Jaguārs gatavojas lēcienam: Jaguar F-Pace 3.0 SC izmēģinājuma brauciens

0
19
Jaguar

Aleksejs Aleksejevs

Britu zīmols Jaguar viens no pēdējiem vērienīgajiem pasaules autoražotājiem pievērsies pēdējos gados arvien lielāku popularitāti iemantojošo krosoveru segmentam. Tas gan sagatavojis, gan izlaidis modeli F-Pace. To darot gan tālab, lai neatpaliktu, gan tālab, lai palielinātu noietu. Bet tas radniecīgajai Land Rover ir nesalīdzināmi lielāks. Kas leģendārajam britu zīmolam izdevies un kā izdevies? To mēģināsim saprast. 

Izmēģinājuma braucienam mums bija topmodelis 3.0 SC. Automobiļa radiatora režģi un bagāžnieka durvis rotā burti S, priekšējais bamperis ar paplašinātiem gaisa ņēmējiem, sarkanie bremžu suporti lielāki, riteņu izmērs 22 collas.

Pirmais iespaids, vērtējot F-Pace pēc ārējā izskata – neiedomājami skaists un spēcīgs. Harmonisks skats no visām pusēm – priekšas, aizmugures, sāniem.

Gabarītu un riteņu bāzes ziņā Jaguar F-Pace pārspēj vācu konkurentus, taču BMW X3 un Mercedes GLC piedāvā apmēram tādu pašu brīvības līmeni pirmajā un otrajā rindā. Savukārt Porsche Macan, ar kuru Jaguar jaudīgās versijas sacenšas cenas ziņā, ir šaurāks visos rādītājos. Britu parketnieks izceļas uz “vāciešu” fona ar ietilpīgāku bagāžnieku.

F-Pace uzbūvēts uz moduļplatormas IQ, kura jau ir jaunās paaudzes sedanu pamatā. Krosovera virsbūve gandrīz pilnībā izgatavota no “spārnotā metāla” – alumīnija sakausējumu īpatsvars konstrukcijā sasniedz rekordu šajā segmentā, proti, 81 procentu (radinieks XE tikai 68 procentus).

Priekšdaļā divas sviras, aizmugurē daudzsviru konstrukcija. Automobiļa komplektā ir elektriskais stūres pastiprinātājs un zobstienis ar mainīgu zobu soli.

JaguarDzinējs – benzīna “sešnieks” 3.0 ar Roots tipa kompresoru. Transmisija – ar daudzdisku hidraulisko sajūgu un ķēdes pārnesumu. Parastos apstākļos 100 procenti vilkmes iet atpakaļ, taču, ja nepieciešams, elektroniski vadāmais sajūgs var tikt nobloģēts 165 milisekundēs. Dators fiksē buksēšanu, to, kā mainās automobiļa griešanās ap vertikālo asi, stūres pagriezienu un spēj ar apsteidzošu darbību palīdzēt sanesuma gadījumā. Transmisija piesaistīta DSC un sistēmai Configurable Dynamics, kas mašīnas vadītājam ļauj noteikt vēlamos spēka agregāta un šasijas darba režīmus.

Automobilis tiek komplektēts ar gaismas diožu lukturiem un panorāmas jumtu. Modelim F-Pace ir start/stop sistēma (degvielas ietaupījums – līdz 5 procentiem).

Salons izskatās diezgan kvalitatīvs, taču ne pārāk bagāts. Salona priekšdaļa gandrīz tāda pati kā modelim ХЕ. Sēdekļi, priekšējais panelis un daļēji centrālais tunelis apvilkts ar ādu. Plastikāts parādās tur, kur jūs to neaiztiksiet. Ir divas ne ļoti ērtas lietas – stikla pacēlāju vadības pogas no elkoņu balsta pārcēlušās uz durvju augšdaļu. Patālu, lai sasniegtu ar roku.  Sēdekļu apsildītāju vai ventilāciju var regulēt ne tikai ar attiecīgo pogu, bet ar pirksta pieskārienu skrīnam. Kam gan tas vajadzīgs?

Kad maināt kustības regulējumu, mainās ciparpaneļa izskats. Piemēram, režīmā Dynamic bildīte sārtojas, bet spidometrs ar tahometru mainās vietām.

JaguarMultimediju sistēma In Control Touch Prо dažkārt novēloti reaģē uz pieskārienu, taču vienlaikus izceļas ar brīnišķīgu grafiku un labu panorāmas kameru attēla kvalitāti. Sistēma prot WiFi aizvadīt uz astoņām ierīcēm un, ja nepieciešams, pat spēj brīdināt tos, kas jūs gaida, par ierašanās laiku. Ir viegli sinhronizējama ar smārtfonu, arī tad, ja vēlaties no attāluma iedarbināt motoru. Un tas vēl nav viss. Turpretī projekcijas displejam, pateicoties kuram vairāku aparātu rādījumiem var sekot, nenovēršot skatienu no ceļa, ir neliels trūkums: saules gaismā veidojas atspīdumi.

Dzinējs attīsta 380 ZS un 450 Nm, kā arī nodrošina Jaguar izrāvienu līdz “simtniekam” 5,5 sekundēs. Piespiedu kārtā ierobežotais maksimālais ātrums ir 250 kilometri stundā. Mašīna ir īsts viesulis. Gaitu no vietas uzsāk momentāni, gandrīz vai atstājot aiz sevis sakrokotu asfaltu. Katrs “automāta” pārslēdziens – tas ir jauns jaudīgs paātrinājuma impulss. Skaņa ir patiešām dramatiska. Iekšpusē – spalgs kreščendo, ārpusē – skaļš rēciens pārmaiņus ar izplūdes sistēmas “šāvieniem”.

Stūre vienmēr viegla, piedziņa pārskatāma, bet reakcija ātra, precīza, ne pārlieku asa. Un jo ātrāk brauc, jo ciešāka saikne ar mašīnu. Jaguar vieglums ir nevis formāls, bet gan reāls. Par to pārliecinies, ja kaut reizi esi sajutis, cik viegli (gandrīz gaisīgi) F-Pace traucas pa ceļu. Šķiet, ka riepas nejūt nekādu pretestību, bet gaisa plūsma kustību netraucē.

JaguarJaguar ir maz atkarīgs no ceļa un “apaviem”. Tas nav apgādāts ar pneimouzkari, taču ar elektroniski vadāmiem amortizatoriem ir pilnīgi pietiekami, lai uz dažādiem ceļa segumiem saglabātu cēlu gaitu. Parastajā režīmā F-Pace ir vienaldzīgs pret mikroprofilu un tad, ja ceļa negludums ir neliels, tas pasažieru labsajūtu netraucē. Tikai garāks viļņains ceļa posms izraisa nelielu virsbūves šūpošanos. Režīmā Dynamic tā izzūd: krosovers vairāk sakoncentrējas un kļūst nepiekāpīgāks. Reakcija uz nelīdzenu asfaltu izpaužas kā grīdas un sēdekļu trīsas. Automobilis asāk reaģē uz ciņiem, nedaudz skarbāk pārvar bedres ar asām malām. Taču ar energokapacitāti viss ir pilnīgā kārtībā. Tāpat kā ar trokšņu izolāciju. Neraugoties uz platumu, riepas riteņu arkās veido tikai vāju skaņas fonu, kas vienmērīgi izplatās salonā. Aerodinamiskie trokšņi pievērš uzmanību tikai tad, kad ātrums pārsniedz 130 kilometrus stundā.

Jaguar pilnpiedziņa nav apgrūtinoša. Mašīna nespītējas, uzsākot lēnos pagriezienus, un mēdz pašūpot pakaļgalu, izbraucot no tiem.  Taču parketnieka jājamzirdziņš ir ātrās virāžas, kuras F-Pace uzveic ļoti strauji, turklāt ne mirkli nekļūstot nekontrolējama.

JaguarLabi koptu Jaguar ir grūti iztēloties apvidū, kur nav ceļu, taču tam ir gandrīz plakans dibens, klīrenss – 213 milimetri. Salīdzinājumā ar Evoque uzbrauciena leņķis ir par pusgrādu lielāks – 25,5º, nobraukuma – 26º salīdzinājumā ar 33º. Ūdensšķēršļa dziļums – līdz  525 milimetriem. Protams, ir grūti iedomāties, ka atrastos cilvēks, kas ar šādu auto censtos pārvarēt ūdens šķērsli. Lai gan visādi joki gadās.

Izpildīt nosacītus ierīču uzdevumus palīdzēs sistēma Adaptive Surface Response un apvidus kruīzkontrole, kas darbojas diapazonā 3,6–30 kilometri stundā. Teicama arī starpriteņu bloķēšanas elektroniskā imitācija.

Ražotāja pieteiktais degvielas izlietojums pilsētā ir 12,2 litri uz “simtnieku” pilsētas ciklā un 7,1 litrs 95. markas benzīna ārpus pilsētas. Īstenībā, braucot pa pilsētu ar tās sastrēgumiem, sanāca nedaudz vairāk par 18 litriem, pa trasi – 11 litri.

Kompānija Jaguar pirmo reizi iespraukusies pieblīvētā segmentā, kur galvenie spēlētāji sen un stabili turas pie savas vietas. Viņiem pilnīgi noteikti nāksies sarūmēties – F-Pace ir sanācis pārāk labs pieticīgai kvernēšanai kādā savas klases nostūrī. Lai tā nenotiktu, tam ir viss vajadzīgais: iespaidīgs izskats, viegla alumīnija konstrukcija, plašs spēka agregātu spektrs, no visiem citiem atšķirīgs braukšanas raksturs, kas apvieno komfortu un azartu.

Es varu iztikt bez jaguāram veltītajiem štampiem un pateikt vienkārši: šis ir pats skaistākais no krosoveriem, ko esmu redzējis. Tas tiks pirkts, vispirms pateicoties ārējam izskatam, un pilnīgi noteikti būs visvairāk pirktais modelis – vispār kļūs par markas dižpārdokli.

Jaguar

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY