Autosalons Ženēvā: greznība un inovācijas

0
85
Geneva motor show

Edgars Avotiņš

2017. gada 9.–19. martā izstāžu centrā Palexpo darbojās tradicionālais Ženēvas autosalons. Starptautiskie automobiļu industrijas līderi atkal pulcējās zem viena jumta, lai prezentētu svaigākās automobiļu izstrādes. Apmeklētāji ieraudzīja vairāk nekā 700 auto modeļus, no kuriem 126 starptautiskajai publikai tika parādīti pirmo reizi.

Geneva motor show Geneva motor show

Volkswagen Arteon

Jaunums tiek pozicionēts kā CC modeļa pēctecis. Ar to Arteon ir kopīga Passat platforma MQB (tiesa, riteņu bāze ir par 51 mm lielāka nekā Passat), spēka gammas sastāvs, šasija un interjers. Jau “bāzē” Arteon ir aprīkots ar gaismas diožu dienas gaitas lukturiem un priekšējiem LED lukturiem. Turklāt standarta aprīkojumā ietilpst klimata kontrole, 6 virzienos elektriski regulējami priekšējie sēdekļi, stūre ādas apvalkā, audiosistēma ar 8 skaļruņiem un multimediju iekārta ar skārienjutīgu  displeju, kura diagonāle ir 6,5 collas.

Jaunā automobiļa motoru līnijā ienākuši 6 turbīnu 4 cilindru agregāti: benzīna 1,5 TSI Evo (150 zirgspēki), 2,0 TSI (190 un 280 zirgspēki) un dīzeļa 2,0 TDI (150, 190 un 240 zirgspēki). Modifikācijām, kuru dzinēju jauda pārsniedz 200 zirgspēkus, ir pilnpiedziņa ar daudzdisku sajūgu.

Geneva Geneva Geneva

Opel Insignia Sports Tourer

Jaunais universālis Insignia Sports Tourer ir par 73 mm garāks nekā iepriekšējais modelis. Riteņu bāze tāpat kā liftbekam palielinājusies par 92 mm (līdz 2829 mm). Jaunā Insignia ir plašāka par savu priekšgājēju: telpas rezerve augstumā palielināta par 31 mm, bet platumā plecu rajonā – par 25 mm. Bagāžnieka tilpums palielināts līdz 1640 litriem. Divvietīgajā konfigurācijā veidojas mazliet vairāk nekā 2 m garš kravas laukums, par 97 mm garāks nekā iepriekšējam universālim. Piedevām aila starp aizmugures riepu arkām kļuvusi mazliet plašāka, bet aktivizēt piekto durvju elektropiedziņu  var ar “spērienu” zem aizmugures bufera. Insignia tiek aprīkota ar 1,5 litru (165 zirgspēki) un 2,0 litru (250 zirgspēki) benzīna motoriem, kā arī dīzeļiem – 1,6 litri un 2,0 litri –, kuru jauda ir no 110 zirgspēkiem un lielāka. Pirmajām versijām iebūvēta “mehānika”, bet sešpakāpju “automātu” nomainījusi astoņpakāpju kārba. Pēc izvēles tiek piedāvāta pilnpiedziņa – ar individuālu savienojumu katram aizmugures ritenim, tādējādi vilces vektoru var mainīt atkarībā no kustības apstākļiem.

Geneva GenevaPorsche Panamera Sport Turismo

Koncepta veidā universālis Panamera pirmo reizi tika demonstrēts jau 2012.gadā, bet sērijas versiju nācās gaidīt vēl veselus piecus gadus. Panamera Sport Turismo nav konkurents “piektajam” BMW ar Touring virsbūvi un Mercedes-Benz E klases universālim. To izvēlēsies galvenokārt stila un lielisko dinamisko īpašību dēļ, kaut arī bagāžnieka tilpums ir tikai 520 litri (ar saliktiem otrās rindas sēdekļiem – 1390 litri). Universāļa Panamera bagāžnieka durvīs iebūvēts aktīvs spoileris. Atjaunotas aizmugures durvis, kā arī jumta dizains, bet mehānikas ziņā Panamera Sport Turismo ir identisks sedanam.

Geneva Geneva GenevaKia Stinger

Motoru šovā tika prezentēts visā Kia vēsturē visātrākais sērijas modelis. Automašīnas dizains ir agresīvs, salons – plašs – un vadāmība – lieliska. Eiropā Kia Stinger būs pieejams ar vienu no trim šādiem dzinējiem: 2 litru benzīna trubomotors ar 255 zirgspēku jaudu (griezes moments 353 Nm) vai 2,2 litru turbodīzelis (200 zirgspēki un 400 Nm griezes moments), vai – motoru līnijas augšgalā – V veida “sešinieks” ar 2 turbīnām, kuru tilpums ir 3,3 litri, jauda 370 zirgspēki un griezes moments 510 Nm. Paātrinājumu līdz 100 km/h ar šādu dzinēju var panākt 5,1 sekundes laikā. Visiem Stinger būs  astoņpakāpju “automāts”. Tāpat pircēji varēs izvēlēties versijas ar aizmugures piedziņu un pilnpiedziņu, kompleksu palīdzību vadītājam Drive Wise un elektroniski vadāmu DSDC balstiekārtu.

Geneva Geneva Geneva

Mercedes-AMG GT Concept

Sērijveida ražošanā modelis tiks laists ar nosaukumu GT4. Tam būs jākonkurē ne tikai ar Porsche Panamera, bet arī ar BMW 6 Series Gran Coupe un Audi A7/RS7. Četrdurvju kupejas pamatā ir modernizētā šasija MRA (tāda pati kā C un E klasē). Eksterjers ir iespaidīgs: plēsonīgs veidols, kas atgādina divdurvju GTC un GTR, aktīvas lāpstiņas apakšdaļā, videokameras atpakaļskata spoguļu vietā, futūristiski trīsdaļīgi gaismas diožu aizmugures lukturi, gigantisks izpūtējs un alumīnija riteņu spieķi ar “vara” serdi. Mercedes-AMG GT Concept dzinējs – biturbīnu benzīna ar 4 litru tilpumu – saistīts ar elektromotoru uz aizmugures ass. Hibrīda spēkiekārtas summārā jauda ir 805 zirgspēki. Ieskrējiens līdz 100 km/h – tikai 3 sekundes. Automašīna var braukt trijos režīmos: ar degvielu, elektrovilci vai kombinētā ciklā. Hibrīds spēj uzlādēt bateriju kustības laikā (ar enerģijas rekuperācijas sistēmas un DVS palīdzību).

Geneva Geneva

Lexus LS 500h

Pirmo reizi jaunais Lexus LS publikai tika parādīts gada sākumā Detroitā un visus pārsteidza ar savu neviennozīmīgo dizainu. Jaunais flagmanis Lexus izmanto moduļu platformu GA-L, tādu pašu kā sportkāram LC. Benzīna versijā LS 500 ir aprīkots ar jaunāko V veida “biturbo sešinieku” ar 415 zirgspēku jaudu un 10 pakāpju automātu. Automašīna ar šādu dzinēju ātrumu līdz “simtniekam” kāpina 4,5 sekunžu laikā. Hibrīda versijā spēkiekārta ar kopējo 354 zirgspēku jaudu sastāv no benzīna atmosfēras motora V6 ar 3,5 litru tilpumu un 2 elektromotoriem. Var būt aizmugures piedziņa vai pilnpiedziņa. Līdz 100 km/h hibrīda sedans ieskrienas 5,4 sekunžu laikā un var braukt ar elektrovilci ātrumā līdz 140 km/h.

Geneva Geneva

Range Rover Velar

Jaunā Velar niša ir vidū starp Evoque un Sport nišām. Velar ir par 450 mm garāks nekā Evoque un par 200 mm īsāks nekā Sport. Riteņu bāzes izmērs tāds pats kā Jaguar F-Pace. Velar būs seši dzinēji, 3 benzīna un dīzeļa dzinēji, pa 2 “četriniekiem” un viens V6. Jaudas diapazons – no 180 līdz 380 zirgspēkiem. Visi motori jau ir pazīstami no citiem Jaguar Land Rover grupas modeļiem. Jaunumu ar Jaguar F-Pace vieno astoņpakāpju automāts un pilnpiedziņa bez pazeminošā pārnesuma. Toties atšķirībā no “kaķa” “reindžs” ir ieguvis pneimopiekari. Ar tās palīdzību klīrensu var palielināt līdz 251 mm. Interjers ir gandrīz pilnībā aprīkots ar skārienjutīgu vadību. Vairāki skārienjutīgi ekrāni atvieglo darbu ar daudzajām funkcijām.

Geneva Geneva

Jaguar I-Pace

Kompānija Jaguar demonstrēja savu pirmo pilnībā elektrisko krosoveru I-PACE. Modelis pagaidām ir konceptuāls, bet britu zīmols jau nopietni nolēmis 2018.gadā uzsākt sērijveida ražošanu. Elektromobilis barojas no litija – jona baterijas ar 90 kWh tilpumu, gaitas rezerves pietiek 500 km. Automašīnas akumulators uzlādējas no parastas maiņstrāvas rozetes un tikai 90 minūšu laikā spēj  uzlādēties par 80%. Pilnpiedziņas transmisija, elektromotori, kas uzstādīti priekšpusē un aizmugurē, kopīgi spēj attīstīt 400 zirgspēku lielu jaudu un 700 Nm griezes momentu. Līdz “simtam” automašīna ieskrienas aptuveni 4 sekunžu laikā.

Geneva Geneva

Volvo XC60

Kā jau bija gaidāms, jaunais XC60 ir izgatavots atbilstoši flagmaņa XC90 stilistikai. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli XC60 ir mazliet lielāks. Jaunās paaudzes XC60 būs pieejami benzīna motori ar 254 un 320 zirgspēku lielu jaudu, dīzeļa agregāti ar 190 un 235 zirgspēku jaudu, kā arī 407-spēcīga hibrīda iekārta. Visi motori strādā kopā ar astoņpakāpju automātu un pilnpiedziņu. Kompānija apgalvo, ka jaunais Volvo XC60 esot viens no drošākajiem automobiļiem pasaulē. Mašīnas arsenālā ir daudzi elektroniski palīgi, tostarp, piemēram, Pilot Assist funkcija – pusautomātiskās vadīšanas sistēma, kas ātrumā līdz 130 km/h var patstāvīgi stūrēt, ieskrieties un bremzēt. Jaunās ģenerācijas Volvo XC60 aprīkojumā ietilpst četrzonu klimata kontrole un Sensis multimediju sistēma.

Geneva

Hyundai FE Fuel Cell Concept

FE Fuel Cell ir konceptuāls krosovers ar degvielas elementiem un pārstāv šīs markas ūdeņraža tehnoloģiju ceturto paaudzi. Automašīna ieguvusi agregātus, kas ir par 10% efektīvāki un par 15% vieglāki nekā tie, kurus izmanto ūdeņraža SUV Hyundai ix35 Fuel Cell. Šūnu blīvums palielinājies par 30%, un tas pozitīvi ietekmē braukšanas attālumu. Vārdu sakot, ix35 iedarbina 134 zirgspēku elektromotors, bet tā gaitas rezerve ir aptuveni 600 km. Ar vienu uzlādi Hyundai FE Fuel Cell var nobraukt vairāk nekā 800 km. Koncepta dizains ir minimālistisks, “tīrs un mierīgs”.

Geneva Geneva

Audi Q8 Sport Concept

Kompānija Audi prezentēja “uztjūnētu” konceptuālā kupejveidīgā krosovera Q8 versiju. No ārpuses Q8 Sport koncepts izceļas ar agresīvu veidolu un par 12 mm paplašinātām riteņu arkām.  Prototips aprīkots ar adaptīvu pneimopiekari, uz riteņiem uzstādīti 23 collu diski. Konceptuālā krosovera salonā ir elektronisks ierīču panelis un projekcijas displejs. Q8 Sport Concept iedarbina hibrīda spēkiekārta. Tās pamatā ir 3,0 litru benzīna “sešinieks” ar 2 turbīnām, kas strādā kopā ar astoņpakāpju automātu, attīsta 450 zirgspēkus un 530 Nm. Turklāt sastāvā iekļauts elektromotors un bateriju komplekts ar ietilpību 0,9 kWh, bet 2 turbīnu benzīna agregātam ir arī kompresors ar elektropiedziņu, kas ļauj kompensēt palēninātu darbu zemu apgriezienu režīmā. Elektromotors spēj iegriezt agregātu līdz 7000 apgr./min tikai 250 milisekunžu laikā. No vietas līdz “simtam” prototips ieskrienas 4,7 sekunžu laikā, turklāt var sasniegt līdz pat 275 km/h.

Geneva Geneva

Mercedes-Maybach G650 Landaulet

Iepazīstieties: pirmais bezceļnieks ar šildiku MaybachMercedes-Maybach G650 Landaulet. Jaunums ir būvēts uz bezceļnieka Mercedes-Benz G500 4×4 bāzes. Automašīnas ritošā iekārta ir tāda pati kā iepriekšējiem ekstremālajiem “gelenvagen”: portāltilti, 450 mm klīrenss un visu diferenciāļu bloķēšana. Taču tālāk sākas atšķirības, kas tad arī devušas modelim tiesības saukties par Maybach. Riteņu bāze ir 3428 mm, par 578 mm vairāk nekā standarta bezceļniekam. Zem pārsega uzstādīts nevis “astotnieks”, bet gan jaudīgs V12. Tam ir 630 zirgspēki un 100 Nm griezes moments. Starp atšķirībām jāpiemin unikālā, mūsdienās jau tikpat kā aizmirstā lando virsbūve. Nolaižamā mīkstā augšdaļa daļēji nosedz salonu: virs priekšējiem sēdekļiem standarta metāla jumts. Otrajā sēdekļu rindā daži krēsli no S-klases sedana ar pilnu tādu elementu klāstu kā masāžas funkcija un glāžu paliktņi ar dzesēšanas un sildīšanas funkcijām. Vadītāja un pasažieru zonu nošķir paceļama šķērssiena. Maybach bezceļnieka aizmugures pasažieriem kliedēt garlaicību palīdzēs atsevišķi multimediju sistēmas ekrāni, kas iebūvēti šķērssienā. Kopumā tiks izlaisti 99 Mercedes-Maybach G650 Landaulet eksemplāri.

Geneva Geneva

Ferrari 812 Superfast

Itāļu sporta automašīnu Ferrari ražotājs demonstrēja jauno 812 Superfast kupeju, kas  nomainījusi F12 Berlinetta modeli un pilntiesīgi pretendē uz Maranello modeļu līnijas flagmaņa godu. Visi virsbūves paneļi ir jauni, pilnībā gaismas diožu lukturi. Frontālā daļa kļuvusi daudz agresīvāka, aizmugurē – pa divām apaļām optikām, bet pakaļgala kopējais stils pārstrādāts populārā Ferrari modeļa – kupejas 365 GTB4 Daytona – stilā. Pilnībā pārveidots arī salons: šeit ir jauns stūrveida iekārtu panelis, cits deflektoru izvietojums, mazliet atšķirīga stūre un jauni sēdekļi. Automašīna aprīkota ar atmosfērisko 6,5 litru dzinēju V12, kas var attīstīt līdz 800 zirgspēkiem lielu jaudu. Līdz “simtam” mašīna ieskrienas 2,9 sekunžu laikā. Maksimālais ātrums – 340 km/h. Dzinējs strādā kopā ar septiņpakāpju preselektīvo robotu un vilci nodod uz aizmugures riepām. Ferrari 812 ir pirmais Maranello modelis ar elektrisku stūres vadības pastiprinātāju. Turklāt automašīna ir aprīkota ar pilnībā vadāmu šasiju, aktīviem aerodinamiskiem elementiem un modernizētu sānslīdes kontroles sistēmu Side Slip Control.

Geneva Geneva

Alpine A110

Autosalonā tika prezentēta pirmā franču markas Alpine mašīna, kas radīta, pateicoties Renault un Nissan alianses pūliņiem, – maza divvietīga A110 kupeja. Tieši tāpat saucās visslavenākais Djepas firmas modelis – maziņā 1961.gada kupeja ar aizmugures motoru, plastmasas virsbūvi un mazlitrāžas Renault R8 agregātiem (Alpine vienmēr bijusi cieši saistīta ar Renault). Jaunās mašīnas virsbūve samērā precīzi atkārto vēsturiskā prototipa apveidus, taču tehniski, protams, tai ar prototipu nav nekā kopīga. Automašīna ir kompakta: tikai 4178 mm gara. Virsbūve izgatavota no alumīnija. Spēka agregāts atrodas bāzē, šķērsām pirms aizmugures riepām. Četrcilindru 1,8 litru dzinējs attīsta 252 zirgspēku jaudu, maksimālais griezes moments – 320 Nm. Ar to agregēta septiņpakāpju robotizēta iekārta Getrag ar 2 sajūgiem. Kupeja, kuras jauda ir neliela, bet masa – pavisam maza (tikai 1080 kg), traucas superkāra ātrumā. Līdz 100 km/h tā ieskrienas 4,5 sekunžu laikā, bet maksimālo ātrumu – 250 km/h – ierobežo elektronika. Divvietīgais modelis zināmā mērā var kļūt par Porsche 718 Cayman konkurentu.

Geneva Geneva Geneva

Italdesign Zerouno V10

Jaunizveidotais zīmols Italdesign Automobili Speciali, kas pieder ateljē Italdesign,  prezentēja savu pirmo modeli – divdurvju superkāru Zerouno V10. Modeļa virsbūves paneļi izgatavoti no karbona, turklāt superkārs ieguvis aerodinamisku ķermeņa uzbūvi, kas sastāv no “spārniem” uz gaisa savācēju sānu “svārkiem” pirms aizmugures riepām, fiksēta antispārna un masīva difuzora ar iebūvētām izplūdes īscaurulēm. Vidējā motora kupeju, kas būvēta uz moduļu šasijas no karbona un alumīnija, iedarbina 5,2 litru atmosfēras dzinējs V10 ar 610 zirgspēku jaudu (560 Nm). Ar šādiem dzinējiem tiek aprīkoti Audi R8 plus un Lamborghini Huracan superkāri. Līdz “simtam” pilnpiedziņas Italdesign V10 ieskrienas 3,2 sekunžu laikā, bet tā maksimālais ātrums ir 330 km/h. Pilnpiedziņas sistēma ir pilnībā aizgūta no Audi R8. Tiek plānots uzbūvēt tikai 5 šā modeļa eksemplārus, un katrs no tiem maksās aptuveni 1,5 miljonus eiro.

Geneva Geneva

Nano Flowcell Quant 48Volt

Lihtenšteinas kompānija Nano Flowcell prezentēja savu kārtējo izstrādi – elektrokāru Quant 48Volt. Konceptuālais superkārs ieguvis jaunākās paaudzes elektropiedziņu, kurā tiek izmantots šķidruma akumulators ar uzlabotu membrānu un jaunu caurplūdes elementu tehnoloģiju. Divas 200 litru tilpuma tvertnes satur jonu šķidrumus – vienu ar pozitīvu un otru ar negatīvu lādiņu. Tiem sūcoties cauri membrānai, tiek ģenerēta elektrība, baterijas to uzkrāj un baro elektrodzinējus. Quant 48Volt elektrokārs aprīkots ar 4 mazvoltu elektromotoriem, kuru kopējā jauda ir 760 zirgspēki (4×140 kWh). Spēkiekārta ļauj līdz 100 km/h ieskrieties 2,4 sekunžu laikā, bet maksimālo ātrumu ierobežo elektronika, kad sasniegts rādītājs 300 km/h. Elektromobiļa gaitas rezerve ir lielāka par 1000 km. Nano Flowcell apgalvo, ka plūsmas bateriju elektrospēkiekārtu priekšrocības salīdzinājumā ar citām elektropiedziņas sistēmām, kas balstītas uz litija – jonu akumulatoriem vai ūdeņraža degvielas elementiem, ir vērā ņemamas, īpaši tādos aspektos kā produktivitāte, ekoloģija, ekonomija un drošība. Tomēr jāatzīmē, ka vēl nav infrastruktūras, kas nodrošinātu šā veida degvielas pieejamību.

Geneva Geneva

Techrules Ren

Ķīnas kompānija Techrules sarīkoja hibrīda superkāra Ren pasaules pirmizrādi. Superkāra pamatā ir karbona monokoks, bet piekarē izmantotas dubultas tērauda šķērssviras un regulējami KW statņi. Modeļa šasiju un virsbūvi izgatavojusi itāļu firma L.M. Gianetti, dizainu izstrādāja Džordžeto Džudžaro kopā ar savu dēlu Fabricio. Iekļūšana salonā – caur jumtu, kas faktiski atveras visā pilnībā. Iekšā atkarībā no pircēja vēlmēm var būt vai nu tikai vadītāja sēdeklis, vai tas un vēl divi krēsli pasažieriem. Ren tiks piedāvāts vairākās modifikācijās: ar 2, 4 vai 6 motoriem, 1 vai 2 turbīnām ģeneratoru vietā, kas darbojas ar dīzeļdegvielu, kā arī ar baterijām, kuru tilpums ir 14, 25 vai 32 kWh. Jaudīgākajā versijā superkārs būs aprīkots ar diviem elektrodzinējiem aizmugures riepām un vienu – priekšējām riepām. Agregātu summārā atdeve būs 1305 zirgspēki un griezes moments 2340 Nm. Ar to pietiek, lai 1630 kg smagā automašīna līdz pirmajam “simtam” ieskrietos 2,5 sekunžu laikā. Maksimālais ātrums ir 320 km/h. Gaitas rezerve, braucot ar elektrovilci, var sasniegt 200 km. Techrules Ren ražošana sāksies nākamgad, montāža tiks veikta manuāli Itālijā. Kopumā firma plāno izlaist 96 superkāra eksemplārus.

Geneva Geneva

Vanda Electrics Dendrobium

Singapūras kompānija Vanda Electrics prezentēja sava elektriskā hiperkāra Dendrobium konceptu, kas, izmantojot elektrisko piedziņu, darbojas neticami produktīvi. Kompānija Vanda Electrics šo maksimāli aerodinamisko elektroautomašīnu izstrādājusi sadarbībā ar Williams Advanced Engineering. Dendrobium korpuss izgatavots no oglekļa šķiedrām, tādēļ automašīnas svars ir tik neliels. Hiperkāram ir dubulta piekares šķērssvira ar 2 elektromotoriem uz katras ass. Uz priekšējās ass uzstādīta vienpakāpes, bet uz aizmugurējās – daudzpakāpju pārnesumkārba. Automašīna līdz 100 km/h ieskrienas 2,8 sekunžu laikā, bet tās maksimālais ātrums ir 320 km/h.

Geneva Geneva

Pininfarina Hybrid Kinetic H600

Ateljē Pininfarina kopā ar Honkongas kompāniju Hybrid Kinetic Group radījusi greznu, reprezentablu sedanu H600. Konceptkārs Pininfarina H600 ir aptuveni 5 m garš un sver 1870 kg. Tas pievērš uzmanību ar savām “zobainajām” radiatora restēm un šaurajiem gaismas diožu lukturiem. Aizmugures durvis atveras pretēji kustības virzienam. Pininfarina H600 ir virtuāls iekārtu panelis, bet auto un klimata pārslēdzēju vietā – liels skārienjutīgs displejs. Konceptkārs aprīkots ar 4 elektromotoriem – pa vienam katrai riepai. Summārā jauda ir 800 zirgspēki. Elektromobilis spēj līdz 100 km/h ieskrieties 2,9 sekunžu laikā un attīstīt ātrumu 250 km/h. Par elektromobili mašīnu dēvē tikai paši ražotāji, taču tas ir tīra ūdens hibrīds. Ģeneratora – neliela gāzes turbīnas dzinēja – klātesamība dod pamatu H600 ieskaitīt pavisam citā hipostāzē.

Geneva Geneva

GenevaPeugeot Instinct

Kompānija Peugeot publikai piedāvāja konceptuālo hibrīda automašīnu ar nosaukumu Instinct. Shooting Brake virsbūvei ir atveramas durvis bez centrālā statņa. Četrvietīgo prototipu francūži aprīkojuši ar modernu multimediju kompleksu, kas spēj nojaust vadītāja vajadzības. Multimediju iekārta, sinhronizējoties ar vadītāja mobilajiem gadžetiem, “patur prātā” viņa gaumi un, pamatojoties uz saņemto informāciju, izvēlas vadošās elektronikas darba režīmu. Izklaides komplekss var automātiski ielādēt navigācijā datus par plānotajiem braucieniem, nepieciešamo informāciju iegūstot no pielikumiem ikdienas plānotāja veidā. Turklāt elektronika var no gudrā pulksteņa nolasīt informāciju par cilvēka fizisko stāvokli. Automašīnu iedarbina 300 zirgspēku jaudas hibrīda spēkiekārta. Prototipa baterijas var uzlādēt no ārējā tīkla. Modelim ir 4 kustības režīmi, 2 no tiem (Drive Boost un Drive Relax) paredzēti manuālai vadībai. Tos aktivizējot, tiek iedarbināti maksimāla komforta un dinamiskas braukšanas iestatījumi. Savukārt Autonomous Soft un Autonomous Sharp režīmos mašīnas vadību uzņemas autopilots: pirmajā gadījumā braukšana būs nesteidzīga un relaksējoša, bet otrajā aktīvāka. Autonomajos režīmos koncepta stūre un pedāļi tiek gandrīz pilnībā noņemti, tādējādi nodrošinot vadītājam daudz lielāku brīvību. Viņš var atslābināties un ar balss komandu palīdzību izmantot personālā asistenta funkciju.


Geneva Geneva

Geneva

Italdesign Airbus Pop Up

Ateljē Italdesign un aviobūves kompānija Airbus prezentēja moduļu transportlīdzekļa konceptu braukšanai pa zemi un gaisu. Mašīnas galvenā daļa – Pop Up – ir pasažieru kapsula, kas nepieciešamības gadījumā tiek nostiprināta uz riteņu platformas vai pievienota multikopteram. Pēc izstrādātāju ieceres, Pop Up strādā kā intelektuāla transporta sistēma. Pasažieris borta datorā ievada datus par maršrutu, bet pēc tam pati mašīna piedāvā izmantot optimālo pārvietošanās veidu. Īsās distancēs (līdz 130 km) braukšana notiks automašīnas režīmā. Ja plānotais brauciens ir garāks vai ceļi pārāk noslogoti, pasažieru kapsulu “uzķers” kvadrokopters autopilota režīmā. Lidošanas moduļa izmērs: 5х4,4 m. Divvietīgās kapsulas garums – 2,6 m, platums – 1,4 m, augstums – 1,5 m. Tā izgatavota no oglekļa šķiedras un aprīkota ar informācijas sistēmas displeju, kas būtībā ir vienīgā vadības ierīce. Visos moduļos ir savi akumulatoru bateriju komplekti: zemes režīmā 2 motori ļauj ieskrieties līdz 100 km/h. Katra kvadrokoptera moduļa motora jauda ir 17 kW. Pa gaisu Pop Up var nolidot līdz 100 km ar maksimālo ātrumu 150 km/h.

 Geneva

Toyota i-TRIL

Konceptkāru izstrādājuši Toyota speciālisti kopā ar franču dizaina centru ED2. Automašīnai nav pedāļu un stūres rata, to vietā uzstādīti 2 džoistiki. Modeļa sēdekļu izvietojuma formula ir 1+2, tas nozīmē: viens sēdeklis priekšā un divi aizmugurē. Pēc vēlēšanās krēslu iespējams pagriezt 90 grādu leņķī, kad mašīna apstājas vai tiek iedarbināts motors. Informatīvi izklaidējošais komplekss tiek vadīts ar balss komandu palīdzību. Garums – 2830 mm, augstums – 1460 mm. Trīsriteņu prototipa masa – 600 kg. Ar vienu uzlādi automašīna var nobraukt 300 km. Elektromobilī tiek izmantota līdzsvara noturēšanas tehnoloģija Active Lean. Ērtākas iekāpšanas un izkāpšanas labad durvis, kurām nav rokturu, atveroties paceļas gluži kā tauriņa spārni. Toyota speciālisti apgalvo, ka konceptkārs ir “dzīvotspējīga alternatīva” tradicionālajiem automobiļiem un motocikliem. Jaunums ir radīts braukšanai pilsētas apstākļos.

Geneva

Geneva

Volkswagen Sedric Concept

Volkswagen prezentēja konceptkāru Sedric. Tas pieder pie 5.līmeņa bezpilota automašīnām. Tas nozīmē, ka tam vispār nav nepieciešams vadītājs. Stūres nav, nav arī pedāļu bloka, bet vējstikls ir OLED ekrāns ar papildinātas realitātes elementiem. Tradicionālās aizdedzes atslēgas vietā – piekariņš ar pogu un gaismas indikatoru. Nospiežot pogu, mašīnai Sedric tiek dota komanda piebraukt pie saviem pasažieriem un atvērt durvis. Konceptkāru darbina elektromotors. Pasažieri iekļūst salonā pa augstām atveramām durvīm. Krēsli salonā izvietoti pretī viens otram.

Geneva

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY