Škoda Kodiaq: racionāla izvēle

0
14
testdrive

Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4×4 izmēģinājuma brauciens

Krosovers, kas nosaukts par godu Aļaskas brūnajam lācim jeb Kadjakas lācim, ir pirmais Škoda pienesums vidēja izmēra krosoveru klasē.

Kodiaq izskatās kā samērā liels visceļnieks, bet patiesībā tikai vizuāla efekta dēļ, jo ir vien par kādiem 40 mm garāks nekā Škoda Octavia. Lūk, ko nozīmē pareizs dizains! Novietojiet Kodiaq līdzās Audi Q7 un uzreiz redzēsiet, cik liels tas ir īstenībā. Bet izmēri ir šādi: uz universālās folksvāgena platformas MQB uzbūvētā visceļnieka garums – 4697 mm, platums – 1882 mm, augstums – 1676 mm. Riteņu bāze tāda pati kā Volkswagen Passat – 2791 mm.

testdriveKodiaq konkurenti vidējo krosoveru segmentā ir ļoti nopietni – Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Mazda CX-5 un, protams, Volkswagen Tiguan. Tiesa, Škoda gan savu modeli parasti mēdz salīdzināt ar daudz lielākām un daudz mazāk pārdotām mašīnām, tādām kā Kia Sorento Prime vai Hyundai Santa Fe. Tomēr septiņvietīgā Škoda Kodiaq versija vispār ir gandrīz vai pilnvērtīga minivena aizvietotāja.

testdriveNosmailinātas virsbūves līnijas, respektabls profils – automašīna valdzina jau no pirmā acu uzmetiena. Cirsti sānu izliekumi, šauri gaismas diožu lukturi, līdzīgi lidojumā izplestiem putna spārniem, riteņi ar masīviem vieglsakausējuma diskiem – tas viss šīs automašīnas tēlu padara īpašu.

Salonā nekādi īpaši dizaineriski atklājumi nav manāmi, tomēr salīdzinājumā ar citiem folksvāgeniem šis nebūt nav tas bēdīgākais variants. Tiesa, jaunais Tiguan gan no iekšpuses izskatās daudz „jauneklīgāks”, tomēr Kodiaq subjektīvā kvalitātes izpratne nebūt nav sliktāka: pat visi neskaitāmie sīkumu uzglabāšanai paredzētie rezervuāri ir apstrādāti ar gumiju vai floku. Liftbeka Superb līmenis – pēc plastmasas cietības skalas raugoties, jāteic, ka mīkstāk nemaz nevar būt.

testdriveVadītāja un viņa blakussēdētāja vietā ir plašas iespējas krēslu pielāgot individuālām vajadzībām. Otrā rinda ir regulējama gareniski un pa atzveltnes slīpuma leņķi. Te viss ir kārtībā ne tikai telpas, bet arī apgaismojuma ziņā. Papildus individuālai klimata kontrolei šajā zonā ir arī pilna trīspakāpju sēdekļu apsilde, aizkariņi, galdiņi, kabatiņas, dažāda veida rozetes… Un pat stiprinājums planšetei.

Arī trešā rinda uz kopējā septiņvietīgo auto fona izskatās samērā pieklājīgi. Protams, ka metru un 90 centimetrus garš cilvēks tur jutīsies tikpat komfortabli kā jogas treniņā: ceļi aiz ausīm un pakauša masāža – pret griestiem, tomēr apsēsties ir iespējams. Ērtības labad otrās rindas sēdekļus var pabīdīt uz priekšu. Dīvāns trešajā rindā ir daudz cietāks, atzveltnes slīpums nav regulējams, un glāžu paliktņi ir tikai kreisajā pusē. Tomēr bērniem, kas nav izlepuši, reprezentablos sedanos braukājot, viss būs tieši tā, kā vajag.

testdrive testdrivePiecvietīgās krosovera versijas bagāžnieka tilpums ir ievērojams – 720 litri. Ar saliktu trešo rindu – 270 litri. Jūs nodarbojaties ar kravu pārvadājumiem? Nolokām otro un trešo rindu, tādējādi tilpumu palielinot līdz 2065(!) litriem.  Krosoverā ar saliktu priekšējā pasažiera krēslu var ietilpināt līdz pat 2,8 m garus priekšmetus.

Viegli lauzta priekšējā paneļa līnija – škodai tas ir kaut kas neparasts. Ergonomika kopumā laba, izņemot mediju sistēmas skārienjutīgās pogas un malējās pogas uz stūres, kas pagriezienos trāpās pa rokai. Daudzkrāsains kontūras apgaismojums.

Apkārtskata kameru sistēma iepriecina ar labu attēla kvalitāti un saprotamu kameru pārslēgšanas algoritmu, taču gausi reaģē uz pirkstu kustībām trīsdimensiju attēla režīmā un atslēdzas jau pie 15 km/h. Aizmugures kamera aprīkota ar mazgātāju.

Divas lietas no ērtību saraksta es bez jebkādām iebildēm vērtēju ļoti atzinīgi: priekšējā stikla apsilde ar neredzamu plēvi un aizmugures skata kameras mazgātājs. Tas pats sakāms arī par trīslīmeņu stūres apsildi (ieslēdzama, izmantojot skārienjutīgo ekrānu, bet var arī tikt „sasaistīta” ar vadītāja sēdekļa apsildes pogām).

Drošība? Ne tikai deviņu gaisa spilvenu komplekts, ieskaitot gaisa spilvenu vadītāja ceļu zonā, bet arī automātiskās bremzēšanas sistēma Front Assist, kas brīdina par iespējamu sadursmi un aktivizē bremzes, ārkārtas situācijās nodrošinot bremzēšanu līdz pat 34 km/h.

Škodas ir slavenas ar savām vienkāršajām, bet ļoti ērtajām lietiņām, kas var mazliet uzlabot vadītāja un pasažieru “dzīvi”. Šai ziņā neatpaliek arī Škoda  Kodiaq. Tieši otrādi, tai Simply Clever risinājumu saraksts ir pat paplašināts. Bagāžniekā ir tradicionālais tīkliņu komplekts. Un ledus skrāpis degvielas bākas lūkā. Un priekšējo durvju lietussargi.  Un priekšējo krēslu pagalvjos speciāli stiprinājumi planšetēm. Un opcija bagāžnieka durvis atvērt ar kājas vēzienu. Un gumijas glāžu paliktņi, pateicoties kuriem pudeles korķi var atskrūvēt ar vienu roku. Un nolaižami galdiņi otrās rindas pasažieriem. Un nolokāmas pagalvju malas daudz ērtākai snaušanai. Un sakaru sistēma, kas vadītāja balsi caur tumbiņām translē aizmugures pasažieriem. Un bērnu aizsardzībai nepieciešamā aizmugures durvju elektroniskā bloķēšana. Un pat speciāli durvju apmales aizsargājoši moldingi, kas automātiski izvirzās, durvīm atveroties.

testdrive“Laifhaki” ir daudzi un dažādi, tomēr kaut kas ir piemirsts. Konkrēti, USB porti. Automašīnā Škoda  Kodiaq tie ir tikai divi: priekšpusē zem klimata kontroles vadības bloka un aizmugurē. Turklāt aizmugurējais tiks mīdīts ar kājām, pastāvīgi nosmērēsies ar dubļiem un arī 12 un 230 voltu ligzdas novietotas turpat.

Vai es piekasos? Protams! Un vēl – nevienā no abiem cimdu nodalījumiem nevar ievietot A4 formāta lapu, to nesalokot vai nesaburzot. Nu gan vairs laikam neko sliktu nevarēšu pateikt. Jā, arī iepriekš minētie argumenti nav sevišķi pārliecinoši. Kāpēc nav vairāk kā divi USB porti? Bet kad jums pēdējo reizi patiešām vajadzēja vairāk? Nevienā cimdu nodalījumā nav vietas A4 formāta lapai? Toties cimdu nodalījumi ir divi (!), bet papīra lapas var ielikt durvju kabatās.

Mūsu Škoda Kodiaq versijai ir moderna multimediju sistēma Columbus ar 8 collu ekrānu. Ko tikai tā neprot: draudzējas ar internetu, ir Wi-Fi, navigācijas sistēma rāda cenas tuvākajās degvielas uzpildes stacijās un pārslēdzas uz Google Earth režīmu, tāpat ir arī dažādi vidžeti, tādi kā laika prognoze, un vēl daudz kas cits.

Vadāmība – kā jau škodām – ir laba. Uz pirmajiem stūres pagriešanas milimetriem Kodiaq reaģē maigi, mazliet nosveroties uz sāniem, bet, stūres rata pagrieziena leņķim pieaugot, savstarpējā mijiedarbība ir tik laba, kādu var sasniegt reti kurš konkurents. Spiediens uz stūri ļoti loģiski mainās – no maza parkošanās laikā līdz pārdomāti centrējošam, braucot lielākā ātrumā.

Divu litru un 180 zirgspēku benzīna motora TSI un septiņpakāpju „robota” DSG savstarpējā mijiedarbība ir mazliet pagausa. Turklāt pat tad, ja no Drive Mode piedāvājuma izvēlēsimies sporta režīmu, reakcija uz akseleratora pedāļa nospiešanu kardināli nemainīsies. Jā, mazliet ātrāk būs, tomēr bez nelielas “apdomāšanās” neiztiks.

testdriveKas attiecas uz šasijas iestatījumiem, Kodiaq ir uzticams un paredzams – nereti pat līdz garlaicībai. To nemaz nav tik viegli pierunāt pat uz pašām nevainīgākajām draiskulībām. Gaitas plūstamība ir laba, bet ne ģeniāla – pat pašā “mīkstākajā” braukšanas režīmā Comfort.

Ārpusceļu ģeometrija gan nav tik laba. Iebraukšanas leņķis – 19 grādi, nobraukšanas – aptuveni 15,5 grādi, bet klīrenss – 188 mm – ir jāvērtē kopā ar garo bāzi (gandrīz 2,8 m). Pārvaramā brasla dziļums – pa sliekšņa apakšējo malu – mazliet vairāk nekā 200 mm.

Rezumējot var atzīmēt, ka čehi ir krietni pacentušies, pienācīgi debitējuši sev gluži jaunā segmentā un viņu „cepums” ir izdevies tīri labs.

testdriveKodiaq ir universāls auto un faktiski spējīgs tikt galā ar jebkuru uzdevumu, ko tam izvirzīs mūsdienīga ģimene: sākot ar cilvēku un mantu pārvadāšanu un beidzot ar mērenu bezceļu apvidu un apledojušu trašu iekarošanu.

Nevienam nebija šaubu par to, ka pirmais lielais Škoda krosovers būs ietilpīgs, ērts un praktisks. Bet šeit visi derīgie risinājumi ne tikai ir paredzēti, bet patiešām darbojas, turklāt gluži labi. Visu laiku, kas man bija atvēlēts mašīnas iepazīšanai, bagāžnieks vienmēr atvērās uzreiz, tiklīdz pavēzēju kāju zem bufera. Nekādu mežonīgo deju uz vienas kājas apkārt automašīnai. Saliekamie pagalvji lieliski balsta galvu, galdiņi neļogās, bet gumijas moldings, kas automātiski iztaisnojas, durvīm atveroties, patiešām palīdzēja, kad es pēc noparkošanās, nepamanījis stabu, plaši atvēru durvis.

Konkrētajā segmentā ir arī azartiskāki un komfortablāki krosoveri, taču Kodiaq ir maksimāli sabalansēts un pietiekami labs gandrīz visādā ziņā. Tāpēc Škoda Kodiaq ir racionāla izvēle cilvēkiem, kam visvairāk patīk prātīgas lietas.

testdrive testdrive

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY