Amizantais „velnēns”: Infiniti Q30 2.2d AWD izmēģinājuma brauciens

Kam kompānija Infiniti veltījusi pēdējos trīs gadus? Modeļu rindas pārdēvēšanai, dažu līnijas modeļu atjaunināšanai.  Bet ir arī būtisks notikums: tapis jauns modelis – kompakts hečbeks, kāda Infiniti aktīvā vēl nav bijis.  Jaunajam Q30 ir jāieņem vieta nelielo premium klases hečbeku un mazo krosoveru pulkā.

Patapināt, lai novestu līdz pilnībai, – tāda ir japāņu taktika. Mērķis ir nevis vienkārši kaut ko pārmantot, bet, atsijājot lieko, pirmavotu pārspēt. Jaunākais piemērs – mersedesa moduļplatforma MFA, kas ir Infiniti Q30 pamatā. Ekstravagantais hečbeks šķietami tiek pozicionēts kā Audi A3 un pirmās sērijas BMW konkurents, taču japāņi savam projektam izmantojuši nevis А klasi, kas kratās un trokšņo, bet komfortablo Mercedes GLA. Ar to izskaidrojams arī 172 mm klīrenss un palielinātais uzkaru gājiens…

Infiniti Q30Jāatzīmē, ka Infiniti komanda lieliski pastrādājusi, lai saglabātu jau 2013. gadā parādītā konceptauto oriģinālo izskatu, kas pamatoti tiek uzskatīts par retumu.  Par dizainu atbildīgais Alfonso Albaiss uzteicams īpaši: automobilis ir līdzīgs rotaļīgam velnēnam, un ir grūti pret to būt vienaldzīgam.  Automobilim ir liels viltusradiatora režģis un simpātiski aizmugures statņu izliekumi.  Tiesa, pretskatā kaut kas ir saglabājies no mazdas, bet, ieskatoties profilā, redzam, ka sānu daļa atgādina A klases mersedesu.

Plašajā un skaistajā interjerā ir daudz kas no mersedesa. Pogas uz durvju paneļiem, centrālās konsoles, stūres, griestiem un citur ir pārmantotas.  Aparātu panelis uz Infiniti pārceļojis bez pārmaiņām. Klimata kontroles blokā oriģinālas ir tikai regulatoru apmales.  Vienīgā daudzfunkciju svira zem stūres, protams, novietota pa kreisi.  Multimediju sistēmu Mercedes acīmredzot nav atdevis, bet savējam, japāņu mazajam displejam ar novecojušo grafiku īstā vieta būtu muzejā.

No Infiniti ir labi pārskatāma panorāma, atzīmējami platie stūres regulējuma diapazoni, optimālais pedāļu izvietojums un ērtā multimediju sistēmas paplāksne uz centrālā tuneļa, taču klimata kontroles vadības bloku es būtu pārcēlis augstāk.

Infiniti Q30Attiecībā uz viesmīlīgajiem priekšējiem ādas sēdekļiem jautājumu nav.  Ja esat garāks par 185 centimetriem, tad priekšā telpas virs galvas jums ir visai maz.  Otrajā rindā pietiek brīvas vietas gan kājām, gan pakausim, taču trešais pasažieris aizmugurē pilnīgi noteikti ir lieks.

Infiniti var apgādāt ar panorāmas kamerām, kuras mersedesam nav pieejamas, un ar automātisko palīgu mašīnas novietošanai stāvvietā.  Vēl būtu vēlams modelim Q30 piemeklēt modernāku navigācijas sistēmu…

Infiniti Q30 izstrādei nebija paredzēts tērēt kolosālus līdzekļus, tāpēc virsbūves spēka struktūra pilnībā paņemta no Mercedes GLA. Karkass sver 400 kg, tas ir stingrāks nekā A klases mašīnai Mercedes. Priekšpusē – statņi McPherson, aizmugurē – daudzsviru sistēma. Ir pārregulētas Infiniti atsperes un amortizatori, tāpēc Q30 ir mīkstāks salīdzinājumā ar A klases Mercedes, taču nedaudz cietāks par GLA. Lai samazinātu neatsperoto apjomu, rumbas izgatavotas no alumīnija.  Visām Q30 modifikācijām ir elektromehāniskais stūres pastiprinātājs ar mainīgu jaudu.

Infiniti Q30Izmēģinājuma braucienam izvēlējāmies versiju ar 170 ZS turbodīzeli 2.2d. Motors, kad nav sasilis, darbojas klusi un vienmērīgi.  Lai gan maksimālos 350 Nm dzinējs sasniedz jau pirms 1500 apgriezieniem minūtē, paātrinājums ir līdzens.  Motoram ar mierīgu reakciju pievienojas arī akselerators un “robots”, kuram svarīga ir vienmērīga pārslēgšana, nevis ātrums.  Spēka agregātu var nedaudz aktivizēt sporta režīmā – rezultāts ir dzīvīgāks, taču vispārējo noskaņu neietekmē.

Gāze grīdā, un pusotrtonnīgais hečbeks raujas uz priekšu.  Pēc 7,5 sekundēm ir sasniegts “simtnieks”! Katru paātrinājumu pavada čūskas šņākoņai līdzīga skaņa, bet apogejā to apslāpē skarba rūkoņa zem motora pārsega. Pilnpiedziņa ar elektroniski vadāmu daudzdisku sajūgu aizmugurē vajadzīga lielākas stabilitātes un dinamikas nodrošināšanai, nevis bezceļu uzveikšanai.  Lielā priekšējā pārkare neļaus to aizmirst.

Infiniti Q30Hečbeks ir nesatricināms uz taisna ceļa un ļoti “āķīgs” pagriezienos. Līkumā, ja piedota gāze, pilnpiedziņas mašīna ilgi ietur trajektoriju, bet pēc tam ar visiem četriem riteņiem pārvietojas uz ārējo rādiusu.  Turklāt Q30 jutīgi reaģē uz degvielas padevi: tiklīdz piesedz droseli, mašīna momentāni ieiet virāžā.  Sānsvere ir mērena, šūpošanās nav, bet stūre, izdarot divarpus apgriezienus no viena gala līdz otram galam, no “netīrumiem” ir brīva.  Tomēr tieši stūres mehānisms darīja bažīgu: neatkarīgi no ātruma pagriezienā un tā, cik krass šis pagrieziens ir, stūrei jāpieliek liels spēks.  Tas ir bezjēdzīgi, turklāt nogurst rokas.

Stabilizācijas sistēma noskaņota liberāli un neiejaucas pat tad, kad Q30 ar četriem riteņiem sāk slīdēt.

Visus sīkumus uzkare kardināli filtrē: asfalta negludumu pamana tikai acis.  Būtiskāki nelīdzenumi sajūtami kā nelieli grūdieni. To pašu var teikt par dziļām plaisām ar asām malām, kanalizācijas lūkām, samērā lieliem oļiem.  Gandrīz nav jūtams, ka ar vibrācijām reaģētu 18 collu riteņi.   Q30 kļūst nespēcīgs, kad riteņi iekrīt platā, dziļā bedrē: tad gan jūtams trieciens, atskan statņu rībieni…

Kā liecināja dators, dīzeļhečbeks izlietoja caurmērā 6,5 litrus uz 100 kilometriem.

Infiniti Q30Japāņi diezgan prasmīgi Infiniti nošķīruši no Mercedes. Hečbeks Q30 kustībā tiek uztverts kā oriģināla izstrādne.  Ne jau velti vācu modeļa adaptēšanai tika veltīti trīs gadi. Tam ir unikāls braukšanas raksturs, bet par šasijas balansējumu to apskauž pat Štutgartē.

Pat tad, ja izrādīsies, ka Q30 ir lētāks par GLA, dzinēju līnija būs pieticīgāka: turbodīzeļi pagaidām būs Mercedes prerogatīva. Konkurencē ar citiem modeļiem Infiniti pluss būs dižciltīgā gaita, spilgti izteiktais braukšanas raksturs, markas jauneklīgais izskats un (mūsu tirgū tas ir īpaši svarīgi) – izcelsme.  To, par ko paši japāņi kautrējas runāt, pārdevēji izbazūnēs maksimāli plaši Radniecība ar Mercedes taču ir pats brīnišķīgākais, kas būtu varējis notikt ar automobili Infiniti.

Infiniti Q30