Pa iemītu taciņu: BMW X4 izmēģinājuma brauciens

0
47
BMW X4

Jauna modeļa veidošanā var iet jau pazīstamu ceļu… Droši vien tas nav slikti. Vismaz tā darījuši vācu koncerna BMW ļaudis.

Uz populārā X3 bāzes var veidot X4. Šādu triku koncerns BMW jau izmēģināja, pēc X5 “ģīmja un līdzības” radot X6.

Rīcības recepte ir tā pati: paņēma parasto apvidus mašīnu (šoreiz X3), tai uzlika slīpu jumtu, izrullēja riteņu arkas, izgatavoja reljefākas sānu daļas, bet priekšējā bampera konstrukcijā iemontēja lielus gaisa ņēmējus. Un kas sanāca? Pareizi, samazināta jaunā BMWX6 kopija. Līdzība ir tik pārsteidzoša, ka abus modeļus var atšķirt tikai pēc lieluma.

BMW X4Bet BMW X4 gadījumā tas ir pluss. Jaunā mašīna izskatās lieliski. Salīdzinājumā ar X3 tā ir trauksmaināka – “kupejas” jumts ir par 36 mm zemāks, bet pats automobilis nedaudz garāks. Kā BMW mašīnām pieņemts, var pasūtīt paketi xLine ar attiecīgu atribūtiku vai brīnišķīgu M Sport. Riteņi – no 17 collām “bāzes” variantā līdz 20 collām BMW Individual katalogā.

Varbūt tādēļ, lai visu vienkāršotu, vai tieši pretēji – lai jauktu prātus, interjers paņemts no pamatdonora – BMWX3. Tie paši sēdekļi, tā pati dzinēja iedarbināšanas poga, tā pati astoņpakāpju pārnesumkārbas svira, kas ideāli iegulst plaukstā…

Salonā galvenie noskaņojuma noteicēji ir sportiska stūre un sēdekļi (jau bāzes komplektācijā). Krēsli uzstādīti zemāk – priekšā par 20 mm, aizmugurē par 28 mm, tādējādi atrisinot “kupejas” jumta problēmu.

BMW X4Protams, liela auguma vīriešiem visai ērti nebūs. Īpaši vadītāja vietā! Un kā gan jutīsies tie, kas sēdēs aizmugurē? Lai gan panika nav jāceļ: galva pret griestiem nevienam neatsitīsies.  Savukārt stiprā dzimuma pārstāvji, kas ar gabarītiem neizceļas, jutīsies pavisam labi, nemaz jau nerunājot par trauslām meitenēm.

Man tomēr ir par šauru.  Kur gan palikusi izdaudzinātā Bavārijas ergonomika? Lai kā spīdzināju sēdekļa regulēšanas pogas, ērtu stāvokli tā arī neatradu. Spiež te vienā, te otrā vietā… Vispār X4 ir mazs. Toties nevajag lielu stāvvietu. Jāatzīmē, ka jaunkundzes pratīs novērtēt bagāžnieku: tā 500 litros pietiks vietas visiem pirkumiem.

Lieliskajā BMW X4 aprīkojumā ir gan bagāžas durvju elektropiedziņa (ar “bezkontakta” atvēršanas funkciju Smart Opener), gan panorāmas kameras (bez tām nekādi neiztikt – pa aizmugures logu nekas nav redzams!), gan gudrā kruīza kontrole ar funkciju Stop&Go, kas brīnišķīgi noder izkļūšanai no “korķiem”. Ādas, koka un vispār apdares kvalitāte ir augsta. Taču kaut kā no Х6 arsenāla te tomēr nav. Piemēram, aktīvā diferenciāļa, pagriezienu sānsveres novēršanas sistēmas, pneimouzkares.

BMW X4Pilsētā

Ir labi, ka nav vajadzīga atslēga. Apsēdies, piesprādzējies, nospied Start Engine – un viss! Ļoti vienkārši, pat tad, ja IQ nesniedzas pāri vidējam līmenim, neapjuksi. Astoņpakāpju automātiskās ātrumkārbas džoistiks jāpavelk uz sevi… Braucam! Ak vai, ak vai! Es taču teicu: “Braucam!” Kāpēc tad vajag lēkāt?

Bet X4 tieši palēcās. Manai mašīnai ir pats spēcīgākais no iespējamiem motoriem. Apjoms – trīs litri, divas turbīnas, 313 ZS, momentu vispār bail pieminēt: 630 Nm. Kā teiktu sacīkšu braucēji, 630 “kilo”. Tas nav nekāds joks. Šāds X4 sāk skriet gluži kā dzelts, ātrumu līdz “simtniekam” sasniedzot 5,2 sekundēs.

Sirdi pārņēmis trakums… Kardiogramma līdzinās ar Morzes ābeces palīdzību sūtītam kliedzienam. Katrs spiediens uz ekseleratora trenc automobili par desmit metriem uz priekšu, šajā brīdī stūre jātur ar abām rokām. Šādā meiteņu automobilī es savai iemīļotajai neļautu sēsties, ja vien negribētu no viņas pēc iespējas drīzāk tikt vaļā. Te vajadzīgas stipras rokas un ne mazāk stipri nervi. Bicepsi noderēs, lai satvertu stūri, kad tā raustās konvulsijās, bet nervi, lai izvairītos no nelaimes.

BMW X4Pat pēc tam, kad ieslēgts režīms Eco Pro, kas apvalda gan gāzes pedāli, gan reakciju uz akseleratoru, automobilis tik un tā ir visnotaļ sprigans. Godīgi sakot, maz ko maina arī režīms Comfort. Ieslēdzam Sport, un sajūta tāda, ka pats nelabais norāvies no saites. Kad skaitlis uz spidometra tālu pārsniedz administratīvo pārkāpumu kodeksā noteikto robežlīniju, šķiet, ka dzinējs lasa tavas domas par paātrinājumu, pirms tās vēl iešāvušās prātā…  Un tas notiek pilsētā, kur ir tik dzīva satiksme. Ja nav spēcīga trafika, ir grūti atturēties no huligāniskas rīcības. Automobilis mudina par katru cenu braukt ātrāk – motors burtiski gārdz, stūre kļūst smaga, sēdeklis stingri satvēris ķermeni… Viss mudina – ātrāk! Vēl ātrāk! Vai vairāk nespēj?

Jā, uzturēt tādu tempu ir pagrūti. Šī X4 iespējas ir lielākas, nekā nepieciešams pilsētā. Un lielākas, nekā varētu ievajadzēties uz trases. Rodas problēma: vai ar šādu X4 vispār ir iespējams braukt mierīgi? Atbilde ir banāla: ar šo motoru diezin vai. Taču ir arī mazāk asas variācijas.

Pagriezienus krosovers izbrauc gandrīz bez sānsveres un stingri ietur trajektoriju. Varētu vēlēties lielāku griešanās spēju, BMW pārlieku nodrošinās pret sanesi un iespējamu apgāšanos. Un vēl – atbilstoši apvidus mašīnām izvirzāmajām prasībām X4 ir pastingrs.

BMW X4Kad ceļu nav

Uzkare ir vairāk nekā adekvāta. Modelim BMW tā ir pat neparasti mīksta.  Kad ātrums ir liels, X4 šūpojas, it kā brauktu nevis pa asfaltu, bet pa ūdens matraci.

Taču mūsu rīcībā nav pilsētai domāta vieglā mašīna, tāpēc droši griežam nost no asfalta. Arī šeit auto sevi apliecina visnotaļ labi. Uzkare nolīdzina visus negludumus tā, ka vadītājs un pasažieri tos nemaz nepamana.  Par to jāpateicas īsajai bāzei un nelielajām bamperu pārkarēm. Arī 204 mm klīrenss un pilnpiedziņa xDrive dod savu ieguldījumu.

BMW X4Rezumējums

Protams, šis nav pilnvērtīgs apvidus automobilis (tāpat kā daudzi citi mūsdienu krosoveri), bet… Ir motors, kas strādā kā traks. Ir komfortabla un precīzi vadāma šasija.  Kas gan vēl laimei vajadzīgs? Protams: saprātīgs degvielas izlietojums. Arī šajā ziņā viss ir kārtībā: BMW X4 apetīte tikai pavisam nedaudz pārsniedza 8,7 litrus uz 100 kilometriem.

X4 izdevies tik lielā mērā, ka jāsāk pārdzīvot par Х6. Iekšējā konkurence BMW noteikti uztrauc mazāk, bet tuvākajā laikā modelim nenovēršami parādīsies jauni ārējie sāncenši.

Tagad starp sāncenšiem varētu būt vai nu Audi Q5, vai Porsche Macan top versijas, kuru cenas ir pavisam citā līmenī.

BMW X4 BMW X4

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY