Frankfurtes autosalona 2017 sapņi un realitāte

0
18
frankfurt

Aleksejs Aleksejevsfrankfurt frankfurt frankfurt

Frankfurtes autosalons šogad atstājis dalītas jūtas: spīdošu konceptkāru ir daudz, bet ar ko braukt – nav skaidrs. Par galveno trendu kļuvuši automobiļi ar elektriskiem dzinējiem. Daudzu auto kompāniju vadošie darbinieki runā par pilnīgu pārorientēšanos uz elektromobilitāti.

Vēl viena šāgada autosalona tendence – bezceļnieki. “Uztaisi SUV vai izputi” – aptuveni tā noformulēja šī laika autokoncernu tendenci vācu ekonomiskā izdevuma Wirtschafts Woche komentētājs. Statistika ir iespaidīga: 70% no šajā gadā Frankfurtē pārstāvētajām mašīnām bija bezceļnieki vai sportkāri.

frankfurt frankfurtKia Proceed Concept

Koncepts Proceed no saviem radītājiem ieguvis jaunu virsbūves tipu, kuru dizaineri nodēvējuši par extended hot hatch. Prototipa ārējā tēlā skaidri vērojama Stinger modeļa stilistika. Visdrīzāk šī virsbūve būs jaunās paaudzes hetčbeku pamatā. Automobilī izceļas milzīgais priekšējais buferis ar izteiksmīgiem gaisa savācējiem, kompakta falšradiatora reste, akurāti priekšējie gaismas diožu lukturi, gluda pārsega virsma, kas plūstoši pāriet iespaidīgos priekšējos spārnos, krāšņas riteņu arku un durvju formas, stilīga kupolveidīga jumta līnija ar nokarenu aizmugures statni, skārienjutīgi durvju rokturi, solīds pakaļgals ar gaismas diožu virteni un oriģinālu buferi.

frankfurt frankfurt

Mini Electric Concept

Jaunums debitējis sērijveida elektromobiļa oficiālā priekšteča statusā, kura pārdošanai tiks dots starts 2019.gadā. 6-stūru radiatora reste un apaļie lukturi ir Electric Concept “vizītkarte”. Tomēr elektromobilī šiem klasiskajiem elementiem piešķirts jauns dizains. Ieskrējiens no 0 līdz 100 km/h tiek sasniegts 7,5 sekunžu laikā, gaitas rezerve – aptuveni 300 km.

frankfurt

Audi A8

Jaunā flagmaņa salonā gandrīz tikpat kā nav atstātas fiziskas pogas. Rezultātā dažāda veida informāciju vadītājs saņem caur 3-ekrāniem – digitālo iekārtu paneli, centrālo 10,1-collu skārienjutīgo ekrānu un analoģisku klimatiskās sistēmas ekrānu.

Uz priekšējo krēslu atzveltnēm dižojas lieli monitori, media sistēmas un borta elektronikas vadība tagad ir iespējama, pateicoties tālvadības pultij ar Oled-displeju, bet VIP-personai, kas sēž labajā aizmugures krēslā, paredzēta pat pēdu masāža.

A8 ir ieguvis aktīvu elektromehānisko piekari, kas spēj ne tikai novērst sasveri, bet arī ātri un precīzi pacelt/nolaist katru riteni atsevišķi, lai pasažieri nepamanītu nelīdzenu ceļu. Virsbūves konstrukcijā bez alumīnija un dažādiem augstas izturības sakausējumiem tagad tiek izmantota oglekļa šķiedra.

Visām modifikācijām bāzē būs hibrīda spēkiekārta. 6- un 8-cilindru motori ar 286 līdz 470 zirgspēku lielu jaudu darbosies pārī ar 48-voltu hibrīdsistēmu, kombinētu startera ģeneratoru un litija akumulatoru.

Moderna elektroniskā sistēma, kas izmanto radaru, kameru, ultraskaņas sensoru un frontālā lāzera skenera datus, ļaus ne tikai pārvietoties telpā automātiskajā režīmā, bet arī distancēti noparkot automašīnu.

frankfurt

frankfurtMercedes-Benz S-Class

Atjauninātais S-klases sedans tika prezentēts jau Šanhajas autosalonā šī gada aprīlī. Tagad kupeju un kabrioletu ar vienādu nosaukumu demonstrēja Frankfurtes motoršova ietvaros.

Kupejai piemērīja jaunus buferus, radiatora resti, lukturus. Divdurvju mašīna ieguva aizmugures lukturus ar organiskām gaismas diodēm. Katrā no tiem – 33 segmenti, kas individuāli vadāmi ar elektroniku.

Izmaiņas interjerā un opciju sarakstā ir identiskas tām, kas notikušas ar sedanu: labāka kļuvusi displeju izšķirtspēja uz centrālās konsoles, parādījusies jauna stūre ar skārienjutīgām zonām, ieviesta Energizing sistēma.

Automašīna tiek aprīkota ar jaunu 9-pakāpju automātu. Kupejas dzinēju līniju atklāj “sešinieks” ar 367 zirgspēku lielu jaudu.

frankfurt frankfurt

Jaguar E-Pace

Jaunais E-Pace daudzējādā ziņā līdzinās sporta F-Type. Krosovers ir ieguvis “Jaguāriem” raksturīgo radiatora resti, īsas pārkares un masīvus aizmugurējos spārnus. E-Pace motoru gammu pārstāv 4-cilindru 2-litru Ingenium dzinēji ar 150 līdz 300 zirgspēku lielu jaudu. Pārnesumkārba – 9-pakāpju automātiskā, piedziņa – pilnpiedziņa. Automobilis aprīkots ar Touch Pro multimediju kompleksu ar 10-collu tačpadu.

Jaguar E-Pace pārdošana tiks uzsākta šī gada beigās. Bāzes komplektācijā tā cena būs, sākot no 38 600 dolāriem. Tā galvenie konkurenti būs Audi Q3, Mercedes-Benz GLA un BMW X1.

frankfurt

frankfurt-047

BMW X7 iPerformance Concept

BMW X7 iPerformance Concept, kas ir X7 sērijas priekštecis, ir pilnizmēra krosovers ar milzīgām firmas radiatora restu nāsīm un masīvām vertikālām gaisa savācēju sekcijām uz priekšējā bufera. Prototips ieguvis lāzera optiku, stikla panorāmas logu, ventilējamu aizmugures buferi un šaurus lukturus. Konceptuālais visceļnieks var lepoties ar patiesi krāšņu 6-vietīgu salonu (otrajā un trešajā rindā ir pa diviem atsevišķiem sēdekļiem, katram no tiem ir daudzi regulējumi). Vadītāja un pasažieru ērtībām tiek piedāvāts digitālais iekārtu panelis, mūsdienīgs iDrive izklaides komplekss un multifunkcionāla stūre, kas izstrādāta futūristiskā stilā. Attālums starp asīm ir par 30 mm lielāks nekā garenbāzes “septītniekam”, ar kuru automobilis dala moduļu platformu CLAR.  Visceļnieku iedarbina hibrīdiekārta, kas sastāv no 2-litru “turbočetrinieka” ar 258 zirgspēkiem, 113-spēku elektriskā motora un litija – jona bateriju komplekta, kas nodrošina elektrovilkmi līdz 100 km.

frankfurt frankfurt frankfurt

BMW M8 GTE

Kupeja BMW M8 – rets piemērs tam, kad sacīkšu mašīnu demonstrē vēl pirms sērijas sportkāra debijas, uz kura bāzes tā uzbūvēta. Divdurvju kupeja ieguvusi firmas 2-sekciju radiatora restes, kā arī ventilējamu pārsegu un masīvu antispārnu. Modeļa virsbūves paneļi izgatavoti no kompozīta materiāliem, tāpēc sacīkšu automobilis sver tikai 1 220 kg. M8 GTE ir ieguvis piekari uz šķērssvirām, kā arī regulējamus šķērsnoturības amortizatorus un stabilizatorus. Kupeju iedarbina 4,0 litru V8 ar 2 turbokompresoriem, kas, strādājot pārī ar 6-pakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu, attīsta vairāk kā 500 zirgspēku lielu jaudu.

frankfurt frankfurt

Aspark Owl

Vēl nevienam nepazīstamā japāņu kompānija Aspark autosalonā piedāvāja pasaulē pirmo ātrāko un vieglāko sporta elektromobili Aspark Owl. Modelim ir nelieli gabarīti un tā virsbūve ir izgatavota no vieglas un izturīgas oglekļa šķiedras, tāpēc tas sver tikai 850 kg. Pilnpiedziņas elektromobilis ir aprīkots ar elektrodzinējiem uz visām asīm ar 430 zirgspēku lielu jaudu ar griezes momentu 563 Nm, kas Aspark Owl ļauj ieskrieties no 0 līdz 100 km tikai 2 sekunžu laikā. Jāizceļ tas, ka mašīnā absolūti nav fiziski vadāmu taustiņu un slēdžu, salonā ir fona gaismas diožu apgaismojums, panorāmas jumts, bezrāmja durvis.

frankfurt

Mercedes-AMG Project One

Project One –vispārējas lietošanas ceļiem adaptēts sporta hiperkārs ar pilnvērtīgu Formula 1 hibrīda tehnoloģiju. Vidējā izmēra kupejas virsbūve – oglekļa šķiedras monokoks. No oglekļa šķiedras gatavoti arī visi salonu elementi, ieskaitot vadītāja un pasažieru sēdekļus. Stūres rats gandrīz kā Formula 1 bolīdam.

Project One ir aprīkots ar hibrīda spēkiekārtu, kas sastāv no izstrādāta 1,6-litru V6 Turbo un 4 elektromotoriem. Uz sporta kupejas priekšējās ass uzstādīti 2 elektromotori katrs ar 163 zirgspēku lielu jaudu – pa vienam uz katru ratu. Hibrīda spēkiekārtas summārā jauda – 1006 zirgspēki. Ieskrējiena laiks līdz 200 km/h – mazāk kā 6 sekundes. Maksimālais ātrums – 350 km/h. Pārnesumkārba – speciāli Project One izstrādāts 8-pakāpju “robots” ar vienu sajūgu un hidraulisku pārnesumu pārslēgšanas piedziņu.

Mercedes-AMG Project One izlaišana paredzēta 2019.gadā, bet, neskatoties uz cenu – 2,7 miljoniem eiro, visi 275 pieteiktie eksemplāri jau ir pārdoti.

frankfurt frankfurt frankfurt frankfurt

Smart Vision EQ Fortwo Concept

Automobilis ieguvis “5 līmeņu” autonomās vadības sistēmu saskaņā ar SAE klasifikāciju, kas ļauj pārvietoties pilnīgi patstāvīgi un neprasa cilvēka iejaukšanos vadībā. Tāpēc mašīnā nav uzstādītas nekādas fiziskās vadības ierīces. Mašīnā viss tiek regulēts ar  smartfona vai balss komandu palīdzību. Tāda paša garuma prototips ir par 50 mm platāks un par 25 mm zemāks par esošo 3.paaudzes sērijveida Fortwo.

Kompaktkārs ir aprīkots ar elektromotoru aizmugures asī un litija – jonu bateriju ar tilpumu 30 kwh, ar ko pietiks, lai bez uzlādes nobrauktu aptuveni 300 km. Interesants risinājums – milzīgs ekrāns ar 44 collu diagonāli parastās radiatora restes vietā. Ar tā palīdzību Smart komunicē ar … kājāmgājējiem. Piemēram, paziņo, ka tos redz un ļauj iet.

frankfurt

Honda Urban EV Concept

Urban EV atšķiras ar kompaktiem izmēriem (prototips ir īsāks par sērijas kompaktkāru Honda Jazz) un ar neparastu dizainu. Honda emblēmas ir zilā krāsā un simbolizē elektrisko spēkiekārtu, radiatora restes vietā starp gaismas diožu lukturiem uzstādīts ekrāns ar informāciju apkārtējiem, analoģisks monitors ir izvietots starp lukturiem.

Iekāpšana 4-vietīgajā salonā notiek caur durvīm, kas atveras pretēji gaitas virzienam. Lielu daļu jumta sedz panorāmas stikls. Visa informācija tiek izvadīta uz lielformāta ekrāna, kas atrodas uz priekšējā paneļa, bet aizmugures skata spoguļu vietā tiek izmantotas videokameras – attēlu rāda durvīs iebūvētie monitori.

Iebūvētais asistents Honda Automated Network Assistant komunicē ar vadītāju un spēj mācīties, pielāgojoties konkrētam cilvēkam.

frankfurt frankfurt

BMW i Vision Dynamics Concept

4-durvju kupeja i Vision Dynamics iespējams aizpildīs nišu starp modeļiem i3 un i8. To raksturo gara riteņu bāze, nokarena jumta līnija un ļoti īsa pārkare. Lielās firmas “nāsis” apstrādātas ar gaismas diodēm. Konceptam ir neparasti šauri lukturi ar gaismas diožu dienas gaitas lukturu L-veida līnijām, smalki lukturi un daudzi aerodinamiski risinājumi, tādi kā praktiski vienlaidu riteņu diski un gaisa savācēju spraugas priekšpusē un aizmugurē, kas optimizē gaisa plūsmu.

Tas ir pazīstams ar šādām īpašībām: ieskrējiens no 0 līdz 100 km/h – 4 sekundes, maksimālais ātrums – virs 200 km/h, gaitas rezerve – 600 km.

frankfurt

Mercedes-Benz EQA Concept

Elektriskais koncepts EQ apakšzīmola ietvaros demonstrē kā var tikt ierīkots elektromobilis kompaktajā klasē. Samērā futūristiskajam EQA hetčbekam  nav asu līniju un šķautņu – automobiļa eksterjerā valda plūstošas līnijas. Ierasto gaismas diožu vietā priekšējā optikā tiek izmantoti šķiedru lāzeri, kuros aktīvais elements ir optiskā stikla šķiedra. Pilnpiedziņas komplekts ir komplektēts ar 2 elektriskajiem motoriem, pa vienam uz katras ass. Summārā atdeve – 272 zirgspēki. Griezes moments – 500 Nm. Ar vienu uzlādi pietiek 400 km.

Kā šī, tā arī citu EQ līnijas modeļu sērijveida ražošanu sola uzsākt 2019.gadā.

frankfurt

Volkswagen  I.D. Crozz Concept

I.D. Crozz – pilnpiedziņas elektriskais sporta krosovers ar masīvu virsbūvi, platu priekšējo buferi, šauriem gaismas diožu lukturiem priekšpusē un aizmugurē. Konceptam ir 2 elektrodzinēji ar 225 kW jaudu, no kuriem viens strādā uz priekšējās ass, otrs – uz aizmugures. Automobiļa maksimālais ātrums ir 180 km/h. Elektromobiļa gaitas rezerve ir līdz 500 km.

Bezceļnieks ir aprīkots ar balss palīgu, kas ļauj atvērt un aizvērt durvis ar balss komandas palīdzību. Tāpat ar balss komandas palīdzību iespējams aktivizēt un deaktivizēt pilnībā automātisko automobiļa vadības režīmu.

frankfurt frankfurt

Audi Elaine Concept

Kupejveidīgais krosovers Elaine ir konstruēts sēdvietu formulai 2+2 un tam ir ceturtā līmeņa autonomitātes autopilots atbilstoši SAE, kur mašīnai nav nepieciešama vadītāja palīdzība, tomēr automātikas darbības rādiusu ierobežo ekspluatācija uz šosejas un autostāvvietās, un vadītājam dažreiz ir jāapstiprina komandas.

Koncepts ir aprīkots ar spēkiekārtu, kas drīzumā parādīsies arī sērijveida elektromobiļiem: 1 motors uz priekšējās ass un 2 aizmugurē. Agregātu summārā jauda – 320 kW (435  zirgspēki) standarta režīmā un līdz 370 kW (530 zirgspēki), aktivizējot boost režīmu. Pēdējā gadījumā ieskrējiens no 0 līdz 100 km/h tiek veikts 4,5 sekunžu laikā.

frankfurt frankfurt

Renault Symbioz Concept

Symbioz ir autonomās vadības sistēma. Konceptkārs pa radiokanālu saņem informāciju par ceļu (sastrēgumiem, laikapstākļiem) un koriģē maršrutu.

5-metrīgā 4-durvju Symbioz ar alumīnija virsbūvi esošajiem Renault līdzinās ja nu vienīgi ar C-veida priekšējo gaismas tehniku. Uzmanību piesaista caurspīdīgs dekoratīvais disks un milzīga “haizivs spura”, kas spraucas ārā no aizmugures stikla. Durvis veras uz augšu kaijas spārnu veidā.

Automašīnai ir 2 elektromotori ar summāro jaudu 360 kW un griezes momentu 550 Nm. Baterijas ietilpība – 72 kWh.

frankfurt frankfurt frankfurt

Borgward Isabella Concept

Vācu marka Borgward, kuru dzīvē atgriezusi Ķīnas kompānija Foton Motor, autosalonā prezentēja 5-metrīgā elektromobiļa konceptu ar sēdvietu formulu 2+2. Jaunums ieguvis vēsturisko nosaukumu Isabella, kas tika izmantots 1950.-os gados, lai apzīmētu zīmola sērijveida automobiļu saimi.

Automobiļa raksturīgās iezīmes – dinamisks siluets, plūstošas līnijas un minimālistisks interjers – kļuva par jaunās stilistikās koncepcijas iemiesojumu, kas tika nosaukta par Impressions of Flow (“Plūsmas iespaidi”). Jāatzīmē, ka Isabellai nav virsbūves centrālo statņu.

Elektromobiļa spēkiekārta sastāv no 2 elektrodzinējiem ar kopējo jaudu 300 zirgspēki un griezes momentu 450 Nm. Prototips ieskrienas no 0 līdz 100 km/h 4,5 sekunžu laikā.

frankfurt frankfurt frankfurt

Audi Aicon Concept

Aicon attiecas uz “5.līmeņa” bezpilota automobiļiem, kas neprasa cilvēka līdzdalību vadības procesā. Tas pamato vadības iekārtu neesamību. Koncepta milzīgais priekšējais stikls plūstoši pāriet panorāmas jumtā, bet savukārt tas – aizmugures stiklā. Virsbūve, kurai nav centrālā statņa, ieguvusi durvis, kas veras pretim viena otrai. Īpatnība ir ierastās gaismas tehnikas neesamība. Tās vietā virsbūves priekšējā un aizmugures daļā uzstādītas izkliedētas gaismas diodes.

Pilnpiedziņas elektromobilis ir aprīkots ar pilnpiedziņas šasiju: 4 elektromotori ar summāro jaudu 260 kW (354 zirgspēki) un griezes momentu 550 Nm kontrolē vilkmi katrā ritenī atsevišķi. Enerģijas rezerve ļauj nobraukt  līdz 800 km ar ātrumu 130 km/h. Mijiedarbība starp vadītāju un mašīnu tiek panākta ar tradicionālo skārienjutīgo paneļu un balss komandu palīdzību.

frankfurt frankfurt

Jaguar Future-Type Concept

Future-Type Concept piemīt stilīgs futūristisks ārējais izskats un neierasti gabarīti. Jaguar uzskata, ka tieši tā izskatīsies automobilis aptuveni pēc 25 gadiem. Nelielais platums palīdzēs tam viegli noparkoties mazā vietā un izveicīgi manevrēt blīvā transporta plūsmā.

Elektriskajam prototipam ir 3-vietīgs salons ar sēdvietu formulu 2+1. Priekšējo krēslu iespējams pagriezt arī atpakaļ, tāpēc vadītājs varēs runāt ar pasažierim aci pret aci, uzticot vadību elektronikai.

Viena no Future-Type koncepta galvenajām “fīčām” – tā dēvētā “gudrā” stūre. Ierīce ir īsts mākslīgais intelekts, kas atpazīst balss komandas. Ar tās palīdzību mašīnu var izsaukt tieši pie kāpņu telpas, pārslēgt mūziku, norezervēt galdiņu kafejnīcā un tā tālāk. Koncepts spēj “sazināties” arī ar citām automašīnām.

frankfurt frankfurt frankfurt

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY