Vientuļais braucējs Chica

chica

Edgars Avotiņš

Ar motocikliem Jasujoši Čikazava aizraujas kopš 1980. gada, kad draugs viņam ļāva pavizināties ar HarleyDavidson FXR. Čiku, kā viņu dēvē draugi, interesēja viss, kam ir divi riteņi. Lasīja katru Easyriders eksemplāru, kas nonāca viņam rokās.  Šis žurnāls ir bijis un joprojām ir motociklistu bībele.  Katrā lappusē ir lieliski motocikli, skaistas meitenes un spoži apraksti par dzīvi uz diviem riteņiem. Tā Čika savos nepilnos divdesmit gados sasirga ar motocikliem.

chicaViņš dievināja ātrumu un, tikai uzkāpis uz motocikla, bija patiesi laimīgs.  Sāka strādāt veikalā Honda netālu no Osakas. Drīz vien Čika burtiski pa daļām samontēja savu pirmo braucamrīku. Tas bija Harley-Davidson. Bet 1990. gadā pārcēlās uz Kioto, kur strādāja pie Harley-Davidson dīlera. Tolaik Japānā nebija viegli atrast slavenā zīmola motociklu rezerves daļas. Turklāt tās bija ļoti dārgas.  

chica
Jaunais Čika uz motocikla Suzuki. 1982.

Jau bērnībā Čika labprāt skatījās amerikāņu filmas, jūsmoja par Klinta Īstvuda, Džeimsa Dīna, Marlona Brando varoņiem, iztēlojoties Ameriku kā neierobežotu iespēju zemi. Tāpēc nav nekāds brīnums, ka 1997. gadā viņš devās uz Kaliforniju, “saules, bikini un čoperu zemi”. Sāka strādāt pie Harley-Davidson dīlera, pilnveidojot savu mehāniķa meistarību. Te bija vesela jūra Japānā nepieejamu rezerves daļu. Taču viņš bija pieradis taupīt un apmierināties ar mazumiņu. Turklāt uzskatīja, ka viņa čoperim jābūt askētiskam, apveltītam ar dzelžainu raksturu, bet tātad jākļūst par izaicinājumu “krutiem” motocikliem, kuru cena bija 70 tūkstoši dolāru. Tāpēc Čika izmantoja nevis jaunus Harley-Davidson dzinējus, kas maksāja 8–10 tūkstošus dolāru, bet vecus.

chica
Čika uz motocikla Harley-Davidson FLST.

Taupība deva savus rezultātus: pēc gada, 1998. gadā, viņš Hantingtonbīčā atvēra savu firmu Chica Customs Cycles. Iesākumā restaurēja un remontēja jebkuras Harley-Davidson markas vecos motociklus. Ar laiku viņa darbnīca pārtapa par unikālu motociklu veikalu.  Bet 1999. gadā Pomonā Easyriders Bike Show ietvaros Čika pirmo reizi parādīja pēc pasūtījuma paša izgatavoto castom motociklu. Katra tā detaļa bija darināta ar rokām. Tā radās Čikas stils Chica Look.

chicaKatru savu motocikla eksemplāru viņš darināja ar lielu pietāti: vispirms parādījās vienkārši zīmējumi, pēc tam, gluži kā savulaik Japānā, uz salvetes rūpīgi tika salikti instrumenti un… sākās svētsvinīgs darbs. Čika ir īpašs, šabloni viņam sveši, viņš vienmēr ir pacietīgs un mierīgs. Taču, sēžot uz motocikla, var būt arī gandrīz traks.

chica
Čika strādā Kioto darbnīcā.

Viņa vārds motociklu fanātiķu aprindās kļuva plaši pazīstams 2001. gadā. Tieši tolaik Eds Mārtins no Chromo Specialities pasūtīja Čikam no Chromo Specialities kataloga rezerves daļām uzbūvēt simpātisku Bobber. Motocikla fotogrāfijas parādījās izdevumā Easyriders. Tādējādi tika secināts, ka ir radusies no zīmolu detaļām izgatavotas produkcijas līnija Chica. Turklāt Čika būvēja rāmjus, neatkarīgas riteņa uzkares sviru, benzīna un eļļas tvertnes, dubļu spārnus, riteņus pēc savām skicēm. Bet pēc gada, 2002. gadā, Pomonas motociklu šovā Čika ieguva otro vietu. Pateicoties savam melnajam matētajam brīnumam, viņš Bobber radītāju aprindās ieguva iesauku badboy.

chica
Čika iepazīstina ar savu firmas stilu Chica Look. 1999.

Čika nevienu sev tuvu nepielaiž. Ir zināms tikai tas, ka viņš ir precējies un viņam ir četri bērni. Šķiet, vienīgais atklājums par privāto dzīvi ir šāds: uz jautājumu, vai sievai patīk motocikli, tas atbildēja: “Viņa nav ķerta uz motocikliem, viņai tie ir par skaļiem.”

chicaPar paraugu, par sava veida skolotāju Čika uzskata Arlēnu Nesu. Viņš nekad neko neiesaka citiem konstruktoriem, jo uzskata: “Visam apbrīnošanas vērtajam ir savs stils un savas idejas.”

Viņš nepaguris strādā. Turklāt ievēro vecmodīgu tehnoloģiju. Katru viņa darināto eksemplāru droši var uzskatīt par mākslas darbu un reizē par funkcionālu šedevru tehniskajā ziņā.

chica chicaLabākie viņa motocikli ne reizi vien ir ieguvuši godalgotas vietas specializētajos šovos, bet to fotogrāfijas rotājušas žurnāla Easyriders vāku un iekšējās lapas. Atgādināsim: iekams viņa motocikls pirmo reizi parādījās uz šī prestižā žurnāla vāka, Čika bija samontējis aptuveni 50 modeļus.

Šis vienkāršais, neatlaidīgais darbarūķis netiecas pēc slavas un goda, taču pieskaitāms pie desmit labākajiem motociklu būvētājiem līdztekus tādiem grandiem kā Billijs Leins, Pols Jafe, Deivs Perevics, Mičs Beržerons, Džerijs Kovingtons, Kendals Džonsons, Korijs Ness.

chica-014

chica
Motors: S&S
Rāmis: Chica
Gads: 2005

chica-015

chica
Motors: Patrick Racing 124-ci (2030 cm3) Evo-type Rāmis: Chica Gads: 2003

chica-016

chica
Motors: S&S Rāmis: Chica Gads: 2003.

chica-017

chica-019
Motors: S&S 93-ci (1522 cm3) Rāmis: Chica Gads: 2004

chica

Čika šo motociklu nosauca par “Lodveida zibeni”, jo tam bija īpaša caurspīdīga eļļas tvertne, kurā redzama mutuļojoša eļļa. Izņemot S&S 93-ci motoru un jaudīgās Paughco, visas pārējās šī motocikla sastāvdaļas izgatavojis Čika pats. Unikālais rāmis un rokas veida benzīna tvertne liecina par aizraušanos ar detaļām.

chica-021

chica-018

Motors: S&S 93-ci (1522 cm3) Rāmis: Chica Gads: 2004
Motors: S&S 93-ci (1522 cm3)
Rāmis: Chica
Gads: 2004

chica-023