Stereotipu sagrāve: Izmēģinājuma brauciens ar BMW 2 Series Active Tourer 225i

0
74
Test-drive BMW

Autors: Aleksejs Aleksejevs

Jauno laiku prasības liek autoražotājiem paplašināt sērijas un atvērt jaunus, līdz šim neapgūtus segmentus. Dažkārt nākas izlaist pat ļoti neparastus, tradicionālajam markas imidžam nemaz neatbilstošus modeļus. Nesen pie šādas prakses ķērās arī BMW, demonstrējot savā vēsturē pirmo minivenu 2 Series Active Tourer.

Turklāt BMW 2 Series Active Tourer ir pirmais šīs vācu markas priekšpiedziņas automobilis. Tā platforma ir patapināta no jaunā Mini: garums – 4323 mm, riteņu bāze – 2670 mm. Minivens ir pietiekami plats (1800 mm) un augsts (1555 mm). Masas samazināšanas labad pārsegs izgatavots no alumīnija sakausējumiem.

Test-drive BMWEksterjers

Dizains izdevies visai trauksmains – izteikts ķīļveida profils, pamatīgi slīpināts vējstikls, arkveida jumts un mazliet paaugstināta aizmugures daļa. Uz pusēm sadalītais radiatora režģis harmonē ar slīpajiem lukturiem, kuros izmantotas tradicionālās apaļās lampas. V veida priekšējā bamperī – trapecveida gaisa lūka. Sāni tāpat kā vecākajiem brāļiem reljefi, bet riteņu arkas mazliet paplatinātas. Piektās durvis no augšas piesegtas ar spoileru, bet aizmugures daļas platumu vēl akcentē garenie lukturi.

Test-drive BMWInterjers

Te valda tradicionālais BMW stils: striktas horizontālas līnijas. Versijas Luxury Line salons dekorēts ar ādu un koku. Baltā aparātu pagaisma tumšajā diennakts laikā nomainās ar oranžu pagaismu.

Vadītāja un pasažieru ērtības ir pārdomātas līdz pēdējam sīkumam – minivena salonā viegli var izvietot visai daudz dažāda gabarīta lietu. Šim nolūkam kalpo plašās durvju kabatas, ietilpīgais centrālajā elkoņa balstā ierīkotais bokss, ērtā, dažādiem sīkumiem paredzētā centrālās konsoles niša, kā arī lielais cimdu nodalījums.

Augstais sēdekļu novietojums un šaurie sānu statņi garantē lielisku pārredzamību. Sēdekļi ar sānu balstu ir regulējami apskaužamā diapazonā.

Otrajā rindā atstāta pietiekami liela telpa kājām un arī virs galvas. Turklāt aizmugures sēdekļi aprīkoti ar horizontālu regulatoru, un arī to atzveltnes slīpums ir regulējams pēc vajadzības.

Tieši priekšpiedziņas šasija ļāvusi atbrīvot vairāk vietas par labu pasažieriem un bagāžai. Bagāžnieka tilpums ir 468 litri normālā stāvoklī un 1510 litri, ja otrās rindas sēdekļi nolaisti. Bagāžnieka durvis aprīkotas ar elektropiedziņu. Atslēgas īpašniekam tikai jānovelk ar kāju zem bampera, lai durvis pašas atvērtos.

Test-drive BMWDzinējs

Visi BMW 2 Series Active Tourer motori ir aprīkoti ar tiešo degvielas iesmidzināšanu un pēdējo BMW TwinPower Turbo tehnoloģijas versiju, kā arī apgādāti ar BMW EfficientDynamics paketēm, kas ieslēdz funkciju Auto Start Stop, bremžu enerģijas rekuperācijas sistēmu un braukšanas uzsākšanas funkciju automātiskajai ātrumkārbai. Manam auto bija piešķirts divlitrīgs 231 zirgspēka «četrinieks». Labi velk pie lēniem apgriezieniem: tikai 1250 apgriezieni minūtē, un jau pilnīgi pieklājīgs vērpes moments – 350 Nm. Turklāt dzinējs strādā vienmērīgi. Tas ļauj 2 Series Active Tourer līdz 100 km/st ieskrieties 6,8 sekundēs un attīstīt ātrumu 235 km/h. Dinamiku uzlabot palīdz tehnoloģija Launch control, kas novērš izbuksēšanu starta brīdī. «Apetīte» ir visai pārliecinoša: 7,6 litri/100 km – pilsētā – un 5 litri/100 km – uz trases.

Test-drive BMWGaita

BMW cienītājiem dota iespēja regulēt kustības režīmu. Izvēles varianti ir trīs: Eco Pro, Comfort un Sport. Komforta režīms ir universāls, bet, ja jūsu stihija ir sports, tad pārslēdzieties uz Sport un izbaudiet ļoti aso reakciju uz pedāļiem. Gribat taupīt degvielu – pārejiet uz režīmu Eco Pro, kas ļauj rekuperēt bremžu enerģiju un tomēr kustēties pietiekami veikli. Jebkurā režīmā BMW 2 Series Active Tourer lieliski brauc pa taisni, labi ierakstās pagriezienos un iepriecina ar precīzo manevrēšanas spēju. Minivena piekare ir blīva un gana energoietilpīga, tā ka auto ļoti labi tiek galā ar sīkiem negludumiem.

Active Tourer uzvedība ir pārliecinoša, lai arī kāds režīms būtu izraudzīts. Tomēr varat izmēģināt masīvo pārslēgu, kas atrodas centrālās konsoles apakšā un ļauj mazliet apslāpēt vibrācijas, tādējādi padarot automobiļa gaitu komfortablāku, kā arī spēj piespiest spēka agregātu reaģēt maksimāli ātri un precīzi – tikai rēķinieties ar to, ka jums rokās būs jātur ļoti stīva, nospriegota stūre. Uz laba ceļa piekares regulējumu atšķirība nav sevišķi jūtama. Sporta režīmā gan ritošā daļa šķiet vairāk mobilizēta un stingrāka, bet gaitas komforta līmenis tik un tā ir ļoti augsts.

Motors nodrošina lielisku vilkmi gandrīz neatkarīgi no apgriezienu skaita. Uzbraukšana stāvā kalnā, apdzīšana uz īsas taisnes, liela ātruma attīstīšana uz autobāņa – pie šīs mašīnas stūres viss izdodas viegli. Gaitas komfortu un vienmērību nodrošina standartveida astoņpakāpju pārnesumkārba Steptronic. Manuālā ātrumu pārslēgšana ļauj jebkurā ilgāka nobrauciena brīdī ieslēgt pazeminātu ātrumu un piebremzēt auto, un pa līkumainiem ceļiem tieši tā ripināties taču ir interesantāk. Savukārt jebkurā brīdī, kad vajag ātrumu strauji kāpināt, automobili var paskubināt ar kikdaunu. Ātrumkārba pārslēdz ātrumus uz leju tieši tāpat kā uz augšu pie maksimālajiem apgriezieniem. Tādā stilā braucot, degvielas patēriņš sniedzās līdz 8 litriem uz 100 km, bet arī tas nemaz nešķiet pārmērīgs.

Stabilizācijas sistēma spēj imitēt paaugstinātas berzes diferenciāli un tādējādi palīdz tikt galā ar pagriešanas problēmām. Uz līdzena asfalta Active Tourer tik braši grieza jebkuras konfigurācijas virāžas, ka es pat pasniedzos pie sēdekļa regulēšanas pogām un palielināju sānu balstus. Pagriezienos doma par priekšpiedziņu nenāk ne prātā.

Test-drive BMWDrošība

BMW 2 Series Active Tourer ir pirmais premium segmenta kompaktklases modelis, kas pieejams ar pilnkrāsu projekcijas displeju Head-Up Display. Uz tā parādās faktiski visa nepieciešamā informācija – ceļa zīmes, braukšanas ātrums, navigatora norādes, brīdinājumi par krasu distances saīsināšanos un pat telefona zvani un ziņu sūtījumi.

Sistēma, kura auto notur kustības joslā, kas ierobežota ar reljefiem ceļa apzīmējumiem no attiecīgās stūres riteņa puses, brīdina par nejaušu ceļa marķējuma līnijas pārkāpšanu. Ar pogu torpēdas centrā tiek iedarbināts drošības sistēmu komplekss. Tad «visu redzošā acs» kontrolē ap mašīnu veidojošos situāciju, nosaka riska pakāpi un ar vizuāliem vai skaņas signāliem brīdina par briesmām vai pat aktīvi iejaucas – palēnina mašīnas gaitu vai precizē pozīciju uz braukšanas joslas. Līdz ātrumam 140 km/st par to ir atbildīga kruīzkontrole ar funkciju Stop & Go, bet mierīgi «peldēt» kopējā transporta straumē ar ātrumu līdz 60 km/st ļauj funkcija Traffic Jam Assistant. Atsevišķa sistēma atpazīst gājējus un citus traucēkļus, lai novērstu sadursmi vai vismaz mazinātu tās sekas. Ārkārtas izsaukuma sistēma var ne vien paziņot par avāriju, bet – pēc drošības spilvenu izlidošanas – arī noteikt, cik tā ir nopietna.

Test-drive BMWAprīkojums

Minivena komplektācija ir diezgan bagāta, tā ietver divu zonu klimata kontroli, CD atskaņotāju, parktroniku, gaismas un lietus sensorus, Bluetooth, sešus drošības spilvenus un stabilizācijas sistēmu. Manā versijā bija navigācijas sistēma, parkošanās autopilots, adaptīvā kruīzkontrole ar satiksmes sastrēgumu palīgsistēmu un automātiskās bremzēšanas funkciju, kā arī sistēmas, kas rūpējas par «aklo» zonu kontrolēšanu, ceļa zīmju atpazīšanu un braukšanas joslas ievērošanu.

Multimediju sistēmu iDrive pārstāv 8,8 collu displejs, un tā tiek vadīta ar apaļu džoistiku, kas atpazīst ar pirkstu «uzrakstītus» simbolus. Vajag tikai ar pirkstu novilkt pa džoistika virsmu, lai iDrive jūs saprastu kā savējo.

Rezumē

Kompānija ir radījusi, no savas markas viedokļa raugoties, tik tiešām revolucionāru konstrukciju un tomēr pratusi tajā pilnībā saglabāt katram bavāriešu mašīnas īpašniekam labi pazīstamās sajūtas. BMW 2 Series Active Tourer ļauj apmierināt pieprasījumu pēc diezgan kompakta, bet maksimāli funkcionāla premium segmenta automobiļa, kura vadītājs jutīsies tieši tāpat kā pie jebkura cita BMW modeļa stūres.

BMW 2 Series Active Tourer ir spilgts paraugs tam, cik veiksmīgi var apvienot tādas lietas kā elegance un dinamisks stils, sportisks raksturs un ekonomija, kompakti gabarīti un maksimāli plašs, funkcionāls salons.

Ar ikdienišķajām rūpēm pietiekami apkrauts ģimenes cilvēks, kas tomēr ir gatavs padoties BMW iedvestajam avantūrisma garam, spēs pienācīgi novērtēt Active Tourer, kam, starp citu, arī vajadzētu kļūt par ideālu variantu aktīvas atpūtas cienītājiem.

Test-drive BMW

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY