Paris Motor Show diktē auto modi

0
60
Paris Motor Show

Pasaulē vecākais Starptautiskais Parīzes autosalons, kas apmeklētājus pirmo reizi uzņēma jau 1898.gadā Versaļā. Šis krāšņais šovs tiek uzskatīts par vienu no populārākajām auto izstādēm pasaulē.

Parīzes autosalons – auto modes diktētājs, kas neskopojas ar stilīgiem jaunumiem un nosaka auto dizaina toni. Tieši tas ļauj ieskatīties automobiļu rūpniecības nākotnē.

Paris Motor Show Paris Motor ShowNissan Micra

Kompaktais Micra hečbeks ir krasi mainījis savu imidžu. Tam ir trauksmains profils ar lielu priekšējā stikla slīpuma leņķi. Aizmugurējo durvju rokturi ir apslēpti jumta statņos, tāpat kā Nissan Juke krosoveram. V-veida radiatora restes un šķielējošie lukturi ir jaunā Nissan firmas stila iezīmes. Hečbeks ir aprīkots ar mūsdienu tehnoloģijām. 360-grādu kameras, preventīvās bremzēšanas, ceļa zīmju atpazīšanas, „aklo” zonu monitoringa un kustības joslas noturēšanas sistēmas – tas ir retums B-klasē. Tāpat kā Bose audiosistēma. Iesākumā hečbeks tiks aprīkots ar 90-zirgspēku dzinēju ar turbopūti.  Tas ir 0,9-litru benzīna motors un dīzelis ar 1,5 l tilpumu. Vēlāk parādīsies arī 1,0 litru atmosfēras dzinējs ar 74 zirgspēku lielu jaudu. Micra nonāks pārdošanā 2017.gada pavasarī.

Paris Motor ShowOpel Ampera-e

Opel turpina virzīties automašīnu elektrifikācijas virzienā. Kompānija piedāvā sērijveida un pilnībā elektrisku Ampera-e. Automašīnas starts no luksofora ir iespaidīgs, jo griezes moments ir 360 Nm, jauda 150 kW (204 zirgspēki) dod handikapu jebkuram benzīna līdziniekam. Nelielais elektromobilis sasniedz ātrumu 50 km/h jau 3,2 sekunžu laikā. Baterija elektromobilī ir novietota zem grīdas. Tādēļ salons ir ietilpīgs, un pieci pasažieri tajā jutīsies ērti un nesaspiesti. Ampera-e ir aprīkota ar jaunāko Intelli Link multimediju sistēmu ar personālo ciparasistentu Opel OnStar. Uz borta esošais Wi-Fi piekļuves punkts ļauj izmantot internetu līdz 7 lietotājiem vienlaicīgi. Multimediju sistēma ir savietojama arī ar Apple Car Play un Android Auto.

Paris Motor ShowMercedes-Benz All-Terrain

Jaunā E-klases universāļa „bezceļu” versija – tas ir vēsturē pirmais šāda veida sērijas Mercedes. To atšķir pilnpiedziņa, par 15 mm paaugstināta pneimopiekare, 245/45 R19 izmēra riepas, apakšējās daļas aizsardzība, plastmasas uzliktņi uz spārniem, pastiprināti buferi. Turklāt, ja „krosovera” radiatora restes ir izgatavotas no plastmasas, tad ieliktņi buferos un uzliktņi uz sliekšņiem – īsts metāls. Kas attiecas uz dzinējiem, tad tas ir 2-litru turbodīzelis ar 194 zirgspēku lielu jaudu un 3-litru V6 ar 258 zirgspēku lielu jaudu. Gan viena, gan otra versija ir ar 9-pakāpju „automātu”. Galvenie konkurenti – Audi A6 allroad un jaunais Volvo V90 Cross Country.

Paris Motor Show

Volkswagen I.D Concept

Piedāvātais I.D koncepts demonstrē vienu no nākamajiem markas elektrokāriem – pilsētas hečs, kas līdzinās Golf, bet ar lielām baterijām un pat autopilotu. Jaunums izskatās mazliet futūristiski, bet tai pat laikā ne tik nereāli. Nākotnes mašīnas iegūs speciāli sagatavotu moduļu platformu MEB, kas nodrošinās maksimāli iespējamu telpu bateriju izvietošanai (zem grīdas) un pareizu masas sadali. Koncepta gadījumā ar litija jonu akumulatoru uzlādi pietiek 600 km nobraukumam, bet to ved 169 zirgspēku elektromotors, kas uzstādīts uz aizmugurējās ass (ieskrējiens līdz „simtam” 8 sekunžu laikā un gandrīz līdz 160 km/h). Paredzēta bezvadu uzlādes sistēma – arī must have tuvākajā perspektīvā. Autopilots, kā apgalvo VW, ir pat ļoti pirmšķirīgs – lāzeru skeneri un kameras 360 grādu leņķī nodrošina pilnībā patstāvīgu heča pārvietošanos. Pat stūre tiek ieslēpta panelī. Izstrādātāji sola, ka iegādāties VW automašīnu ar visīstāko autopilotu būs iespējams 2025.gadā.

Neminēsim plašās multimediju iespējas, kas nodrošina maksimālu smartfona integrāciju un  dažādu funkciju vadību tieši no gadžeta – tas viss mums ir pazīstams jau šodien.

Paris Motor Show

Mercedes-Benz Generation EQ Concept

Šis interesantais koncepts ir priekšvēstnesis visai modeļu līnijai – pilnībā elektriskais Generation EQ krosovers ir ieradies, lai dotu startu subbrendam EQ. Spriežot pēc automašīnas, viens no tādiem būs GLC kalibra krosovers. Un, šķiet arī, samērā ātrs – koncepts ir aprīkots ar 2 elektrodzinējiem (tie ir 408 zirgspēki un 700 Nm uz abām asīm) un pirmo „simtu” spēj sasniegt 5 sekunžu laikā. Ar litija – jona bateriju uzlādi, kuru tilpums ir virs 70 kW/h, pietiek līdz 500 km nobraukumam. Sērijas turpinājums ir ieplānots uz 2019.gadu, tāpēc nebūsim pārsteigti, ja jaunums un eksterjera futūristiskais dizains līdztekus kosmiskajam salonam – LED apgaismojuma pārpilnība kā iekšpusē, tā ārpusē, milzīgais displejs ar tačpadiem, kameras ārējā skata spoguļi vietā… vārdsakot, jau samērā ierastas lietas.

Paris Motor ShowBMW X2 Concept

BMW X2 sērijas versija kļūs par otro vācu markas krosoveru, kas tiks uzbūvēts uz UKL priekšējās piedziņas platformas. Šī pati šasija tiek izmantota MINI modeļos, kā arī X1 un 2-Series Active Tourer. X2 gabarītu garums ir 4439 mm, platums – 1821 mm, bet augstums – 1598 mm. Tādējādi garuma un platuma ziņā jaunums ir identisks pēdējās paaudzes X1, bet par 14 mm zemāks kā sērijveida krosovers. Gaidāms, ka izlaišanas brīdī, kas plānots uz 2018.gada 2.kvartālu, X2 tiks piedāvāts ar 2-litru benzīna turbodzinēju ar 191 zirgspēku lielu jaudu, kā arī ar 2.0 dīzeļiem, kas attīsta 150, 190 un 230 zirgspēku lielu jaudu. Izvēlei tiks piedāvātas divas 6-pakāpju mehāniskās un automātiskās pārnesumkārbas. Modelis tiks piedāvāts kā ar priekšējo, tā arī ar pilnpiedziņu. Jaunuma interjers daudzējādā ziņā unificēts ar X1.

Paris Motor Show Paris Motor ShowŠkoda Kodiaq

Pirms pusgada kompānija Škoda Ženēvas autosalonā piedāvāja intriģējošu Vision S konceptu. Un lūk, jaunuma sērijveida versija, kas ieguvusi nosaukumu Škoda Kodiaq, ir atklājusi Parīzes autosalonu. Salīdzinājumā ar konceptu, Kodiaq ārējais izskats ir nedaudz mainīts. Pēc saviem gabarītiem debitants ir ievērojami lielāks par savu radinieku VW Tiguan, bet piekāpjas VW Touareg. Tā garums sasniedz 4700 mm, platums – 1900 mm, augstums – 1700 mm, bet riteņu bāze ir 2800 mm. Jaunais SUV ieguvis benzīna un dīzeļa dzinējus, priekšējo piedziņu un pilnpiedziņu, mehānisko un automātisko pārnesumkārbu. Dīzeļa motoru cienītājiem tiks piedāvāts 2-litru TDI ar 150 un 190 zirgspēku lielu jaudu. 150-zirgspēku versiju var aprīkot kā ar mono, tā arī ar pilnpiedziņu, kā arī ar 6-pakāpju mehānisko pārnesumkārbu (versija 4×4) vai 7-pakāpju DSG automātisko pārnesumkārbu. Ir 3 benzīna dzinēji: divi 1,4-litru ar 125 un 150 zirgspēku lielu jaudu un 2-litru ar 180-zirgspēku lielu jaudu. Modifikācija ar 2-litru motoru ir aprīkota ar pilnpiedziņu un 7-pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Mazāk jaudīgai versijai tiek piedāvāta monopiedziņa un 6-pakāpju pārnesumkārba. Savukārt 150 zirgspēku benzīna Kodiaq var būt kā mono, tā arī pilnpiedziņa, kā mehāniskā, tā arī 6-pakāpju DSG kārba. Automašīna spēj attīstīt ātrumu līdz 210 km/h. Salons var būt kā 5-vietīgs, tā arī 7-vietīgs. Opciju sarakstā ir multimediju sistēma Škoda Connect ar LTE un Wi-Fi, online servisiem, mašīnas distances noregulēšana un tās atrašanās vietas noteikšana caur smartfonu, tā atbalsta Apple Car Play, Android Auto, Mirror Link un Smart Gate.

Paris Motor Show

Audi Q5

Otrās paaudzes Q5 ir kļuvis vieglāks par savu priekšgājēju, mazliet uzlabots tehnikas un aprīkojuma ziņā, kā arī… simpātiskāks. Uzbūvēts uz moduļu platformas MLB, krosovers ir nometis 90 kg, turklāt mazliet palielinājies gabarītos – garums, platums un augstums ir 4660, 1890 un 1660 mm, attiecīgi, bet riteņu bāze – 2820 mm. Kas attiecas uz opciju sarakstu, tad modelim ir pieejami matriču LED-lukturi, masāžas krēsli, 12,3-collu displejs, jaudīga Bang & Olufsen mūzika un dažas multimediju planšetes aizmugurē sēdošajiem pasažieriem. Pats par sevi saprotams, ka ir arī pilns mūsdienīgu drošības sistēmu komplekts, tādas kā automātiska ekstrēmā bremzēšana un apkārtējās satiksmes un ceļa zīmju vērošana. Dzinēji: 2-litru dīzeļa agregāti ar 150, 163 un 190 zirgspēkiem, plus 3-litru „sešinieks” ar 286 zirgspēkiem un 620 Nm (!), kā arī benzīna 252-spēcīgs turbo – „četrinieks”. Pārnesumkārbas – 6-pakāpju mehānika, 7-diapazonu robots vai 8-pakāpju automāts topa dīzelim. Jāatzīmē arī jaunā quattro ultra pilnpiedziņas sistēma ar daudzdisku sajūgu.

Paris Motor Show Paris Motor ShowSeat Ateca X-Perience

Jaunais Seat Ateca X-Perience ir paredzēts nopietniem bezceļiem. Lūk, kāpēc tā apakša ir noklāta ar aizsargplāksnēm. Bet uz buferiem, sliekšņiem un riteņu arkām ir paredzēti plastmasas uzliktņi. Automašīna ir aprīkota ar 190 zirgspēku lielu 2,0 l turbodīzeli un 7-pakāpju DSG „robotu”. Pēc noklusējuma krosovers ir pilnpiedziņas, ir arī XDS diferenciāla elektroniskā bloķēšana. Aprīkojums ietver arī palīdzības tehnoloģiju, braucot pa nogāzi – Hill descent control. Automašīnai ir Seat Full Link multimediju sistēma ar 8,0-collu displeju. Ateca X-Perience ir ieguvis veselu elektronisko palīgu klāstu. Tās ir gan 360-grādu kameras, gan kustības asistents sastrēgumos, gan preventīvās bremzēšanas un joslas saglabāšanas sistēmas.

Paris Motor Show Paris Motor Show

Mitsubishi GT-PHEV Concept

Mitsubishi GT-PHEV Concept ļauj iztēloties, kāds būs japāņu zīmola SUV netālā nākotnē. Modeļa dizains ir izstrādāts markas jaunajā stilā, bet zem muskuļainās ārienes slēpjas vismūsdienīgākās tehnoloģijas hibrīdu spēka agregātu un pilnpiedziņas jomā. Virsbūves priekšējās daļas stilistika turpina Dynamic Shield koncepcijas attīstību, kas jau atradusi savu iemiesojumu zīmola sērijveida modeļos. Kopumā GT-PHEV Concept dizainam ir raksturīgas vienkāršas līnijas ar akcentu uz detaļām. Moderns kupejveidīgs siluets tiek veidots, pateicoties virsbūves slīpajai aizmugurei un slīpajiem aizmugures statņiem. Par vēl vienu atšķirīgu jaunuma iezīmi kļuvis viengabala stiklojuma efekts, kas tiek panākts ar tonētiem sānu stikliem un melnu priekšējo un vidējo statņu krāsojumu. Salona, tāpat kā eksterjera dizainā, ir izmantotas vienkāršas formas, bet horizontālās orientācijas mērķis ir akcentēt mašīnas plašumu. Pilnībā jauna PHEV hibrīda spēkiekārta sastāv no 3 ļoti efektīviem elektromotoriem un litija – jomu bateriju komplekta ar palielinātu tilpumu. Speciāli modelim ir izstrādāts jauns benzīna iekšējās aizdedzes dzinējs, kas adaptēts darbam hibrīda spēkiekārtas sastāvā. Kopumā sistēmas mērķis ir nodrošināt bezceļniekam ātruma un dinamiskās īpašības. Ar elektrodzinēju automašīna spēj pārvarēt līdz 120 km lielu attālumu, bet gaitas kopējā rezerve pārsniedz 1200 km. Viens elektromotors atrodas priekšpusē blokā ar iekšējās aizdedzes dzinēju un pārnesumkārbu. Vēl 2 elektromotori atrodas aizmugurē, nodrošinot pastāvīgu pilnpiedziņu firmas transmisijas Super All Wheel Control sastāvā. Pēdējai ir vilkmes sadales dinamiskās kontroles funkcija. Koncepts ir ieguvis arī mūsdienīgas tehnoloģijas komunikāciju jomā. Vadītājam ir piekļuve operatīvai informācijai par laika apstākļiem un situāciju uz ceļa. Šī informācija nāk kā no navigācijas sistēmas, tā arī dažādiem raidītājiem un kamerām, kas atrodas uz mašīnas borta. Pamatojoties uz iegūtajiem datiem, borta dators palīdz izvēlēties optimālāko maršrutu, nodrošināt minimālo degvielas patēriņu.

Paris Motor Show Paris Motor Show Paris Motor ShowLexus UX Concept

Kompānija Lexus piedāvāja kompaktā krosovera UX prototipu. Koncepts ir ieguvis firmas radiatora restes un durvis, kas atveras ēkas ieejas priekšā. Tradicionālo atpakaļskata spoguļu vietā automašīnā ierīkotas kameras, no kurām attēls tiek translēts uz salonā novietotajiem monitoriem. Sērijveida modeļu spēka agregātu līnijā paredzēti 2,0 un 2,5-litru benzīna dzinēji. Prototipa interjers ir vizuāli iedalīts 2 daļās. Priekšpusē radīta sportiska atmosfēra, kas orientēta uz autovadītāju, bet aizmugurē izvietota komforta zona ar mīkstu 2-vietīgu dīvānu. Atsevišķi jāpiemin īpašie kinētiskie krēsli vadītājam un priekšējā sēdekļa pasažierim. Tie ir izgatavoti no ekoloģiskiem materiāliem, kuru pamatā ir sintētiskais zirnekļu zīds. Par pircējiem modelim nāksies pacīnīties ar BMW X1 un  Audi Q3.

Paris Motor Show Paris Motor Show Paris Motor Show Paris Motor ShowRenault Trezor Concept

Mājas autosalonam Renault ir sagatavots kas patiešām īpašs – tas ir superīgais Trezor koncepts ar karbona virsbūvi, satriecošu dizainu un jaudīgu elektrisko „pildījumu”. Kā nozīmīgākos skaitļus minēsim – 4700 mm gabarītu garums, 2100 mm platums un augstums vairāk kā 1 metrs, masa kopā 1600 kg, 2-vietīgs salons (vai, pareizāk sakot, kokpits) un … vienas durvis, kas ir gigantisks, uz augšu atverams jumts. Ar elektronieciņiem superkāram ir padalījušies Renault sacīkšu  puiši no „Formulas-E” – tas ir vairāk kā 350 zirgspēku dzinējs un 380 Nm griezes moments, kas nodrošina ieskrējienu līdz 100 km/h 4 sekunžu laikā, kā arī enerģijas rekuperācijas sistēma. Trezor ir aprīkots ar autopilotu. Gaita, kas ne pārāk raksturīga superkāram…

Paris Motor Show Paris Motor Show Paris Motor Show Paris Motor Show Paris Motor ShowCitroёn Cxperience Concept

Citroёn ir parādījis izsmalcinātāko Cxperience – konceptu, kas demonstrē markas skatījumu par lielu reprezentablu modeli. Koncepta augstums ir tikai 1380 mm, garums 4850 mm. Ir lieliska optika, 22-collu riepas un „peldošais” jumts augstas kvalitātes izpildījumā. Attiecībā uz eksterjeru pievērsīsim uzmanību kamerām atpakaļskata spoguļu vietā un aktīviem aerodinamiskiem elementiem buferī. 4-vietīgajā salonā pieminēsim neparastos krēslus, auduma, ādas un koka apdari, ārkārtīgi plašu 19-collu monitoru uz priekšējā paneļa, kas tiek izmantots kā mērinstrumentu panelis un multimediju displejs vienlaicīgi, kā arī modernu audiosistēmu ar galvas balstā iebūvētiem skaļruņiem. Protams, Cxperience ir ieguvis hibrīda pildījumu ar 200-zirgspēku lielu benzīna motoru, elektrodzinēju ar vairāk kā 100-zirgspēkiem un bateriju komplektu, kas, pilnībā uzlādēts, nodrošina 60 km nobraukumu ar elektromotoru, un 8-pakāpju automātu.

Paris Motor Show Paris Motor Show Paris Motor Show Paris Motor Show Paris Motor Show

Mercedes-Maybach Vision 6

Šī automašīna ir cienīga iegūt kā minimums efektīvākās izstādes mašīnas titulu. Garš ķermenis, bezgalīgs pārsegs, aizmugurējās piedziņas proporcijas un 24-collu riteņu diski. Tas ir milzis uz varenām nesaliecamām „kājām”, kas ir neparastākas nekā tās šķiet! Automašīnas garums – 5700 mm, platums – 2100 mm, bet augstums – 1328 mm. Koncepts – elektriskais. Akumulatora baterija ar tilpumu aptuveni 80 kW/h, kas novietota zem grīdas un baro 4 elektromotorus ar kopējo jaudu 750 zirgspēki. Ieskrējiens līdz „simtam” iekļaujas 4 sekundēs, bet maksimālais ātrums ierobežots līdz 250 km/h. 4-vietīgajā interjerā iemiesots dizaineru priekšstats par nākotnes izsmalcinātajām mašīnām. Taustiņus šeit neatrast, kaut arī iespaidīgs šķiet pat ne tas, bet gan priekšējā paneļa arhitektūra un dažādas informācijas projekcija uz priekšējā stikla. Par automašīnas sērijas perspektīvām atliek vien minēt.

Paris Motor Show Paris Motor Show Paris Motor Show

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY