Maserati bezceļnieku vidū: Maserati Levante S izmēģinājuma brauciens

Maserati

 

Aleksejs Aleksejevs

Premium klases itāļu automašīnu marka Maserati pārāk ilgi vilcinājās ar sava pirmā krosovera izlaišanu. Līdzīgus modeļus jau radījuši Jaguar un Bentley. Bet izrādās, jaunais Maserati Levante konkurēs vispirms ar tādiem populāriem krosoveriem kā Porsche Cayenne, arī BMW X6 un Mercedes-Benz GLE.

Automašīna, kurai par godu Vidusjūras rietumu vējam dots nosaukums Levante, ir samērā spilgts, uzkrītošs un stilīgs krosovers ar lieliskām proporcijām un pamanāmu trīsžuburi uz radiatora restes. Maserati krosoveram ir itāļu zīmolam raksturīgais izstieptais pārsegts un uz aizmuguri nobīdīta kabīne. Bet līdzenā jumta līnija un reljefie “gurni” akcentē automašīnas dižciltīgo stāju.

Pie mums izmēģinājuma braucienam ir nonācis krosovers Maserati Levante S ar 3,0 litru dzinēju V6 biturbo un 430 zirgspēku jaudu.

Pirmajā brīdī krosovers Maserati Levante šķiet neliels. Tomēr izrādās, ka tā virsbūves garums ir 5003 mm, bet platums – 1968 mm. Tas ir par 150 mm garāks nekā Porsche Cayenne un tikai par 180 mm īsāks nekā milzīgais Cadillac Escalade. Virsbūves augstums ir 1679 mm. Tas liecina, ka salīdzinājumā ar krosoveru lielāko daļu Maserati Levante būs zemāks.

MaseratiLevante ir ieguvis visu firmas Maserati automašīnu īpatnību – bezrāmja durvis. Īpaši pievilcīga ir tā priekšējā daļa, kur izceļas radiatora restes ar samērā lielām šūnām. Priekšējie spārni aprīkoti ar “lidmašīnas tipa” gaisa atverēm.

Levante interjerā liela uzmanība pievērsta ergonomiskumam, detaļām un, pats galvenais, augstai materiālu kvalitātei. Mūsu krosovera Maserati Levante S eksemplārs ir topa versija. Salons, ieskaitot priekšējo paneli, apšūts ar dārgu brūnu ādu.

Priekšējā paneļa centrā atrodas 8,4 collu skārienjutīgs multimediju sistēmas ekrāns, uz kura var regulēt faktiski visu automašīnas sistēmu uzstādījumus. Skārienjutīgās displeja pogas dublētas ar transmisijas paneļa džoistiku. Iekārtu panelis sastāv no divām analogām ciparnīcām: spidometra un tahometra. Starp tām atrodas krāsains borta datora displejs. Stūres ratam ir trīs spieķi un minimāls vadības pogu skaits. Automašīnā ir ierīkota premiāla Bowers&Wilkins 128 vatu audiosistēma ar 17 skaļruņiem.

MaseratiIzrādījās, ka priekšējie sēdekļi ir cieti, ar labu atbalstu, vairāk līdzīgi sporta sedana, nevis bezceļnieka sēdekļiem. Pateicoties daudzajiem sēdekļu un stūres statņa regulējumiem, ļoti viegli atrast komfortablu stāvokli un ērtu automašīnas vadīšanas pozīciju, kā arī labu redzamību.

Aizmugures sēdeklis ir paredzēts diviem pasažieriem. Viņiem ierīkoti klimatiskās sistēmas gaisa pievadi. Ir 580 litru bagāžnieks – garš, plats un ietilpīgs, lai gan ne pats dziļākais.

Zem mūsu krosovera Maserati Levante S pārsega ir Ghibli sedana 3,0 litru dzinējs V6 biturbo. Tam ir 430 zirgspēku jauda (bāzes automašīnas motora jauda ir 345 zirgspēki). Ieskrējiens līdz “simtam” ilgst 5,2 sekundes. Maksimālais ātrums – 264 km/h.

MaseratiLevante balstiekārta ietver alumīnija sviras priekšā un daudzsviru sistēmu aizmugurē. Standarta pneimatiskās atsperes cieši savītas ar elektroniski vadāmiem Skyhook amortizatoriem.

Levante smaguma centrs ir viszemākais konkurentu vidū, bet masa sadalīta vienmērīgā proporcijā asīm. Automašīna aprīkota ar pieslēdzamu pilnpiedziņu. Lai uzlabotu kontroli sarežģītos ceļa posmos, Q4 intelektuālā sistēma tikai 150 milisekunžu laikā spēj pārvietot simtprocentīgi visu griezes momentu no aizmugurējām riepām uz priekšējiem un aizmugurējiem tiltiem vienmērīgā 50 procentu proporcijā.

MaseratiNormālos apstākļos pneimatiskās adaptīvās balstiekārtas klīrenss ir 207 mm (režīms Normal), bet uz cieta seguma ceļiem, lai panāktu labāku komforta un sportiskuma apvienojumu, klīrensu var samazināt par 20 mm, noregulējot balstiekārtu Aero 1 režīmā.

Tikai šajos divos režīmos iespējams vadošo elektroniku pārslēgt uz sporta režīmu, mainot šasijas cietību un automātiskās transmisijas darba algoritmu. Iejusties īsta bezceļnieka lomā palīdzēs Off-road 1 un Off-road 2 režīmi, kas virsbūvi piepaceļ par 25 un 15 mm attiecībā pret Normal stāvokli, sasniedzot maksimālo 247 mm klīrensu.

MaseratiPie komplektācijas īpatnībām var pieskaitīt adaptīvo kruīza kontroli, sadursmju brīdināšanas sistēmu, apkārtskata kameras ar skārienjutīgā ekrāna attēlu, bremžu sistēmas asistentu, kustības joslas ievērošanas funkciju un dzinēja iedarbināšanu ar pogu bez atslēgas.

Jaunā Levante multimediju sistēma izskatās lieliski, tai ir precīza grafika un labs informatīvs skārienjutīgs displejs. Turklāt tā ir aprīkota ar Apple Car Play tehnoloģiju.

Kāds ir kopsavilkums? Pārsteigums ir gabarītā Maserati bezceļnieka sportiskums un līganā gaita. Tam patiešām piemīt pārliecība, precizitāte un dinamiskums – īpašības, pateicoties kurām, brauciens vadītājam sagādā baudu.

Iepatikās abu savienoto izpūtēja cauruļu zemos toņos ieturētais rūciens. Tas ir tik pārliecinoši itālisks, tik atpazīstams. Īpaša iezīme ir vadāmība. Kamēr visa pasaule pāriet uz jaunmodīgo elektronisko pastiprinātāju, kuru pēc tam nākas ilgi un cītīgi regulēt, lai imitētu nepieciešamo atgriezenisko saikni, itāļi jautājumu risina klasiskā, pārbaudītā veidā: viņi uzstādījuši ierasto hidrauliku. Rezultāts: firmas trīs spieķu stūres ratam ir daudz dabiskāka saikne starp riteni un ceļu nekā vācu analogiem.

MaseratiPatīkami pārsteidz gāzes pedāļa reakcija un atsaucība: var droši teikt, ka inženieri ir būtiski pārstrādājuši Ghibli. Viņi iemanījušies noregulēt Levante pedāļa gaitu tā, lai, pateicoties astoņu pakāpju kārbai ZF, acumirklī saņemtu maksimāli enerģisku atbildi – kaut sasniegts maksimālais griezes moments, apgriezieni nav paši augstākie.

Īsumā izmēģinājuma brauciena rezultāti ir šādi: klīrenss nevienā vietā neļāva uzsēsties uz vēdera, kārba pierādīja, ka pārslēgumi nemaz nav jūtami, lieliska ir griezes momenta padeve uz aizmugures diferenciāli, bet paprāvais pārkares leņķis pilnībā nostiprināja viedokli par Levante lielisko pārgājību. Uz ceļa Maserati Levante S ar 20 collu diskiem un Pirelli P Zero 295/40 riepām, protams, jūtas labāk.

Zināšanai: Levante ir jāstūrē ārkārtīgi piesardzīgi, jo dzinējs tā vien gaida kaut vismazāko provokāciju, lai palielinātu apgriezienus vismaz līdz 4000 un acumirklī paātrinātos. Tā ka izslavētos 10,9 litrus uz 100 km jauktā ciklā patiesībā sasniegt būs ļoti grūti.

Jāatzīmē arī šāds fakts: Maserati Levante ir būvēta rūpnīcā Mirafiori netālu no Turīnas. Kompānija katru gadu plāno pārdot 30 tūkstošus krosoveru. Maserati Levante S versijas cena ir 85 tūkstoši dolāru.

Maserati