Pekinas autosalons: akcents uz ekoloģiju

0
98
beijing

Pekinas autosalonā bija vairāk nekā simt “pirmizrādes”, tai skaitā trīsdesmit rīkoja starptautiskās kompānijas, vēl divdesmit – Āzijas pārstāvji. Demonstrēto konceptauto skaits pārsniedza 500.

beijing beijingĶīnā ir gandrīz vai vienīgais augošais automobiļu tirgus pasaulē, tāpēc Eiropas automagnāti savus jaunos modeļus samērā plaši izrādīja tieši Pekinā. Par novitātēm daudz kas bija zināms jau iepriekš, bet prezentācijas laikā ražotāji datus tikai precizēja. Daudzi pasaules zīmolu modeļi, kas bija redzami autošova ietvaros, izcēlās ar pagarinātu riteņu bāzi – šādi automobiļi ir ļoti populāri Ķīnā.

beijing beijingTradicionāli Ķīnas autoražotājus pārstāvēja neskaitāmi maz zināmi zīmoli.

Visās ekspozīcijās liela vieta bija ierādīta ekoloģiskajam transportam: elektrokāriem, hibrīdiem, ūdeņraža automobiļiem. Plaši tika pārstāvēti perspektīvā autobūves virziena paraugi – ar autonomu vadības sistēmu apgādātas mašīnas.

beijing

Hyundai Verna

Spriežot pēc konceptauto Verna, mēs varam iztēloties, kāds būs jaunais Solaris. Modeļa gabarīti – 4380х1720х1460 milimetri. Riteņu bāze – 2600 milimetri (salīdzinājumam minēsim, ka pašreizējā Hyundai Solaris gabarīti ir šādi: 4375х1700х1470х2570 milimetri). Tā ka informācijas ir ļoti maz, konceptauto sniedz priekšstatu par nākamās automobiļa paaudzes dizainu, lai gan tas ir būtiski pārstrādāts. Virsbūves līnijas kļuvušas plūstošākas, priekšgals mainījies līdz nepazīšanai: milzīgais heksagonālais režģis, “plēsoņas” tipa lukturi un jaudīgie bamperi vien ir ko vērti! Un to visu bagātīgi papildina matēti, metāliski elementi.  Jumta līnija ir nolaidena automobiļa aizmugures virzienā un piešķir liftbeka iezīmes. Dzinēji automobilim paliks tie paši agrākie – tilpums 1,4 un 1,6 litri. Var gan arī parādīties 1,4 litru turbinēts motors.

beijingPeugeot 308 Sedan

Peugeot parādīja atjaunināta sedana 308 paraugu. Auto radīts uz EMP2 moduļarhitektūras pamata. Modeļa izstrādē bija iesaistīti ne tikai franči, bet arī Ķīnas kompānijas DongFeng darbinieki. Šobrīd par modeļa tehniskajiem raksturlielumiem informācijas ir ļoti maz. Pēc beijingVolkswagen TPrime Concept GTE

Autosalonā tika parādīts konceptuālais pilnpiedziņas apvidus auto Volkswagen T-Prime Concept GTE, kas var kļūt par jaunās Touareg paaudzes vēstnesi. Vācieši prototipu uzbūvējuši uz moduļplatformas MLB. Prototipa garums, platums un augstums ir attiecīgi 5069, 1998 un 1706 milimetri. Automobilis salīdzinājumā ar pašreizējo Touareg ir par 268 milimetriem garāks, par 58 milimetriem platāks un par 3 milimetriem zemāks.  Automobili darbina spēka hibrīdiekārta, kuras sastāvā ir divlitrīgs turbomotors ar 251 ZS jaudu, elektrodzinējs (135 ZS) un 14,1 kWh bateriju komplekts. Agregātu summārā atdeve ir 380 ZS un 700 Nm vērpes moments. Vilkme riteņiem tiek pārnesta ar astoņpakāpju “automāta” palīdzību. Šāds “pildījums” ļauj apvidus mašīnai ātrumu līdz “simtniekam” kāpināt sešās sekundēs, bet maksimālais ātrums sasniedz 222 kilometrus stundā. T-Prime GTE ieguvis pilnībā digitalizētu aparātu paneli un 15 collu multimediju sistēmas ekrānu, displejus sedz viengabalains izliekts stikls. Šāds dizaina risinājums debitēs kompānijas sērijveida modeļos 2017. gadā. Uz aparātu paneļa displeja var parādīties gan aparātu klasiskās kombinācijas, gan navigācijas sistēmas dati. Multimediju sistēmu var vadīt ar balss vai žestu komandām.

beijing beijingMazda CX-4

Sērijveida СХ-4 neizskatās tik efektīga kā prototips Koeru, taču modeļa veidols ir diezgan interesants: nolaidens jumts, firmas radiatora režģis, šaura gaismas tehnika jaunā CX-9 II stilā un reljefi sāni. Modeļa salona noformējums ieturēts Mazda 3 stilā – līdzīgs ir aparātu panelis un centrālā konsole, kā arī multimediju sistēmas ekrāns. Jaunā automobiļa gabarītgarums ir 4633, platums – 1840, augstums – 1535 milimetri, bet riteņu bāzes lielums – 2700 milimetri. Tātad automobilis ir nedaudz garāks (+ 78) un zemāks (-175) nekā krosovers CX-5, uz kura bāzes tas uzbūvēts. Pieteiktais klīrenss ir 196 milimetri – par 14 milimetriem mazāks nekā priekštecim. Jāpiebilst, ka uzkare ir nedaudz pārregulēta, lai uzlabotu vadāmību, taču komforta līmenis nav samazināts. Auto ieguvis šādus spēka agregātus – divus Sky Activ saimes četrcilindru benzīna motorus ar 2,0 litru (157 ZS) un 2,5 litru (191 ZS) tilpumu. Aprīkojumā ir arī pilnpiedziņa i-ACTIV AWD un kinētiskās enerģijas rekuperācijas sistēma i-ELOOP.

beijingHonda Avancier

Autosalonā pirmo reizi tika parādīts arī lielais krosovers Avancier, kas salīdzinājumā ar CR-V pacēlies par pakāpi augstāk. Novitāte izceļas ar masīvu radiatora režģi, senākajiem Acura modeļiem līdzīgu stilīgu diožu priekšējo optiku, kā arī nolaidenu jumtu un aizmugures lukturiem, ko sadala hromēta plāksne. Zem motora pārsega atrodas 2,4 litru dzinējs un “turbočetrinieks” VTEC ar 2,0 litru tilpumu.

beijingAcura CDX

CDX ir ne tikai pirmais tik kompaktais krosovers Acura, bet arī pirmais šī zīmola automobilis, kas tiks ražots Ķīnā. Starp galvenajiem konkurentiem ir vācu trijnieka pārstāvji Audi Q3, BMW X1 un Mercedes-Benz GLACDX būvēts uz platformas Honda HR-V. Virsbūves garums 4495 milimetri. Līdz ar to novitāte būs lielāka par saviem vācu oponentiem. Automobilis ir japāņu “prepium” zīmola jaunā stila pārstāvis. Tagad platā hromētā josla virsbūves priekšdaļā ir pazudusi, bet tās vietu ieņēmis piecstūris. Tā centrā atrodas milzīgs ražotāja logotips.  Nākotnē šis stils pārceļos arī uz citiem markas modeļiem. Zem Acura CDX motora pārsega ir jaunais Earth Dreams saimes 1,5 litru benzīna turbomotors. Šķiet, ka alternatīvas nav arī transmisijai: pircēji saņems tikai astoņpakāpju “robotu”. Toties varēs izvēlēties priekšējo vai pilno piedziņu.

beijingInfiniti QX Sport Inspiration

Novitātes eksterjera dizains ieturēts zīmola Powerful Elegance jaunajā korporatīvajā stilā. Atzīmējams jaunais radiatora režģis, priekšējie gaismas diožu lukturi human-eye un aizmugures lukturi, kas atgādina bumerangus, atlētiskie priekšas un aizmugures bamperi, reljefais motora pārsegs, stilīgie štancējumi uz virsbūves sāniem, nolaidenais jumts, kas krosoveram piešķir kupejas izskatu, oriģinālās izplūdes caurules. Salonā – pilnībā elektronisks aparātu panelis, pret vadītāju pavērsta centrālā konsole ar sensoru “planšetekrānu”. Virsbūves garums – 4600, platums – 1900, augstums – 1650 milimetri, riteņu bāze – 2800 milimetri. Zem motora pārsega atrodas trīslitru benzīna dzinējs V6 ar divām turbīnām.

beijing beijingChery FV 2030 Concept

Ķīnas kompānija Chery demonstrēja konceptauto FV 2030. Kā izriet no nosaukuma, šāds ir firmas dizaineru priekšstats par Ķīnas markas sērijveida automobiļiem 2030. gadā. Lielie gaisa ņēmēji konceptauto priekšgalā ir tikai dekora elements, prototips apgādāts ar elektrisko spēka iekārtu un bezvadu uzlādēšanas funkciju. Konceptauto salons paredzēts četriem cilvēkiem, kas iekšā iekļūs pa masīvām “kaijas spārns” tipa durvīm. FV 2030 ieguvis sarežģītas formas “stūri” ar integrētu aparātu paneli. Šis automobilis ir sporta kupejas un krosovera hibrīds. Par to, ka šī ir nākotnes mašīna, liecina vienīgais priekšas “monolukturis”, kas stiepjas visā automobiļa platumā, kā arī analoģiskais aizmugures lukturis un sarkanais punktveida sānu logu tonējums.

beijing beijingQiantu K50

Ķīnas autoražotājs Qiant iepazīstināja ar “pirmā ķīniešu superauto” vaļējo versiju. Tā maz atšķiras no varianta ar fiksētu pārsegu. Izņēmums ir modificētā aizmugures daļa un salona apdares krāsa. Qiantu K50 apgādāts ar diviem elektromotoriem uz priekšējās un aizmugures ass. Kopā tie attīsta 408 ZS jaudu un 680 Nm vērpes momentu. Ātrumu līdz “simtniekam” kāpina 4,6 sekundēs, bet nobrauciens bez papildu uzlādēšanas sasniedz 300 kilometrus.

beijingLe Eco Le See

Ķīnas kompānija Le Eco demonstrēja elektromobiļa Le See prototipu. Automobilim ir zema pludlīnijas virsbūve ar caurspīdīgu jumtu un divviru durvīm. Sānu spoguļu nav, tie aizstāti ar atpakaļskata kamerām. Nav arī tradicionālā radiatora režģa. Tā vietā uzstādīts “gudrs ekrāns”, uz kura parādās informācija par automobili. Apkārt ekrānam ir C veida gaismas diožu vienlaidu lukturi, tāda pati forma ir arī aizmugures lukturiem. Salonā nav podziņu, par visu elektromobiļa sistēmu vadību ir atbildīgs liels sensorekrāns. Stūres rats ir saliekams, automobilis apgādāts ar autopilotu, autonomā režīmā stūri var aizvākt, lai tā netraucē. Vēl viena Le See īpatnība ir izolēta zona katram pasažierim. Par prototipa tehnisko aprīkojumu zināms tikai tas, ka elektromobilis var attīstīt ātrumu līdz 210 kilometriem stundā.

beijing

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY