velar ir ceturtā automašīna krāšņo Range Rover bezceļnieku ģimenē.

Tas ieņem nišu starp  Evoque un Sport modeļiem un kļūst par bīstamu konkurentu vācu klases pastāvīgajiem viesiem: Mercedes Benz GLC, BMW X3 un Audi Q5.

Velar ir uzbūvēts uz radniecīgā Jaguar F-Pace platformas, un arī tā virsbūves konstrukcijā  ir bagātīgi izmantots alumīnijs (vairāk kā 80%).

Jaunās automašīnas tēls veidots šādi: īsa priekšējā pārkare, mazliet garāka aizmugures pārkare, precīza profila līnija, gara riteņu bāze, liela diametra riteņi. Dizaina pamatā – plūstošas virsmu pārejas. Jāatzīmē, ka dizaineriem ir lieliski izdevies savienot bezceļnieka brutalitāti ar premiālās klases automašīnas eleganci.

Range Rover Velar

Modeļa radītāji nav piešķīruši tā durvīm parastus rokturus. Tie veidoti vienā līmenī ar durvīm un izvirzās, kad tiek nospiesta poga.

Testa braucienam tika izraudzīta automašīna ar trīslitrīgu V6 benzīna dzinēju.

Salonā uzreiz manāms, ka nez kur pazudušas visas pogas. To vietā – skārienjutīgie displeji. Pie virtuālajām ierīcēm uz interfeisa centrālā ekrāna mēs jau sākam pierast, taču skārienjutīgs ekrāns uz centrālās konsoles pagaidām vēl ir jaunums. Uz glancētā melnā paneļa ir trīs “grozekļi”, no kuriem centrālais ir atbildīgs par skaļumu, bet malējiem var būt dažādas funkcijas, kas tiek izraudzītas ar līdzās esošo skārienjutīgo taustiņu palīdzību.

Griežot šos “riņķus”, iespējams regulēt temperatūru, sēdekļu apsildes un ventilācijas intensitāti vai pārslēgt režīmus, kas kontrolē automašīnas gaitas īpašības. Turklāt viss, kas notiek, lieliskas grafikas izpildījumā parādās uz skārienjutīgā ekrāna. Starp  citu, tas ir noticis! Beidzot angļu automašīnas “bildes” kvalitāte neatpaliek no “vāciešu” etaloniem šajā klasē. Arī taustiņi uz stūres rata ir skārienjutīgi. Piemēram, lai palielinātu vai samazinātu mūzikas skaļumu, jāveic apļveida kustība ar pirkstu pa “grozekli” uz kreisā spieķa.

Sēdekļi man šķita pacieti un ne sevišķi anatomiski, bet ar laiku es, kā saka, iesēdējos un līdz pat testa brauciena beigām jutos lieliski. Otrajā rindā ir samērā plaši, bet ne vairāk. Toties šeit ir ērts dīvāns, turklāt aprīkots ar elektrisku atzveltnes slīpuma regulētāju. Savukārt bagāžas nodalījums ir savam segmentam ļoti liels: saliekot aizmugures dīvānu, tā tilpums tiek palielināts no 673 līdz 1731 litriem. Piekto durvju bezkontakta atvēršanas funkcija atvieglo smago kravu iekraušanu. Gadžetu mīļotājiem ziņoju, ka mašīnā ir 4G internets un Wi-Fi piekļuves punkts, kam var pieslēgt līdz pat astoņām ierīcēm, ir arī USB porti un rozetes.

V6 benzīna dzinējs ar 3 l tilpumu attīsta 380 zirgspēku jaudu un 450 Nm. Tas ir aprīkots ar mehānisko kompresoru, un tam nav turbopauzes. Patiešām, dzinējs velk uzreiz no tukšgaitas apgriezieniem. Ieskrējiens ir līdzens “no lejas uz augšu”, bet uz akseleratora pedāļa nospiešanu motors reaģē maigi pat “dinamiskajā” režīmā. Un automātiskā pārnesumkārba darbojas plūstoši, bez liekas steigas.

Range Rover Velar

Stūres vadība ir samērā asa (mazliet vairāk nekā 2,5 apgriezieni) un precīza, un arī ar informatīvumu viss ir kārtībā, tomēr virāžās automašīna šķiet pasmaga, kaut arī nevarētu teikt, ka sasvere būtu liela. Pat “dinamiskajā” režīmā “iespīlētā” pneimobalstiekārta nenodrošina šim SUV sporta manieres.

Par pneimobalstiekārtu vērts pastāstīt sīkāk. Tiklīdz automašīnas ātrums pārsniedz 105 km/h, pneimobalstiekārta par 10 mm pazemina klīrensu, bet pēc dzinēja izslēgšanas balstiekārta, pateicoties tās automātiskajam vadības režīmam, nolaiž automašīnu vēl 40 mm zemāk, tādējādi nodrošinot ērtu iekāpšanu un izkāpšanu. Kad ieslēgts bezceļa režīms un automašīna brauc ar ātrumu zem 50 km/h, tā ir pacelta par 46 mm, nodrošinot 251 mm klīrensu. Pneimobalstiekārta būtiski palīdz arī braslu forsēšanā, palielinot klīrensu vēl par 20 mm (Velar var pārvarēt ūdens šķērsli līdz 650 mm dziļumam).

Velar ir aprīkots ar intelektuāli pieslēdzamu pilnpiedziņas sistēmu, kuras konstrukcijā ir sadales kārba ar daudzdisku hidraulisko sajūgu un ķēdes piedziņu uz priekšējās ass. Griezes momenta sadali vada Intelligent Driveline Dynamics sistēma, kas no sensoriem saņem informāciju par riteņu pagrieziena leņķi, droseļvārsta stāvokli, transversālo paātrinājumu un analizē riteņu saķeri ar ceļu. Kompleksā ar IDD darbojas arī dinamiskās stabilizācijas un vilkmes vektora vadības sistēmas.

Range Rover Velar

Automašīnai ir aktīva aizmugures diferenciāla bloķēšana, kas vada griezes momenta sadali starp aizmugures riteņiem. Ar Terrain Response sistēmas palīdzību vadītājs var izvēlēties vienu no sešiem režīmiem, kas atbilst viņa gaumei vai ceļa apstākļiem, tādējādi nodrošinot motora, transmisijas, balstiekārtas, stabilizācijas sistēmu un pilnpiedziņas funkcionālos iestatījumus. Piekļuve Terrain Response sistēmas funkcijām tiek nodrošināta vai nu caur multimediju sistēmas selektoru, vai caur skārienjutīgo ekrānu.

Testā bija iespēja pārbaudīt arī All-Terrain Progress Control sistēmu, savdabīgu bezceļa kruīza kontroli, kas strādā ātrumā līdz 30 km/h, un Hill Descent Control sistēmu, kura kontrolē automašīnas ātrumu lielā slīpumā.

Tātad šis ir tipisks Range Rover, kas prot braukt ne tikai pa asfaltu, bet arī pa samērā nopietniem bezceļiem, tieši par to jau arī angļu markas bezceļnieki tiek mīlēti. Prasme lielā ātrumā “gāzt” virāžās tiem nav nepieciešama. Tie, kuri turas pie asām asfalta manierēm, pērk citas automašīnas, kas universāluma ziņā krietni vien atpaliek no Range Rover.

Range Rover Velar

Range Rover Velar

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY