Leģenda: Turned Loose. Autors: Arlens Ness.1985.

0
74
Cory Ness

Motors: Harley-Davidson XL.
Lester riteņi
Larija Tomasa gravējums.
Korija Nesa aerogrāfija.
Rāmis: Džima Deivisa Ness Lo-Liner.

Arlens Ness dzimis 1939. gada vasarā Minesotā. Vēlāk pārcēlies uz Kaliforniju. Viņam jau no laika gala patikuši motocikli. Tik ļoti patikuši, ka gribējies tikt pie sava. Bet ne tāda kā visiem. Kalifornijas dienvidos pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados būvēja pagarinātas formas motociklus – čoperus. Toties ziemeļos, kur dzīvoja Arlens, topā bija citādā veidā pārveidoti motocikli, kas atkarībā no to formas un ģeometrijas tika saukti vai nu par pludiņiem (bobber), vai par zemesracējiem (digger). Arlens nolēma abus stilus apvienot. Viņš nopirka lietotu 1947. gada Harley-Davidson Knucklehead un, jau iepriekš priecādamies par gaidāmo aizraujošo darbu, kopā ar savu guvumu atgriezās mājās. Viņa sieva Beverlija, to ieraudzījusi, izvirzīja ultimātu: “Vai nu es, vai šis briesmīgais motocikls!” Tomēr Arlens paturēja abus.

Viņš motociklu izjauca, ar putekļsūcēju nokrāsoja zaļā krāsā un apveltīja ar degvielas tvertni zemesrieksta formā (peanut tank). Un dabūja galveno balvu vietējā transformēto motociklu skatē. Drīz vien motociklu tūnings kļuva par viņa dienišķo darbu. Sākumā Arlens tikai krāsoja motociklus visneticamākajās krāsās. Pēc tam ieviesa to dizainā apzeltītas daļas, dekoratīvu gravējumu un griezumu uz alumīnija. Pat apvilka sēdekļus ar velūru un plīšu. Tolaik tas bija kaut kas neiedomājams! Bet viena motocikla aprīkošana ar diviem dzinējiem vispār lietpratējiem šķita pilnīgi neiespējama ideja. Taču Arlens riskēja un tika pie ārkārtīgi spēcīgas mašīnas. Vēlāk viņš sāka pats savām rokām izgatavot tūningam paredzētas rezerves daļas un piemontēt tās motocikliem. Tādējādi Arlens Ness kļuva par kastomaizinga pamatlicēju: tieši viņa motocikli “ierēca” ekstravaganto kastomu laikmeta rītausmu.

Cory Ness

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY