Autosalons

0
97
news

Nissan Versa Note

Kompānija Nissan Losandželosas motoru šovā demonstrēja atjaunināto “5-durvju” Versa Note (Eiropā un Āzijā – vienkārši Note). Kompaktvens ir ieguvis citus buferus un radiatora restes, citas lampas un aizmugures lukturus. Modelis tiks piedāvāts ar 4-cilindru benzīna dzinēju ar 1,6 l tilpumu, 109 zirgspēku lielu jaudu, kas sader ar X-Tronic variatoru. Atzīmēsim, ka japāņu modifikācija Note ir pieejama arī ar spēka hibrīdiekārtu e-Power.

newsOpel Insignia

Jaunā Insignia Grand Sport ģenerācija tika prezentēta ar Vauxhall marku. Ne ar ko neatšķirsies automobiļi ar Opel plāksnīti – vienkārši dažādiem tirgiem paredzēti dažādi brendi. Automašīna tika piegriezta pēc koncepta Opel Monza šabloniem. Insignia Grand Sport ir radīta uz E2XX platformas. Jaunais modelis sver par 175 kg mazāk kā priekšgājējs, turklāt šis jaunums ir palielinājies gabarītos: riteņu bāze vien izstiepusies par 92 mm (līdz 2829 mm), bet sliežu garums tika palielināts par 11 mm. Jāatzīmē, ka jumta augstums ir kļuvis stilīgāks – tā līnija ir pazemināta par 29 mm, kas piešķir automašīnai sportiskumu. Salona kopējā arhitektūra aizgūta no Opel Astra, bet ar uzlabojumiem attiecībā uz klasi un izmēriem. Insignia būs pieejama ar apsildāmiem priekšējiem un aizmugurējiem sēdekļiem, masāžas krēsliem ar ventilācijas sistēmu un iestatījumu atmiņu, ar apsildāmu priekšējo stiklu, projekcijas displeju, multimedijiem ar Apple CarPlay un Android Auto atbalstu, adaptīvu kruīza kontroli ar ārkārtējās bremzēšanas funkciju, asistentu, kas seko līdzi ceļa iezīmējumam un brīdina par kustīgiem objektiem virzienā uz sāniem, izbraucot no autostāvvietas. Modelis tiks prezentēts ar jaunu 8-pakāpju automātisko pārnesumkārbu un intelektuālās pilnpiedziņas sistēmu uz 2 elektroniski vadāmu muftu bāzes, kas aizvieto mehānisko diferenciālu aizmugurējā tiltā. Insignia ir ieguvusi arī pielāgoties spējīgu šasiju, kas atcerēsies īpašnieka auto vadīšanas īpatnības un pielāgosies tām. Dzinēju klāstā būs 1,5 litru benzīna agregāts ar 163 zirgspēku lielu jaudu un 6-ātrumu mehāniskā pārnesumkārba. Tiks piedāvāts arī 2-litru 247 jaudīgs motors, kuru varēs pasūtīt ar pilnpiedziņas sistēmu un jaunu “automātu”. Būs arī dīzeļi ar 1,6 un 2,0 l tilpumu. Insignia lukturi radīti pēc gaismas diožu matricas tehnoloģijas. 2017.gada martā notiks jaunuma publiskā pirmizrāde autosalonā Ženēvā.

news news news

BMW 5 series

Jaunās paaudzes biznesa sedana BMW 5 Series debija norisinājās oktobra vidū. Dizaina ziņā “4-durvju” auto salīdzinājumā ar tā priekšgājēju nav būtiski mainījies – ražotājs ir nolēmis iet evolūcijas ceļu. Toties tehniskā ziņā sedans, kas tirdzniecībā nonāks nākamā gada februāri, ir kardināli atjaunots. Jaunais “piecinieks” ir ieguvis svaigu CLAR platformu, kas agrāk debitēja flagmanim BMW-7 Series. Turklāt inženieriem ir izdevies samazināt automobiļa masu vairāk kā par 100 kg, tai pašā laikā uzlabojot virsbūves izturību un stingrību. Jaunās paaudzes “piecinieks” ir kļuvis nedaudz lielāks: garums ir palielinājies par 36 mm un ir 4935 mm, platums – par 6 mm, līdz 1868 mm, bet augstums – par 2 mm, līdz 1466 mm, riteņu bāze ir izstiepta līdz 7 mm – līdz 2975 mm. Vispirms modelis tiks pārdots ar diviem benzīna un diviem dīzeļa motoriem. Rindu benzīna “turbočetrinieks” attīsta 250 zirgspēku lielu jaudu un 350 Nm, bet “sešinieka” jauda ar 3,0 l tilpumu ir 340 zirgspēki un 450 Nm. Bāzes dīzelis attīsta 190 zirgspēku lielu jaudu, bet “sešinieks” – 265 zirgspēkus un 620 Nm.

news newsMercedes-Benz CLS

Viens no spilgtākajiem un stilīgākajiem Štutgartes kompānijas modeļiem gatavojas kārtējai paaudžu maiņai. Pagaidām nav zināms, vai jaunā “4-durvju kupeja” tiks dēvēta par CLS vai CLE (atbilstoši jaunajai nosaukumu sistēmai, bet jaunums tiks izgatavots uz E-klases bāzes). Tomēr jau ir pilnīgi skaidrs, ka automašīna saglabās platās un pie zemes pieplakušās virsbūves raksturīgo formu. Sānu stiklojuma līnija paliek nemainīga kopš paša pirmā CLS laikiem, kas parādījās 2003.gadā. Bet, lūk, aizmugurē tiks veiktas visredzamākās izmaiņas: numura zīmes aile tiks pārvietota uz buferi, bet lukturi un kopējais stilistiskais risinājums atbildīs visām pēdējās paaudzes Mercedes kupejām. Jaunuma pirmizrādei jānotiek 2017.gada septembrī Frankfurtes autosalonā.

news newsAlfa-Romeo Stelvio

Losandželosā notika Alfa Romeo markas pirmā sērijas krosovera pasaules pirmizrāde. Visceļnieks ir ieguvis Stelvio vārdu – tā saucas pāreja, kas atrodas itāļu Alpos. Krosovers ir uzbūvēts uz tās pašas platformas, uz kādas būvēts sedans Giulia. Arī SUV dizains ir veidots “4-durvju” stilā. Autosalonā tika prezentēta pilnas komplektācijas Stelvio Quadrifoglio topa modifikācija ar benzīna biturbo dzinēju V6 2.9 ar 505 zirgspēku jaudu un 8-diapazonu “automātu”. Ar šādu motoru krosovers uzņem pirmo “simtu” aptuveni 4 sekunžu laikā. Šī versija atšķiras ar agresīvāku dizainu un pastiprinātu piekari un bremzēm. Jaunuma prezentācijas ietvaros tika paziņots, ka Stelvio Quadrifoglio kļūs par ātrāko savā segmentā. Alfa Romeo ir pārliecināti, ka viņu kross spēj pārspēt Porsche Macan Turbo S. Līdztekus Quadrifoglio pircējiem būs pieejama arī daudz “mierīgāka” modifikācija – ar 2.0 benzīna turbodzinēju, kas spēj attīstīt 280 zirgspēku jaudu. Arī šis motors tiek apvienots ar 8-pakāpju automātisko ātrumkārbu.

Stelvio aprīkojuma klāstā jāmin adaptīva kruīza kontrole, frontālās sadursmes brīdinājuma sistēma, aklo zonu monitoringa sistēma un sistēma, kas palīdz vadītājam noturēties braukšanas joslā, multimediju komplekss ar 6,5 collu ekrānu pa diagonāli.

news news newsSubaru Viziv-7 Concept

Japāņu kompānija Subaru Losandželosas autosalona ietvaros prezentēja jauno Viziv-7 konceptu, kas parādīja, cik liels var būt kompānijas krosovers. Ar 3 pilna izmēra sēdekļu rindām un firmas dizaina filozofiju Dynamic x Solid konceptuālais krosovers Viziv-7 demonstrē pilnībā jaunā 3-rindu sērijas SUV orientējošos izmērus, kas tirgū tiks piedāvāts 2018.gada sākumā. Jaunuma garums ir 5182 mm, platums – 2006 mm, augstums – 1829 mm, bet riteņu bāzes izmērs ir 2972 mm. Prototips ir aprīkots ar 21-collu riepām. Iespējams, sērijveida krosovers, kas būvēts uz koncepta Subaru Viziv-7 bāzes produktu līnijā aizvietos flagmani SUV Tribeca, kas jau ir noņemts no ražošanas.

newsJaguar I-Pace

Losandželosas autosalonā notika pirmā pilnībā elektriskā Jaguar pirmizrāde. Pagaidām krosovers I-Pace atrodas prototipa statusā, tomēr, kā paziņoja Jaguar pārstāvji, pārdošanas versija praktiski neatšķirsies no koncepta. Kross ir uzbūvēts uz pilnīgi jaunas platformas. Jaguar I-Pace garums ir 4680 mm, platums – 1890 mm, augstums – 1560 mm, bet riteņu bāzes izmērs ir 2990 mm. Litija – jonu baterija ar tilpumu 90 kW/h ir ierīkota zem virsbūves grīdas, uz katras ass – elektromotors ar 200 zirgspēku jaudu. Pilnpiedziņas I-Pace summārā atdeve – 400 zirgspēki un 700 Nm griezes moments. Piekare visceļniekam mantota no F-Pace. No nulles līdz “simtam” krosovers ieskrienas aptuveni 4 sekunžu laikā. Maksimālā gaitas rezerve ir aptuveni 500 km. Elektrokrosa uzlādei būs nepieciešamas aptuveni 2 stundas, bet ar speciālas iekārtas palīdzību bateriju līdz 80% varēs uzlādēt 90 minūšu laikā. Jaguar I-Pace aprīkojuma klāstā ir pilnībā digitalizēts mērinstrumentu panelis, 2 skārienjutīgi ekrāni ar informatīvi izklaidējošu sistēmu uz centrālās konsoles, projekcijas ekrāns, skārienjutīgi paneļi uz stūres rata. Pārdošanā SUV parādīsies 2018.gada otrajā pusē.

news newsMitsubishi eX

Pēdējā gada laikā Mitsubishi ne vienreiz vien ir vedusi savu konceptu eX uz dažnedažādām automobiļu izstādēm. Bez šīs automašīnas prezentācijas neiztika arī pēdējā Losandželosas autosalonā. Automašīnas vilcējspēku nodrošina 2 elektromotori ar 94 zirgspēku jaudu, tādējādi koncepta summārā jauda būs 188 zirgspēki. Mitsubishi eX ar vienu uzlādi var nobraukt aptuveni 400 km. Koncepts ieguvis arī mūsdienīgu elektroniku: pieejami rūpnīcas preseti dažādām virsmām, tādām kā sniegs un grants, turklāt borta elektronika var pati noteikt ceļa seguma tipu. Ir arī dažādas sistēmas, kas brīdina par sadursmēm, nobraukšanu no joslas, ir arī noguruma rādītāji.

Mitsubishi aprīkoja automašīnu arī ar autonomās un pusautonomās vadīšanas sistēmu, kas var ne tikai pārliecinoši vadīt konceptu pilsētā un uz trases, bet arī noparkot to speciāli ieprogrammētā vietā pēc īpašnieka viedtālruņa komandas.

news news news

Next EV Nio EP9

Ķīniešu elektromobiļu ražotājs aizsāka civilo modeļu apakšnodaļu ar nosaukumu Nio, kas uzsāka savu darbu, izlaižot ierobežotas sērijas surperkāru ar 1360 zirgspēku jaudu. Pilnpiedziņas 2-vietīgo kupeju nosauca par Nio EP9 un aprīkoja ar 4 elektromotoriem un reduktoriem, kas izstrādāti kopīgi ar komandas Next EV tehniķiem, kuri pārstāvēja Formula E sēriju. Spēka iekārta, kas attīsta kombinēto jaudu 1 MW, palīdz ieskrieties EP9 līdz pirmajam “simtam” 2,7 sekunžu laikā un līdz maksimālajam ātrumam 312 km/h. EP9 ģenerē 2 reizes lielāku piespiedējspēku kā bolīds F1 – 24 000 ņūtonus uz 240 km/h. Automobilis ir uzbūvēts pēc FIA LMP1 sērijas bolīdu specifikācijām drošības nolūkos, nevis sacīkšu vajadzībām. Nio EP9 masa ir 1735 kg, bet tā motori barojas no 2 litija – jona baterijām ar ūdens dzesēšanu. Baterijas uzlādes laiks ir 45 minūtes, bet nodrošinātā gaitas rezerve – vairāk kā 425 km.

news news news

Rezvani Beast Alpha

Amerikāņu kompānija Rezvani, kas atrodas Kalifornijā, ir paplašinājusi modeļu rindu. Losandželosas autosalonā tika prezentēta jaunā Beast Alpha. Būtībā Alpha ir rodstera Beast jaunā modifikācija, kas tika prezentēts pagājušā gadā. Turklāt Rezvani Beast Alpha izmanto alumīnija šasiju Lotus, savukārt rodsters ir balstīts Ariel Atom. Jaunums izmanto to pašu Honda K24 DOHC “turbočetrinieku” ar tilpumu 2,4 l, tomēr ar vairākām izmaiņām. Standarta turbokompresora vietā tiek izmantots Rotrex kompresors, kā arī pastiprināti daži komponenti, ieskaitot virzuli. Dzinējs ar 500 zirgspēku jaudu tiek agregēts ar standarta 6-pakāpju “mehāniku” vai sekvenciālu automātu. Sportkārs ar tikai 884 kg lielo masu ieskrienas līdz “simtam” 3,2 sekunžu laikā un attīsta maksimālo ātrumu 281 km/h. Par Rezvani Beast Alpha unikālu iezīmi kļuvis jaunais Side Winder durvju tips, kuru praktiskums var izraisīt jautājumus. Bet izskatās efektīvi. Automašīnas garums ir 4145 mm, platums – 1981 mm, augstums – 1105 mm, bet riteņu bāzes izmērs – 2345 mm. Sportkāra salons ir veidots no ādas kombinācijā ar alkantaru, aprīkots ar informatīvi izklaidējošu sistēmu ar Apple Car Play un Android Auto atbalstu, kondicionieri, drošības spilveniem. Cena – no 200 tūkstošiem dolāru.

news news news

Ferrari J50

Tokijā norisinājās jaunā rodstera Ferrari J50 pasaules pirmizrāde, kas tika radīts par godu markas pusgadsimtu ilgajai pastāvēšanai Japānas tirgū. Jauno 2-vietīgo rodsteru ar vidū iebūvēto motoru izstrādāja Ferrari Speciālo projektu nodaļa. Automašīnas dizainu zīmēja Maranello studijā. Galvenā Ferrari J50 ideja bija atgriešanās pie pagājušā gadsimtā 70.-80.gados populārās “targa” tipa virsbūves. Melnajai līnijai, kas sākas zem LED optikas un sniedzas līdz durvju rokturim, ir jāpadara automobilis vizuāli zemāks, jāatsauc atmiņā patiešām itāliskās “barčetta” sporta automašīnas. Ferrari J50 jumts ir noņemams un sadalīts 2 daļās, kur katru daļu iespējams paslēpt aiz sēdekļa aizmugures. Sportkāra interjera apdarē izmantota āda un alkantaras audums. Funkcionālo īpatnību vidū izdala tuvu vienam otram izvietotos dzesēšanas radiatorus un stilīgo priekšējā stikla slīpumu, kas ļauj precīzāk virzīt gaisa plūsmu uz aizmugurējo antispārnu.  Jaunums tiek iedarbināts ar 8-cilindru dzinēju ar 3,9 l tilpumu, kas aizgūts no Ferrari 488 Spyder, uz kura bāzes tad arī radīts jaunais J50.  Motora jauda ir aptuveni 690 zirgspēki. Motora nodalījums ir aiztaisīts ar caurspīdīgu polikarbonātu. Riepu disku dizains tika speciāli izstrādāts Ferrari J50 vajadzībām. Kopumā tiks izlaisti 10 Ferrari J50, eksemplāri, kur katrs tiks personalizēts atbilstoši pasūtītāja prasībām. Cena un pārdošanas datums pagaidām netiek izziņots.

news news news

Honda NeuV Concept

Patērētāju elektronikas izstādē Consumer Electronics Show, kas janvāra sākumā norisināsies Lasvegasā, Honda prezentēs konceptu Neu V. Koncepts Neu V ir pirmā izstrāde, kas izmanto mākslīgā intelekta tehnoloģiju Emotion Engine. Pagaidām netiek atklāts, ko tas nozīmē. Bet tika paziņots, ka savas emocijas automašīna ģenerēs, izmantojot kameras un dažnedažādus raidītājus. Mašīna varēs arī informēt cilvēku par savu noskaņojumu vai bailēm, piemēram, strauji palielinot ātrumu. Elektrokāru ar mākslīgo intelektu, kas veidos emocionālu kontaktu ar savu īpašnieku, palīdzēja izstrādāt kompānijas Soft Bank un Cocoro SB.

news

Opel Iconic Concept

Kompānija Opel un Pforchaimas universitāte Vācijā organizēja konkursu studentiem par labāko nākotnes automobiļa dizainu. Konkursa dalībniekiem bija uzdevums radīt 2030.gadam aktuālo dizainu šova – kāram Opel Iconic Concept. Opel komanda dizaina direktora Fridhelma Englera un galvenā konstruktora Endrjū Daisona personā veselu semestri konsultēja studentus un sniedza viņiem praktiskus padomus. Krievu studentu Maijas Markovas un Romana Zeņina darbi žūrijai šķita vistālredzīgākie un pārliecinošākie. Par uzvaru konkursā viņi tika uzaicināti uz 6 mēnešu ilgu stažēšanos dizaina studijā Opel’s Design Studio.

news news news

Lexus Skyjet

2017.gada jūlijā kinoteātros iznāks jaunā Luka Besona fantastiskā sāga “Valeriāns un Tūkstoš planētu pilsēta”, kuras vajadzībām Lexus dizaineru komanda izstrādāja komiskā kuģa Skyjet dizainu. Skyjet raksturīgo īpašību vidū jāmin automobiļu Lexus firmas radiatora restes, kā arī lukturi, kas līdzīgi jaunās LC kupejas optikai, kas pārdošanā nonāks 2017.gadā. Kā stāstīja kosmiskā kuģa veidotāji, viņi ir mēģinājuši attēlot automobiļa dizainu, kāds tas varētu izskatīties aptuveni pēc 700 gadiem. “Mēs meklējām tieši tādu partneri, kas tiek uzskatīts par patiesu līderi un novatoru inovāciju tehnoloģiju izstrādē, kas vairāk orientējas uz nākotni, nekā uz pagātni”, sadarbību ar japāņu zīmolu komentēja filmas režisors Luks Besons.

news news

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY