Ženēvas premjeras un ne tikai

Geneva auto

Ženēvu pēc nopelna var uzskatīt, ja ne par galveno, tad vismaz par pirmo starp svarīgākajiem dažādu sporta, super un hiperkaru ražotājiem domātiem autošoviem. Tādu superātro un superdārgo auto (ne jau tūningoto, bet gan to, kas patiešām ir vislabākie jau no paša sākuma), skaitu šī autošova ietvaros, diez vai ir iespējams ieraudzīt kaut kur citur.

Geneva autoVolvo V90

Ženēvā norisinājās jaunā Volvo 90 universāla prezentācija, kas ir lielākais šīs klases zviedru markas auto.

V90 ir trešais Volvo jaunums, kas tika uzkonstruēts ar SPA moduļa arhitektūras palīdzību. Pirmie divi ir bijuši XC90 krosoveris un sedans S90. Visas trīs mašīnas no dizaina viedokļa ir līdzīgas cita citai, jo īpaši sev pievērš uzmanību lukturi, kuri uzņēmumā tiek saukti par „Tora kaujas veseri”.

V90 aizmugures ar slīpu jumtu noformējums ir apveltījis auto ar mūsdienīgu eksterjeru, ja salīdzina to ar tā priekšteci Volvo V70.

Auto gabarītu lielumi ir sekojoši: garums – 4900 mm, platums – 2000 mm, augstums – 14970 mm, tajā laikā, kad bāze ir 2940 mm. Bagāžas nodalījuma izmērs ar saliktiem aizmugurējiem sēdekļiem sasniedz 1526 l.

Automašīnu būs iespējams iegādāties kopā ar vienu no 5 piedāvātajiem uzstādījumiem, kas ir pazīstami pēc S90 un XC90 – 2 dīzeļi, 2 benzīna motori un 1 hibrīds. Uzsvērsim, ka visos gadījumos kompleksa pamatā ir 2-litrīgs iekšdedzes motors.

Benzīna konfigurācijas ir sekojošas: T5 (254 zs.), T6 (320 zs.). Dīzeļu sarakstā ir iekļuvuši tādi modeļi kā D4 (190 zs) un D5 (235 zs.), bet vienīgais hibrīds ar indeksu T8 pircējiem piedāvās pilnpiedziņu un 410 zs jaudu. Turklāt D5 ir pieejama arī piedziņa uz divām asīm.

Universālis ir saņēmis lielu mūsdienīgu drošības sistēmu kopumu, kuru skaitā ir dzīvnieku izsekošanas ierīce, nobraukšanas no trases pretestības komplekss, aklās zonas monitoringa un sekošanas ceļa apzīmējumiem datu devējs, parkošanās asistents, videokamera ar 360 grādu apskates leņķi un c. Turklāt iedarbināt V90 ir iespējams arī bez fiziskās atslēgas, tās vietā ir paredzēta aplikācija viedtālruņiem.

Geneva autoKia Optima Sportswagon

Universāla prototips tika prezentēts vēl iepriekšējā Ženēvas autosalona ietvaros, bet tagad, pēc gada, publikai tika stādīta priekšā jau sērijveida modele.

Optima Sportswagon ir tas pats gabarītu garums, kas ir sedanam (4855 mm), taču tā augstums ir palielināts par 5 mm ( līdz 1479 mm). Pats par sevi saprotams, ka arī bagāžas nodalījums ir kļuvis ietilpīgāks – ar nesaliktiem aizmugures krēsliem tas sastāda 553 l (sedanam – 510 l.).

Motoru līniju universālis dala ar sedanu. Tajā ietilpst benzīna dzinēji, kuru tilpumi ir 2.0 l ( 163 zs atmosfēras variantā un 245 zs – turbīnas variantā T-GDI), kā arī turbodīzelis CRDi, kura tilpums ir 1.7 l(141 zs). Papildus, pircēji varēs izvēlēties mehānisko ātrumu pārslēgšanas kārbu, 6-diapazonu automātisko ātrumu pārslēgšanas kārbu vai 7-pakāpjveidīgu „robots” ar 2 sajūgiem (dīzelim).

Modeļa standarta opciju sarakstā vēl ietilpst multimediju sistēma (ar Apple Car Play un Android Auto atbalstu un 7 vai 8 collu displejiem), autoparkotājs, kruīza kontrole, ekstrēmās bremzēšanas sistēma, elektroniski vadāmie amortizatori.

Geneva autoAudi Q2

Audi Q2 aizņems viskompaktākā SUV vietu zīmola līnijā. Auto gabarīti – 4190 mm garumā, 1790 mm platumā un 1510 augstumā. Garenbāze sastāda 2600 mm, bet bagāžas nodalījuma tilpums – 405 l.

Kompaktais SUV ir saņēmis vairākus netipiskus Audi Q risinājumus ārējā izskatā, piemēram, sānu štancēšanu virsbūvē un jumta melnās krāsas detaļas.

Q2 motoru līnija iekļaus turbodzinējus TFSI ar tilpumu 1.0; 1.4 un 2.0 l, kā arī TDI dīzeļus ar 1.6 un 2.0 l apjomu. Visu dzinēju jaudas diapazons svārstās no 116 līdz 190 zs.

Tiek gaidīts, ka priekšējā piedziņa kļūs par pamatu visiem izpildījumiem, izņemot „vecākos” TFSI 2.0 un TDI 2.0, kur pilnpiedziņas sistēma ar sajūgu kļūs par opciju. Ātrumkārbu varianti – 6 pakāpienu „mehānika” vai DSG „robots”.

Geneva auto

Seat Ateca

Uzņēmums Seat ir parādījis pirmo savā vēsturē krosoveri, kurš tika nosaukts par Ateca. Uzņēmumā netiek slēpts, ka no dizaina viedokļa Ateca ir līdzīgs Leon hečbekam.

Virsbūves garums – 4360 mm. Spāņu krosoveris ir daudz kompaktāks, nekā jaunais Volkswagen Tiguan. Tas ir noticis “spānieša” mazākasaizmugurējās pārkares dēļ, kas ir ietekmējis arī bagāžas nodaļas tilpumu – 510 litri priekšpiedziņas versijai un 485 litri – pakaļpiedziņas.

Ateca motoru līnija sāksies ar 1-litru turbomotoru ar 3 cilindriem un 114 zs jaudu. Tāpat, ir paredzēts arī 1.4 – litru agregāts (150 zs) un dīzeļi ar 1.6 litru apjomu (114 zs) un 2.0 litru (148 un 187 zs).

Mašīnas bāzes versijas būs priekšpiedziņas, bet dārgāki izpildījumi tiks aprīkoti ar pilnu piedziņu. „Topa” modifikācijas varēs iegādāties tikai ar DSG „robotu”.

Geneva autoToyota C-HR

Šis SUV ir radīts, lai beidzot aizpildītu RAV4 dēļ uzlabošanas izveidojušos nepilnību uzņēmuma modeļu līnijā un atkarotu japāņu ražotājam kompakto krosoveru tirgus daļu.

Atšķirībā no 2 gadu veca koncepta ar vienādu nosaukumu, kam bija trīs durvju virsbūve, sērijas modelis ir kļuvis par tradicionāli 5-durvīgo. Taču daži mājieni uz sporta auto ir palikuši – tā ir gan jumta līnija, gan „apslēptās” aizmugurējās durvis, un, kopumā virsbūves stilistika ir vairāk līdzīga „street-racing” tipa virsbūvei, nevis „off-road”.

Jaunais krosoveris ir izveidots uz TNGA hibrīdplatformas, kas tika aizņemts no jaunās paaudzes hibrīda Prius. Par bāzes dzinēju ir jākļūst 1,8 l „četriniekam” ar 98 l jaudu, kas kopā ar elektromotoru uz priekšējo asi (diemžēl, šis modelis nebūs pilnpiedziņas) piešķirs modelim jau 122 zs jaudu. Gadījumā, ja 4WD ir principiāls nosacījums, tad nāksies priecāties par jaudas iekārtu 1.2 l benzīna turbomotora veidā ar 116 zs jaudu, kas var būt saskaņots vai nu ar 6-pakāpjveida „mehāniku”, vai arī ar tā bezpakāpjveida variantu. Starp citu, arī piedziņas veidu var izvēlēties – izņemot pilnpiedziņas, var saņemt arī daudz pieejamāku priekšpiedziņas variantu.

Geneva auto

Subaru XV Concept

Uzņēmums Subaru ir stādījis priekšā jaunāspaaudzes krosovera Subaru XV konceptuālo priekšvēstnesi.

Prototips ir uz 140 mm platāks, par 45 mm augstāks un ar 70 mm īsāks par pašreizējās paaudzes XV. Tādējādi, modeļa gabarītu izmēri sastāda 4520 garumā, 1920 mm platumā un 1570 mm augstumā. Turklāt konceptuālais XV ir saņēmis palielinātu par 35 mm (2670 mm) riteņu bāzi.

Prototipa ārējais izskats ir izpildīts jaunajā dizaina stilistikā Dynamic X Solid. Pārstrādātais radiatora restes dizains ir izcelts ar gaismas diožu C-formām. Subaru uzsvēra, ka ārējais prototipa izskats kļūs par pamatu nevien nākotnes krosoverim,bet gan visām zīmola mašīnām.

Geneva autoMaserati Levante

Uzņēmums Maseratti ir stādījis priekšā savu pirmo krosoveru, kurš tika nosaukts Vidusjūras vēja vārdā – Levante.

Ar šī auto palīdzību uzņēmums plāno pacīnīties ar tādiem premium-krosoveriem kā BMW X5 un X6, kā arī Mercedes-Benz GLE. Itāļu visurgājējs ir aprīkots ar balstiekārtu ar divkāršām šķērssvirām priekšā, „daudzsvirām” aizmugurē un elektroniski vadāmiem amortizētājiem. Zīmīgi, ka Levante var lepoties ar tās 50% svara saadījumu pa asīm.

Geneva autoLevante ir uzbūvēts uz tās pašas arhitektūras, kā Quattroporte un Ghibli sedani. Krosoveris var būt aprīkots ar vienu no trijiem trīs litru dzinējiem, divi no kuriem ir benzīna un vēl viens – dīzeļa.

Benzīna motoru gadījumā iet runa par 350 un 430 zs jaudas V6 iekšdedzes motoriem, bet dīzelis ir paredzēts uz 275 zs jaudu.  Visas iekārtas darbojas kopā ar pilnpiedziņas sistēmu Q4, kas pēc vajadzības momentāni sadala vilkmi starp asīm, kā arī 8-pakāpjveidīgo „automātu”.

Bāzes 350 jaudu Levante uzņem 100 km/ha 6 sekunžu laikā savukārt 430 jaudīgai modifikācijai būs nepieciešamas vien 5,2 sekundes. Lai uzņemtu ātrumu, dīzelim būs nepieciešamas vien 7,2 sekundes.

Krosoverim ir visas mūsdienīgas drošības sistēmas, tajā skaitā arī adaptīvā kruīza kontrole, sadursmju novēršanas sistēma, aklās zonas monitoringa datu nesēji, 5. durvju elektropiedziņa, 360 grādu apskates videokamera un citi.

Geneva autoŠkoda VisionS

Tā ir pirmā publiskā vidējā izmēra čehu zīmola SUV nākotnes prototipa prezentācija. Ārējā izskata detaļas uz modeļa līnijas palaišanas gaismā brīdi, protams, būs izmainītas. Taču kopumā iespaids par nākotnes auto ir izveidojies. Pirmkārt, VisionS ir lielāks par visiem jau zināmo Yeti – koncepta garums sastāda 4700 mm, platums ir vienāds ar 1910 mm, bet augstums – 16980 mm.

Geneva autoSaskaņā ar atjaunoto firmas stilistiku, šis koncepts atšķiras ar diezgan emocionālu dizainu ar izteiktām skaldnēm un mēreno „kristālisko” elementu papildinājumu, kas, pēc to veidotāju vārdiem, atgādina bohēmisko kristālu.

Koncepts diezgan labi izskatās arī no aizmugures, kur var pamanīt to pašu slīpēto bāzes optiku, kas visurgājēja vizuālo izskatu nepadara smagnēju. Kopumā VisionS tiek uztverts kā brašs visurgājējs, kaut arī ar modes āksta pazīmēm.

Geneva autoAuto interjers ir pilns ar elektroiekārtu ekrāniem. Krāsainie monitori atrodas vadītāja priekšā, uz paneļa, kas atrodas pasažiera priekšā, uz priekšējo sēdekļu galvas balstiem… Arī centrālā konsole ir viens milzīgs sensorpanelis.

Geneva auto

Mazda RX-Vision

Autosalona ietvaros tika prezentēta Mazda RX-Vision sporta kupeja ar rotoru dzinēju, kas ieguva visskaistākā gada konceptauto titulu.

RX-Vision ir kļuvis nevien par nākotnes sporta kupejas priekšvēstnesi klasiskajā komponējumā ar rotora motoru. Šis izstrādājums ir stila nesējs, kurš tiks turpināts arī daudzu citu zīmola nākotnes auto modeļos. Ir jāuzsver, ka mašīnas ar rotora motoriem ir vienmēr bijušas Mazda tēla būtiska sastāvdaļa.

Konceptam ir gan skaistas formas, gan agresīvas proporcijas. RX-Vision virsbūve ir gara, plata un zema (4389/1925/1160 mm), liela riteņu bāze un saīsinātas pārkares. Tiek gaidīts, ka rotora kupejas sērijveida ražošana tiks uzsākta jau 2017. gadā.

Geneva auto

Lexus LF-FC

Uzņēmums Lexus ir parādījis LFC konceptu, kas reprezentē “greznības nākotni”. Šova auto demonstrē stilu un tehnoloģijas, kuras mēs ieraudzīsim jaunajā flagmaņa sedanā.

Firmas radiatora restes „vārpsta” atrodas savā vietā, bet pati reste ir diezgan īpatnēja. Dienas gaisma L burta formā šoreiz akcentē ļoti šaurus lukturus ar „salauzto” apakšējo apmali.

Geneva autoJapāņi neatklāj visas auto raksturīpašības, bet norāda, ka to iedarbina elektromotori. Barošanu tiem nodrošina degvielas elementu bloks. Degvielas šūnu bloks ir paslēpts sedana aizmugurējā daļā, jaudas iekārta – priekšā, bet ūdeņraža baloni – starp tiem.

Audiosistēmu un auto „klimatu” var regulēt ar žestiem, neaiztiekot centrālo ekrānu. Virs tuneļa ir redzama hologramma, kura atzīmē kontroles zonas stāvokli.

LF-FC sedans ir aprīkots ar autopilota funkciju un ir spējīgs redzēt visus apkārtējos apstākļus, paredzēt to izmaiņas un pieņemt lēmumus par nākamo  manevru.

Geneva auto

Aston Martin DB11

Autosalona ietvaros notika Aston Martin DB11 superkara pasaules premjera. Jaunums britu zīmola līnijā ir aicināts aizvietot Aston Martin DB9 modeli. Salīdzinot ar to, Aston Martin DB11 ir garāks un platāks, uz kā rēķina jaunuma salonā vairs nav brīvās vietas. Šeit ir atrodams 12 collu monitors, kas pilnībā aizvieto iekārtu paneli, kā arī informatīvi-izklaidējošās sistēmas 8 collu displejs. Auto aprīkojumā ir īpaši atzīmējama 1000 watt audiosistēma, glancēts jumts un izvēdināmie sēdekļi.

Geneva autoZem Aston Martin DB11 dzinēja pārsega ir izvietots 5.2 litru V12 twin turbo motors ar 600 zs jaudu. Maksimālais griešanas brīdis ir vienāds ar 700 Hm. Dzinējs ir pieskaņots 8-pakāpju automātiskajai firmas ZF ātrumu pārslēgšanas kārbai. Līdz 100 km/ ha ātrumam auto ir spējīgs tikt 3.9 sekunžu laikā, turklāt maksimālais superkara ātrums sastāda 322 km/ha.

Geneva auto

Spyker С8 Preliator

С8 Preliator izstrādāja uzņēmums Spyker kopā ar uzņēmumu Volta Volare, kurš savulaik Spyker ir palīdzējis izvairīties no bankrota. Jaunums tiek pozicionēts kā C8 Aileron pēctecis. Spyker С8 Preliator ir saņēmis radiatora resti, kas ir izpildīta prototipa B6 Venator stilā. Turklāt sportkaram ir parādījusies arī uzlabotā aerodinamiskā nojume, kas paredz citu aizmugurējo difuzoru, sānu „svārkus” un priekšējo spliteru.

Geneva autoModelis ir aprīkots ar 4.2 litru uzņēmuma Audi „astoņnieku” ar piedziņas spiedēju. Dzinējs ir 525 zs jaudīgs un griešanas brīdī tas sasniedz 600 Hm. Jaudas agregāts ir saskaņots ar 6-pakāpju „mehāniku”. Pēc opcijas, ir pieejama firmas ZF automātiskā ātrumu pārslēgšanas kārba. Kupeja var sasniegt 100 km/ha ātrumu 3.7 sekunžu laikā. Maksimālais Spyker С8 Preliator ātrums ir 322 km/ha.

Tiek plānots, ka Spyker izlaidīs 50 С8 Preliator eksemplārus.

Geneva autoFerrari GTC4 Lusso

Uzņēmums Ferrari ir stādījis priekšā atjaunoto FF modeļa versiju, ko tagad sauc par GTC4 Lusso. Izņemot to, ka tika mainīts modeļa vārds, tika veikti arī daži uzlabojumi tā izskatā – tika veiktas izmaiņas buferu detaļās un gaisa vadā. Parādījās arī cita lukturu forma, spoileris uz jumta un modernizēts funkcionējošs difuzors.

Geneva autoSporta mašīna ir aprīkota ar pilu piedziņu un 6.2 litru atmosfērveida V12, kura atdeve ir palielinājusies no 651 līdz 680 zs. Lai sasniegtu 100 km/ha ir nepieciešamas vien 3,4 sekundes, kas ir par 0,3 sekundēm mazāk, nekā Ferrari FF. Maksimālais ātrums ir 335 km/ ha.

Tāpat auto ir aprīkots ar pilnvadāmo šasiju, elektroniskiem amortizētājiem un elektroniski vadāmo diferenciāla bloķēšanas imitāciju.

Geneva auto

Lamborghini Centenario

Par Lamborghini ekspozīcijas naglu ir kļuvis ekskluzīvais Centenario superkars, kas tika izveidots speciāli zīmola pamatlicēja 100 gadu dzimšanas dienai – Feručo Lamborgīni jubilejai.

Geneva autoSuperkara pamatā ir visiem labi zināmais Lamborghini Aventador modelis. Karbona monokoks ir paslēpts aiz virsbūves paneļiem, kas veidoti no tā paša materiāla, pateicoties kam kopējā bolīda masa ir tikai 1520 kilogrami. Ir jāņem vērā tas, ka zem dzinēja pārsega (precīzāk, tā pamatā) atrodas 6.5 litru V12 ar 770 zs jaudu, kas ir par 20 „zirgiem” vairāk nekā Aventador visjaudīgākajai versijai. Centenario faktiski ir kļuvis par visjaudīgāko auto itāļu zīmola vēsturē un par vienu no dinamiskākiem. 100 km/ha tas sasniedz 2.8 sekunžu laikā, bet jau pēc 23/5 sekundēm superkars sasniedz jau pāri 300 km/ha! Maksimālais ātrums ir 349 km/ha.

Visa modeļa tirāža tiks vienlīdzīgi sadalīta starp kupeju un rodsteriem – pa 20 eksemplāriem no katras modifikācijas. Tā vērtība sastādīs ap 1.9 milj. dolāru. Modelis tiks izlaists 40 eksemplāru tirāžā, un katrs no tiem būs izpirkts, pirms notiks oficiālā mašīnas prezentācija.

Geneva autoBugatti Chiron

Bugatti Chiron viennozīmīgi ir Chiron autosalona zvaigzne, kas ir saglabājusi sava priekšteča Veyron vaibstus, bet ir pilnībā pārgājusi uz karbonu visā savā struktūrā. Turklāt uzņēmumā apgalvo, ka jaunumam gandrīz vai nav kopīgu ar Veyron elementu.

Geneva autoModernizētais 8-litīgais benzīna dzinējs W16 ar 4 turbospiedējiem sasniedz 1500 zs. Auto ir ierīkots  modernizētais 7 diapazonu „automāts” ar 2 sajūgiem.

Chiron sasniedz 100 km/ha ātrumu mazāk nekā 2,5 sekundēs savukārt, lai sasniegtu 200 km/ha ātrumu, tam ir nepieciešamas 6,5 sekundes. Maksimālais ātrums kopumā ir ierobežots ar 420 km/ha atzīmi elektronikas rādītājos.

Geneva autoKoenigsegg Regera

Pavisam tuvu Bugatti Chiron ir ticis hibrīda Koenigsegg Regera, kura jaudas iekārtas jauda sastāda 1500 zs. Taču šis hiperauto pagaidām eksistē tikai koncepta statusā, kā arī tā maksimālais ātrums vēl nav noteikts, kaut arī jau ziņots, ka 300 km/ha ātrumu šis auto sasniedz 10,9 sekunžu laikā, kas ir uz 2,5 sekundēm labāks rezultāts, nekā Bugatti Chiron. Tā ir fantastika, atļauties kuru spēj tikai izredzētie.

Geneva autoOpel GT Concept

Opel GT Concept  konceptuālā sporta kupeja ir ieinteresējusi daudzus. Jaunais koncepts ir aprīkots ar masīvām riteņu arkām, sporta izplūdes sistēmu ar divām caurulēm aizmugurējā bufera centrā un gaismas diožu optiku IntelliLux LED.

Geneva autoOpel GT Concept nav durvju rokturu, to vietā ir iestrādāts sensora panelis, kas ir izpildīts sarkanās līnijas veidā, kas iet visas auto virsbūves garumā. Turklāt automašīnai nav aizmugurējo spoguļu, bet to vietā ir videokameras, kas atrodas virs riteņu arkām, – tādā veidā attēls tiek pārraidīts uz auto salona monitoriem.

Konceptuālā sporta kupeja ir aprīkota ar 1.0 litru benzīna dzinēju ar 3 cilindriem un 145 zs jaudu, kā arī 6-sekventālo ātrumu pārslēgšanas kārbu. Lai sasniegtu 100 km/ha ātrumu, auto būs nepieciešamas mazāk nekā 8 sekundes, tajā laikā, kad maksimālais auto ātrums ir 215 km/ha.

Neskatoties uz prātam neaptveramu dizainu un tehnisko raksturojumu, uzņēmums Opel pagaidām neplāno GT Concept sērijveida izlaišanu.

Geneva autoDSE-Tense

DS prēmijveida uzņēmuma Citroёn blakuszīmols ir atrisinājis Granturismo klases kupejas noslēpumu. Kupejas prototips ļoti veiksmīgi ekspluatē dizaina koncepciju, ko ir uzsācis Divine DS koncepts vēl 2015. gadā. Kopš tā laika arī ir sācies šāda veida priekšējās daļas noformējums un pilnīga aizmugurējā stikla un spoguļu neesamība, kuru vietā tiek izmantota apskates sistēma. Īpašu uzmanību dizaineri ir veltījuši priekšējās un aizmugurējās optikas DS ActiveVision LED stilam.

Geneva autoIzmantoto interjerā materiālu sarakstā ir gan dārga āda, gan metāls, okers un platīns. Savukārt kopumā, strādājot pie iekšējā auto salona interjera, francūži ir sadarbojušies ar labākajiem Modes namiem. DS zīmolam ekskluzīvi, uzņēmums BRM Chronographes ir izstrādājis pulksteni, bet Focal ir cītīgi piestrādājis pie Utopia audiosistēmas.

Šasija monokoks ir veidots no oglekļa šķiedras, bet E-Tense elektrodzinējs sasniedz 402 zs jaudu un 516 Hm griešanas brīdī, kas tiek sadalīti starp priekšējo un aizmugurējo asīm. Eletrokars ir spējīgs pārvarēt 310 km attālumu jauktajā ciklā un līdz 360 km – pilsētas. Pieteiktā dinamika: 4.5 sekundes līdz 100 km/ha un 259 km/ha – maksimālais ātrums.

Geneva autoTechrules GT96

Ķīniešu superkars GT96 ir apvienojis sevī automašīnu un aviācijas tehnoloģijas. Mašīna ir aprīkota ar mikroturbīnu, kas ir spējīga uzņemt 96 tūkst. apgriezienus minūtē. Mikroturbīna elektrības ražošanai izpilda ģeneratora funkciju. Elektriskais dzinējs var sasniegt 1030 zs, kas nozīmē, ka auto var sasniegt 100 km/ha 2.5 sekunžu laikā. GT96 ir ceļu mašīnas versija ar standarta degvielas sistēmu. Gājiena rezerve sastāda 2000 km.

Geneva auto Geneva autoTouring Superleggera Disco Volante Spyder

Carrozzeria Touring Super Leggera un Alfa Romeo meistari ir atklājuši Disco Volante atvērtās versijas noslēpumu. Par pamatu abām Disco Volante ir kalpojis Alfa Romeo 8C Competizione. Bet, spriežot tikai no ārējā izskata, uzreiz tā nevar pateikt, jo Carrozzeria Touring Super leggera ir izgatavojis jaunu virsbūvi no alumīnija un karbona. Jaunā Spyder noņemamais jumts ir izgatavots no ogļplastikas, ir noņemams, un ir manuāli novietojams speciālā bagāžas nodaļā.

Geneva autoTehnikas ziņā tā izstrādātāji vēl neko nav atklājuši, bet diez vai būs jārēķinās ar kaut kādiem novirzieniem no kupejas. Tas ir,  4.7 litru V8 ar 450 zs jaudu droši liekam uz to, ka auto spēs sasniegt 100 km/ha 4 sekunžu laikā (divdurvju variantam tās ir 4,2 sekundes) un maksimālo ātrumu līdz 300 km/ha.

Kopumā tiks uzbūvētas 7 šāda veida auto, turklāt katram būs sava krāsa.

Geneva auto Geneva autoItaldesign GT Zero

Itāļu virsbūvju ateljē Italdesign Giugiaro ir prezentējis jaunu konceptauto ar nosaukumu Italdesign GT Zero. Superkaram ir stilīgs dizains ar fastback stila virsbūvi. Projektējot auto, dizaineri bija 1968. gada Bizzarrini Manta ārējo izskata un praktiskuma, kā arī Ferrari GG50 iespaidoti. Ženēvā prezentētajam prototipam uzstādīja 22 collu diskus priekšā un 23 collu diskus – aizmugurē. Pilnpiedziņas Italdesign GT Zero ir aprīkots ar trīs elektrodzinējiem, kuru kopējā jauda sastāda 483 zs. Maksimālais prototipa ātrums ir norobežots pie 250 km/ha atzīmes. Ar vienu pilnu lādiņu superkars spēj pārvarēt 500 km.

Geneva autoItaldesign GT Zero interjeram ir minimālisma stils. Auto salonā nav atrodamas fiziskas pogas, jo to pārvalda ar lielā sensoru ekrāna palīdzību, kas aizņem visu centrālo konsoli. Auto ir pilnīgi aprīkots ar digitālo ierīču paneli.

Geneva autonanoFlowcell Quantino

Uzņēmums nanoFlowcell no Lihtenšteinas uz Ženēvu ir atbraucis ar krosoveri Quantino. Šis modelis vēl 2015. gadā tika prezentēts kā koncepts, bet šobrīd tas praktiski ir jau gatavs sērijveida ražošanas palaišanai. Tas kļuva par pirmo atbalstīto Eiropā transportlīdzekli, kurā tiek izmantota jaudas iekārta ar zemu sprieguma līmeni. Modelis ir aprīkots ar 4 elektromotoriem, katrs no kuriem ir 34 zs jaudīgs, ar nanoFlowcell bloku elementiem (tas ir degvielas šūnu un elektroķīmisko akumulatoru šūnu hibrīds) un degvielas bākām ar pozitīvi un negatīvi uzlādēto jonizēto šķidrumu.

Elektrolīti cirkulē caur divām atsevišķām šūnām, kā rezultātā notiek „aukstās degšanas” process.  Oksidēšanas procesi ražo elektrību elektromotoru darbībai. nanoFlowcell baterijas darbojas 20 reizes ilgāk par tradicionāliem svina skābju akumulatoriem un 5 reizes ilgāk nekā litija jona akumulatori. Quantino ir pa spēkam pārvarēt 1000 km bez papildus uzlādēšanas (vai 14 stundas bez apstāšanās). 100 km/ha ātrumu auto sasniedz 5 sekunžu laikā, tā maksimālais ātrums ir 200 km/ha.

Geneva autoVolkswagen Budd-e

Mikroautobuss ir uzbūvēts uz jaunas elektromobiļu platformas, kuras pamatā ir VW MEB moduļa arhitektūra.

Koncepts ir aprīkots ar diviem elektrodzinējiem uz priekšējās un aizmugurējās asīm, kuru jauda sastāda 300 zs. Uzņemt 100 km/ ha ātrumu auto spēj 6,9 sekunžu laika posmā savukārt, tā maksimālais ātrums ir līdz 180 km/ha.

Geneva autoViena lādiņa nobraukums sastāda ap 600 km. Šāda gājiena rezerve tiek nodrošināta ar pēdējās paaudzes litija jona baterijām ar 101 kW/ha tilpumu, kas ir uzstādītas zem auto dibena, kas domāts smaguma centra samazināšanai.

Inovāciju automobili ir aprīkots ar digitālo ierīču paneli ar trīs lieliem sensora displejiem. Turklāt pārvadīt ierīces ir iespējams nevien ar sensora paneļu palīdzību, bet arī ar balss komandu un žestu palīdzību.

Piemēram, pēc sasveicināšanās „Hello, Budd-e” notiek borta intelektuālās sistēmas aktivācija, kas ir spējīga atsekot jebkura pasažiera noskaņojumu un atbilstoši arī mainīt klimata uzstatījumus, apgaismojuma līmeni un c., reaģējot uz balsi no noteiktas auto salona daļas.  Multimediju vajadzībām ir paredzēts liels atsevišķs monitors.

Geneva autoLazareth LM847

Franču uzņēmums Lazareth ir prezentējis 4 riteņu motociklu LM847ar 4.7 litru lielu V8 dzinēju no Maserati. Taču šis projekts franču zīmolam nebūt nav vienīgais, jo iepriekš tas jau ir izlaidis motociklus ar jaudīgu automašīnu motoriem.

LM847 garums sastāda 2600 mm, platums – 900 mm, augstums – 1000 mm. Riteņu bāzes izmērs ir vienāds ar 1850 m. Motocikla masa ir 400 kilogrami.

Motora atdeve – 470 zs. Motocikla priekšā ir uzstādīti 8-vizuļu bremzes Nissin mehānismi ar 420 mm diskiem, aizmugurē – 4-vizuļu Brembo mehānismi ar 255 mm diskiem.

Geneva auto