Evolūcijas virsotnē: BMW 750Li хDrive izmēģinājuma brauciens

0
44
Test-Drive

BMW – sestā Bavārijas autoražotāja flagmaņa sedana paaudze. Oficiāli BMW „septītnieks” ar jauno virsbūvi tika prezentēts 2015.gada 10.jūnijā, bet pasaules pirmizrāde notika rudenī vietējā autosalonā Frankfurtē pie Mainas.

Automašīna ir būvēta uz jaunās moduļu platformas, kas nākotnē kalpos par pamatu jaunāko sēriju modeļiem. Tāpat kā iepriekš arī jaunais, 7.sērijas BMW ir pieejams divos variantos: ar parasto riteņu bāzi (virsbūves indekss G11) un palielināto riteņu bāzi (G12).

Test-DriveIzmēģinājuma braucienam mēs izvēlējāmies modifikāciju ar palielināto bāzi un pilnpiedziņu.

Garenbāzes BMW7 variants ar jauno virsbūvi ir izstiepies līdz 5238 mm (+139 bāzes versijā), bet riteņu bāzes izmērs šiem sedaniem ir 3070 un 3210, turklāt šis rādītājs salīdzinājumā ar priekšgājēju nav mainījies.

Pateicoties daudz vieglāku materiālu, citastarp ar oglekļa šķiedru saspriegotas plastmasas, izmantošanai modeļa konstrukcijā, automašīnas masu izdevies samazināt par 130 kg. Durvis un jumts izgatavoti no alumīnija, bet centrālais tunelis un statņi (izņemot priekšējos) – no kompozītiem.

Turklāt masas sadalījums pa asīm ir saglabāts ideāls – 50:50.

Automašīnas ārējais dizains ir evolucionārs, profils faktiski palicis nemainīgs, toties priekšējā optika ir pilnīgi jauna, izstrādāta BMW X5 (F15) manierē. Nakts dzīvi interesantāku padara lāzera lukturi (maksimālais tālums 600 m; divkārtējs uzlabojums salīdzinājumā ar gaismas diodēm), panorāmas stikla jumts Sky Lounge ar zvaigžņotās debess attēlu un ārējais apgaismojums ar gaismas celiņa funkciju.

Turklāt sedans ieguvis jaunus buferus un aizmugurējos lukturus, ko uz pusēm sadala hromēta uzlika. Sānos sliekšņu zonā – stilīga metāla uzlika ar nelieliem gaisa novadītājiem uz priekšējiem spārniem.

Eksterjera „odziņa” ir firmai raksturīgās “nāsis” ar motorizētiem aizslietņiem, kuri, ātrumam pieaugot, aizveras un tādējādi līdz galam noslīpē pludlīnijas formu. Aizslietņi paši par sevi nav nekāds retums, taču šeit tie ir nevis gluži vienkārši melnas žalūzijas, bet gan dizaina detaļa, labs stila un funkcionalitātes sinerģijas paraugs.

Test-DriveArī jaunā „septītnieka” salons liecina par evolucionāru pieeju. Interjers salīdzinājumā ar iepriekšējām paaudzēm, 5. un 6.sēriju, kļuvis daudz mūsdienīgāks.

Priekšējā paneļa arhitektūra nav mainījusies, taču apdares materiālu kvalitāte uzlabota, automobilis ieguvis jaunu stūri, elektronisko iekārtu paneli ar 3D efektu un mūsdienīgu projekcijas displeju. Pārmaiņas skārušas arī centrālo konsoli un durvis.

Garais sedans pieejams Executive Lounge izpildījumā. Tā salonu augsts tunelis dala uz pusēm. Pēc noklusējuma četru zonu klimata kontrole, aizmugures sēdekļi ar masāžas un ventilācijas funkcijām, multimediju sistēma Experience un konsole ar noņemamu skārienjutīgu planšeti un saliekamu galdiņu, kā arī modernākā audiosistēma Bowers&Wilkins ar 1400 vatu aktīvo 10 kanālu pastiprinātāju un 14 dinamiskajiem skaļruņiem.

Interjera paneļu kvalitāte ir tuva ideālajai, materiālu izvēle – nevainojama. Kā dekoratīvās plāksnes, tā arī hromētās priekšējā paneļa apmales tiek izgatavotas individuāli katrai automašīnai. Hand made!

Test-Drive„Septītniekā” joprojām nav nekādas aktīvās balstiekārtas, tikai adaptīvā balstiekārta ar jau pārbaudītajiem informācijas kanāliem: akselometriem, stūres pagrieziena leņķa devējiem utt. Toties līdztekus elektroniski vadāmajiem amortizatoriem un stabilizatoriem tagad ir pneimoatsperes, bet šasijas vadības bloks izmanto GPS informāciju. Balstiekārtu konstrukcija un kinemātika ir jauna.

Galvenās arhitektoniskās izmaiņas skārušas aizmugures piekari, kur apakšējās V-veida šķērssviras vietā parādījušās divas atsevišķas sviras. Tādējādi ir optimizēta kinemātika, izmantojot salīdzinājumā ar F01/02 „septītnieku” mīkstākas pneimoatsperes, un atvieglota konstrukcija. Neatsperotā masa salīdzinājumā ar F01/02 „septītnieku” ir samazināta par 15 procentiem.

Iepriekšējā modelī bija izmantota stūres līste ar papildu planetāro reduktoru, kas varēja mainīt transmisijas attiecību un reakcijas asumu atkarībā no ātruma. Taču, jo vairāk papildu iekārtu, jo lielāka berze kustīgo daļu pāros un inercē. Berze traucē vadītājam un negatīvi ietekmē viņa labsajūtu. Jaunajā modelī atkal ir parastā līste ar mainīgu zobu soli. Aizmugures riteņi joprojām rotē ar elektrisko aktuatoru palīdzību.

Pirmo reizi „septītnieks” ir pieejams ar opciju – daļēji vadāmo šasiju, kas nodrošina labāku manevrējamību pilsētā (aizmugures riteņi griežas līdz 3 grādu leņķim uz pretējo pusi nekā priekšējie) un drošu vadāmību lielā ātrumā virāžās (aizmugures riteņi griežas uz to pašu pusi kā priekšējie, bet leņķis nepārsniedz 2 grādus).

Test-DriveJāatzīmē arī tas, ka BMW7 sērijai ir jauns stūres vadības elektropastiprinātājs un uzlabota aerodinamika (priekšējās pretestības koeficients ir samazināts par 15%). To panākt palīdzēja gluda apakšējās daļas apdare, īpaša aizmugures spoguļu forma un regulējami aizbīdņi radiatora restēs (5 pozīcijas).

Turklāt tāpat kā jaunajā S-Class Coupe šeit parādījusies sānsveres kompensēšanas sistēma Executive Drive Pro, kas darbojas mašīnās ar peimopiekari, adaptīviem amortizatoriem un aktīviem transversālās pretestības stabilizatoriem. Šīs sistēmas pluss ir spēja iepriekš paredzēt ceļa apstākļus (tāpat kā S klasē), un ziņas par ceļa segumu tā saņem ne tikai no stereoskopiskās videokameras, bet arī no navigācijas sistēmas (kā Rolls-Royce).

„Septītnieka” komplektācijā ir 8 pakāpju „automāts” ar paplašinātu transmisijas skaitļu diapazonu.

Test-DriveTo, ka akcents likts uz komfortu, apliecina iespēja izvēlēties šasijas režīmu: ir gan vienkārši Comfort, gan Comfort+, bet Sport – tikai viens, turklāt ir arī  Eco Pro režīms un Adaptive režīms, kurā mašīnas “smadzenes” pašas izvēlas agregātu darba variantus, orientējoties pēc navigācijas sistēmas rādītājiem. Labi gan, ja automašīna zina, ka priekšā ir daži pagriezieni un ka saimniekam patīk izmantot droseli. Režīmu atšķirības ir pārsteidzoši lielas, jo jūs maksājat ne tikai par skaistu grafiku displejos. Grafiki un krāsu shēma atbilst izraudzītajam kustības režīmam. Comfort – klasiskās iekārtas. Eco Pro režīmā tahometrs kļūst par efektivitātes indikatoru, bet režīmā Sport  ir akcentēts ciparu spidometrs un izraudzītā transmisija.

Benzīna dzinējs, pateicoties ātrai un līdzenai reakcijai uz akseleratora darbībām, man šķita šīs klases mašīnai pavisam labi piemērots. Daudz smagākais motors un priekšējo riepu papildu pievadi pagarināto 750Li хDrive versiju padara mazliet smagāku, tāpēc „septītnieka” vadīšana ir maksimāli dabiska. Ieskrējienā līdz 100 km/h BMW 750Li neiekļaujas izdaudzinātajās 4,5 sekundēs, bet vai tad ir vērts bēdāties, ja reālajā dzīvē piecmetrīgais sedans šo ātrumu sasniedz mazliet vairāk nekā piecās sekundēs?

Ar stereokameras un radaru palīdzību aktīvā kruīza kontrole var uzturēt kustību līdz 210 km/h ātrumā, arī noturēšanos joslā ar aktīvu aizsardzību pret sānu sadursmi.

Test-DriveVadīt BMW borta elektroniku iespējams četros dažādos veidos: ar iDrive kontrollera, skārienjutīgā ekrāna, žestu vai balss palīdzību.

Žestu sistēma izšķir sešas manuālas kustības centrālās konsoles zonā, kas tiek kontrolēta ar infrasarkano raidītāju. Iztiepjot rādītājpirkstu, pakustinot to pie centrālās konsoles, jūs regulējat skaļumu, ar rokas mājienu, tā it kā atgaiņājot mušu, noraidāt ienākošo zvanu. Klimata kontroles pogas – uz sensoriem. Parastās pogas uz stūres kontrolē papildu servisa funkcijas.

Visi „septītnieka” gadžeti: Display key, standarta atslēga, vietējā 7 collu planšete Samsung un iPhone ar BMW firmas pielikumu. Smartfoniem, kas uzlādējas bez vadiem, ir indukcijas kabata elkoņbalstā.

Atslēga ar vienkāršo nosaukumu Display key ir līdzīga „pirms iphone laikmeta” telefonam – slaiderim. Uz krāsainā skārienjutīgā ekrāniņa var noskaidrot degvielas daudzumu bākā, gaitas rezervi, servisa datus, bateriju uzlādi un tā tālāk. Atslēga iedarbina ventilāciju vai salona apsildi 30 metru attālumā no mašīnas.

Pasaulē pirmā parkošanās distances vadības sistēma; iebraukšanu un izbraukšanu automašīna veic patstāvīgi, ja ir noteikts pareizais leņķis, un vadītājs to kontrolē ar atslēgas palīdzību. Patstāvīgi BMW var nobraukt aptuveni 8 metrus.

Ar elkoņbalstā glabājamās planšetes palīdzību var pasūtīt astoņu veidu masāžu, kontrolēt klimatu, bez ceremonijām iejaukties audiosistēmas darbā, programmēt navigāciju un variēt iekšējo apgaismojumu.

Test-Drive„Septītniekā” ir internets, var lejupielādēt pielikumus. Planšete kontrolē arī attēlus uz diviem 10 collu ekrāniem, kuri atrodas uz priekšējo sēdekļu muguriņām.

Ambient Air pakete nodrošina gaisa jonizāciju un aromatizēšanu. Kopumā tiek piedāvāti astoņi aromāti, salonā ir divi sloti miniflakonu pieslēgšanai.

Jaunajam „septītniekam” ir tonusa uzturēšanas programma Vitality, kas aizmugurē sēdošajam pasažierim piedāvā veikt vienkāršus fiziskos vingrinājumus un novērtē to izpildi. Sensoru jutība ir tik liela, ka plecus nākas kustināt diezgan cītīgi, lai nopelnītu uzslavu, nevis nopēlumu.

Bet tagad galvenais jautājums. Vai jaunās, 7.sērijas īpašniekam tiešām jāsēž aizmugurē, ja jau priekšpusē ir tik labi? Piemēram, ASV tiek pārdoti tikai garenbāzes „septītnieki”, bet 90 procenti pircēju tos vada paši. Ķīnā gan lielākā daļa īpašnieku grib, lai tos vadā kāds cits. Vācijā tiek pārdotas galvenokārt īsās versijas un atkal pārsvars – aptuveni 80 procenti – ir vadītāju pusē.

Jaunā, 7. sērija ir milzīgs izrāviens uz priekšu. Šādā superīgā mašīnā inteliģentam cilvēkam nav kauns iesēsties, tu šo „septītnieku” vadi ar neviltotu smaidu, – un tev tic.

Test-Drive Test-Drive

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY