Gada automašīna Peugeot 3008

Peugeot

Konkursā Carofthe Year 2017 par gada automašīnu kļuvis krosovers Peugeot 3008: tas ieguva 319 balles. Tikai nedaudz no tā atpalika sedans Alfa Romeo Giulia (296 balles). Visi pārējie dalībnieki ieguva daudz mazāk baļļu: piemēram, trešajā vietā – E-klases Mercedes-Benz ar 197 ballēm. Tālākā secība ir šāda: Volvo S90/V90 (172 balles), Citroёn C3 (166), Toyota C-HR (165), Nissan Micra (135).

Tiesa, daži balsotāji norādīja uz Peugeot 3008 pretrunīgumu: spilgts dizains, pārsteidzoša, bet diezgan laba ergonomika, interesanta vadāmība, taču nenormāli nervoza uzvedība uz slidena ceļa, nav pilnpiedziņas un visai pieticīgs klīrenss.

PeugeotPirmais Peugeot 3008, kā apgalvo kompānija, tika radīts tiem, kam jau apnikuši miniveni, bet kas vēl nav gatavi krosoveram, vārdu sakot, klientiem, kuri vēlas kaut ko pa vidu. Taču tirgus šādu ārpusklases pieeju nenovērtēja. Maksimālo interesi Eiropā 3008 sev piesaistīja tikai trīs gadus pēc debijas. Pēc tam rezultāti neapturami slīdēja lejup, un šobrīd, savas konveijera dzīves beigās, 3008 tiek pārdots  pusotru reizi sliktāk nekā pirmā apjomīgā segmenta bestsellers Citroёn C4 Picasso. Turklāt pilsētas krosoveri ir vēl daudz populārāki, ar tiem 3008 vairs nemaz nespēj konkurēt: šajā sektorā valda Nissan Qashqai un Volkswagen Tiguan. Tā ka šādos apstākļos saglabāt agrāko “pseidokrosovera” koncepciju  būtu gluži vienkārši muļķīgi.

PeugeotJaunais 3008 ir konstruēts uz agrākā 308 moduļu platformas EMP2. Nav vairs ne firmas silueta, ne paceļamās piekto durvju malas. Profils kļuvis divdimensionāls. Klimata kontroles vadība, navigācija un citas funkcijas tiek īstenotas ar 8 collu skārienjutīga ekrāna palīdzību. Lieliska grafika un ātra reakcija. Multimediju sistēma atbalsta Apple Car Play un Android Auto interfeisus. Spēka agregātu līnija bez jebkādiem jaunatklājumiem. Eiropā tradicionāli visvairāk tiek pieprasītas dīzeļa versijas. Vispieticīgākajam 3008 ir “četrinieks” Blue HDi 1.6 ar 120 zirgspēku jaudu, dārgākajām versijām – divlitru dīzelis ar 150 vai 180 zirgspēku jaudu. Atzīmēšanas vērts ir trīscilindru 1,2 litru tilpuma benzīna turbodzinējs ar 130 zirgspēku jaudu.