Auto jaunumi

0
15
Auto jaunumi_2018

Mazda 6

Losandželosas autosalonā notika restailingotās Mazda 6 pasaules pirmizrāde. Sedanam nomainītas radiatora restes un buferi, modernizēti lukturi, bet aizmugures lukturiem mainīts zīmējums.

Uzlabota “sešinieka” šasija. Uzlabojumi nodrošina plūstošu gaitu un trokšņa līmeņa pazemināšanos. Stūres iekārta tagad ir cieši nostiprināta uz šasijas, līdz ar to panākta liela “pretimnākšana” un labāka atpakaļsaikne. Paaugstināta Skyactiv-Chassis cietība. Jaunā balstiekārtas ģeometrija ļauj samazināt sānsveri pagriezienos.

Salonā – jauns priekšējais panelis, daudz plašāki krēsli ar jaunu pildījumu, kas spēj absorbēt vibrāciju. “Iekārtai” nav “tumbiņu”, zem centrālās konsoles atrodas jauns 8 collu skārienjutīgs multimediju sistēmas ekrāns. Aprīkojuma sarakstā var būt arī 360 grādu videonovērošanas sistēma, aktīva kruīza kontrole un projektors, kas projicē attēlu uz priekšējā stikla.

Sākumā sedans būs pieejams ar Skyactiv-G 2.5.T benzīna turbomotoru – 230 zirgspēku jauda – un modernizētu 2.5 atmosfērisko motoru – 192 zirgspēku jauda. Abi dzinēji apvienoti ar 6 diapazonu Skyactiv-Drive “automātu”. Atmosfēriskajam motoram paredzēta arī “mehānika”.

Mercedes-Benz CLS

Losandželosas autosalonā bija pārstāvēta jaunās paaudzes četrdurvju kupeja. Pirmās paaudzes Mercedes-Benz CLS, 2003. gadā ienākot tirgū, atklāja tajā jaunu segmentu, jo sevī apvienoja gan kupejas eleganci un dinamismu, gan sedana komfortablumu un praktiskumu.

Ir saglabātas CLS galvenās īpatnības, ieskaitot slīpo jumtu, masīvas pārkares, spēcīgos aizmugures spārnus, firmai raksturīgo sānu stiklojumu. Jāatzīmē jaunā radiatora reste un jauna tipa priekšējā optika.

Interjera noformējumā E-Class Coupe stilistika apvienota ar vairākiem restailingotā S-Class elementiem. Flagmanis “padalījies” ar stūres ratu un pārīti digitālo paneļu ar 12,3 collu diagonāli, kuri pilda iekārtu paneļa un informatīvi izklaidējošā paneļa displeja funkcijas. Jaunajam CLS izstrādāti priekšējie sēdekļi, bet uz aizmugures dīvāna pirmo reizi modeļa vēsturē var apsēsties trīs cilvēki – iepriekšējās paaudzes automašīnā tas bija sadalīts ar masīvu konsoli. Jaunuma elektronisko sistēmu saraksts ietver adaptīvo kruīza kontroli ar joslas aktīvas saglabāšanas funkciju, kas spēj samazināt ātrumu pirms pagriezieniem un zonās ar ātruma ierobežojumiem, kā arī novērst krustojumu šķērsošanas laikā draudošu avāriju.

Spēka gammas sastāvs ir pilnībā jauns. Sākumā automobilis tiks laists tirdzniecībā ar 3 “sešiniekiem”: CLS 350 d 4Matic (dīzelis ar 2,9 l tilpumu, 286 zirgspēku jaudu un 600 Nm, ieskrējiens no 0 līdz 100 km/h – 5,7 sekundes); CLS 400 d 4Matic (dīzelis ar 2,9 l tilpumu, 340 zirgspēku jaudu un 700 Nm, no 0 līdz 100 km/h – 5,0 sekundes);  CLS 450 4Matic (benzīna motors ar 3,0 l tilpumu, 367 zirgspēku jaudu un 500 Nm, no 0 līdz 100 km/h – 4,8 sekundes). Turklāt benzīna motors darbojas  kopā ar EQ Boost elektromotoru (22 zirgspēku jauda un 250 Nm).

BMW X2

Kompānija BMW prezentēja modeļa X1 “brāli” – kompakto krosoveru X2. Lai tēlu padarītu sportiskāku, krosovera augstums salīdzinājumā ar X1 modeli ir samazināts par 86 mm (1526 mm), garums – par 79 mm (4360 mm), toties palodzes līnija ir pacelta. Samazinājies arī bagāžnieka tilpums – no 505 līdz 470 litriem. Savukārt riteņu bāze palikusi nemainīga (2670 mm).

X2 radiatora restu “nāsīm” ir neierasta noslīpināta forma, uz āru šķielējošas lukturu kontūras. Sportiskā imidža dēļ X2 aizmugures statņiem nav logu – to vietā dižojas BMW emblēmas.

X2 salons – gandrīz pilnīga  X1 kopija: tas pats priekšējais panelis ar augšpusē izslējušos “planšetdatoru”, tas pats centrālais tunelis ar ieslīpu plāksni, kas vizuāli nodala vadītāja darba zonu no pasažiera zonas.

Tāpat kā X1 arī jaunums ir būvēts uz priekšpiedziņas platformas UKL ar šķērsām novietotu motoru un sajūgu aizmugures riteņiem pēc izvēles. Sākumā BMW X2 būs pieejams tikai ar 4 cilindru 2 litru turbomotoriem: priekšpiedziņas versijā sDrive20i – tas ir benzīna dzinējs ar 192 zirgspēku jaudu, bet pilnpiedziņas modifikācijās xDrive20d un xDrive25d – dīzelis B47 attiecīgi ar 190 un 231 zirgspēka atdevi. Pārnesumkārbas ir dažādas: benzīna mašīnām – 7 pakāpju “robots” ar diviem sajūgiem, dīzeļiem – klasiskais 8 pakāpju “automāts”.

Lexus RX L

Zīmols Lexus prezentēja jauno bezceļnieku RX L. Modelis ir uzbūvēts uz parasta jaunās paaudzes Lexus RX krosa bāzes. Lai paplašinātu iekšējo telpu un izbrīvētu vietu trešajai krēslu rindai, automašīnas virsbūvi pagarināja par 110 mm salīdzinājumā ar parasto versiju (līdz 5050 mm), tomēr riteņu bāze palika nemainīga (2790 mm). Redzams, ka trešā krēslu rinda var nodrošināt maksimālu komfortu vienīgi bērniem.

Septiņvietīgais RX L kross būs pieejams ar divām spēkiekārtām pēc izvēles. Pirmais ir 3,5 litru dzinējs V6, kas attīsta 290 zirgspēkus un 350 Nm griezes momentu. Otrā ir hibrīda spēkiekārta ar tādu pašu iekšdedzes dzinēju, ko papildina divi elektrodzinēji ar summāro jaudu 308 zirgspēki.

Toyota FT-AC Concept

Prototipa nosaukums atšifrējams kā Future Toyota Adventure Concept (FT-AC). Koncepts ieguvis masīvus riteņus, riteņu arku paplašinātājus, virsbūves papildu aizsardzību un augstu klīrensu.

Zināms, ka automašīna ir aprīkota ar benzīna dzinēju. FT-AC Concept bezceļnieka pilnpiedziņas sistēmai ir vilkmes sadales sistēma, un to var vadīt atkarībā no apkaimes reljefa.

Viena no  koncepta īpašībām ir kameru komplekss – pateicoties tām, vadītājs var ierakstīt ceļojumus. Ierīces ir integrētas atpakaļskata spoguļu korpusos.

BMW i8 Roadster

Bavārijas marka prezentēja i8 kupejas restailingotu versiju un jauno i8 rodsteru. Eksterjeru automašīna mantojusi no kupejas i8. Vizuāli atjaunotais i8 Coupe no priekšgājēja atšķiras tikai ar lukturiem, priekšējo spliteri un pārsegu. Kopumā automašīnas dizains gandrīz nemaz nav mainījies. Hibrīda spēkiekārtas bateriju ligzdu tilpums gan palielināts – 34 Ah (20 Ah priekšgājējam).

Līdz ar to elektromobiļa jauda palielināta par 9 kW/12 zs. Tāpat šis uzlabojums ļauj automobiļiem ar elektrovilci attīstīt ātrumu 105 km/h (salīdzinājumā ar 2014. modeļu gadu, kad i8 ar elektrovilci varēja braukt ar ātrumu 70 km/h). Nobraukums ar vienu uzlādi ir 53 km BMW i8 Roadster un 55 km i8 Coupe. Hibrīda spēkiekārtas summārā jauda ir 377 zirgspēki (362 priekšgājējam). Ieskrējiens līdz 100 km, tiesa, nav uzlabojies: 4,4 sekundes kupejai un 4,6 sekundes rodsteram. Degvielas patēriņš jauktā ciklā ir 2,1 litrs uz 100 km rodsteram un 1,9 litri uz 100 km kupejai. Automašīnu salonos parādījusies uzlabota ConnectedDrive navigācija. No standarta 220 voltu  rozetes  BMW i8 Coupe un Roadster var uzlādēt 4,5 stundu laikā.

Aria FXE

Kompānija Aria Group Losandželosas autosalonā prezentēja hibrīda superkāru Aria FXE. Automobilis ir būvēts ap oglekļa šķiedras monokoku, uz kura piekārti virsbūves oglekļa paneļi. Šeit izmantoti arī titāna elementi, kas izgatavoti ar 3D drukas palīdzību. Automašīna ieguvusi zemu jumta līniju, platus aizmugures spārnus un šaurus gaismas diožu gabarīta lukturus.

Jaunums tiks piedāvāts divās modifikācijās. Aria FE bāzes variantu komplektēs ar V veida “astotnieku”, kura tilpums ir 6,2 litri un kurš spēj ģenerēt 720 zirgspēku jaudu. Dzinējs apvienots ar 7 diapazonu “robotu” ar dubulto sajūgu un manuālas pārslēgšanas funkciju.

Jaudīgākajā variantā Aria FXE tiks aprīkots ar tādu pašu V8 dzinēju, ar ko tandēmā strādās  divi elektromotori ar kopējo jaudu 540 zirgspēki un akumulatoru bloks ar tilpumu 10 kW/h. Summārā atdeve – 1150 zirgspēki, griezes moments – 1784 Nm. Hibrīda hiperkārs Aria FXE spēj paātrināties no 0 līdz 100 km/h 2,7 sekunžu laikā. Maksimālais ātrums – 340 km/h.

Kompānija Aria Group plāno izlaist jaunumu FE un FXE versijā 400 vienību lielā tirāžā. Minimālā cena – 1 miljons dolāru. Starts automobiļa pārdošanai ieplānots 2019.gadā.

Lamborghini Terzo Millennio Concept

Lamborghini Terzo Millennio Concept ir elektrokārs, kura dizains ieskicē itāļu zīmola turpmāko virzienu. Patiecoties plašai oglekļa šķiedras izmantošanai, futūristiskais automobilis ir izdevies “ļoti viegls”.

Prototips ir aprīkots ar četriem elektromotoriem, katrs no tiem ir atbildīgs par savu riteni. Turklāt koncepts ieguvis superkondensatorus un enerģijas uzkrāšanas blokus, kas integrēti virsbūves struktūrā. Prezentētā koncepta virsbūves paneļi ir akumulatoru bloki. Automašīna barojas no oglekļa šķiedras nanocaurulēm – nākotnes baterija būs samērā tieva, lai varētu tikt ievietota starp virsbūves iekšējo un ārējo slāni, turklāt tās jauda būs pilnīgi pietiekama četrmotoru elektriskajam superkāram.

Ir informācija, ka tiks turpināta pašatjaunojošās oglekļa šķiedras izstrāde. Proti, automašīna pati veiks savas oglekļa struktūras monitoringu, pārbaudot, vai nav plaisu un citu bojājumu. Ja elektronika atklās kādus defektus, mikrokanāli tiks aizpildīti ar atjaunojošām vielām, kas ātri reģenerēs struktūru.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY