Leģenda: Mercedes-Benz 540K Special-Roadster, Buick Centurion Concept, Maserati Ghibli

0
102
Legend
Mercedes-Benz 540K Special-Roadster. 1936

Mercedes-Benz 540K Special-Roadster. 1936

Divus gadus pēc modeļa Mercedes-Benz 500K ražošanas sākuma, 1936. gadā, Daimler-Benz nolēma pieclitrīgo motoru nomainīt ar 5,4 litru dzinēju. Tā maksimālajai jaudai ar ieslēgtu kompresoru vajadzēja sasniegt 180 ZS. Automobilis, kas svēra vairāk nekā divas tonnas, ātrumu līdz 100 km/st kāpināja 20 sekundēs, tā maksimālais ātrums bija 160 km/st.

LegendMercedes-Benz 540K astoņu cilindru čuguna dzinējs kopā ar četru vai piecu ātrumu pārnesumkārbu tika montēts uz masīva rāmja. Priekšas un aizmugures uzkares bija neatkarīgas, bet trumuļa bremzēm bija hidrauliskā piedziņa.

Daimler-Benz atšķirībā no grezno automobiļu ražotāju vairākuma tikpat kā neražoja „plikas” šasijas pasūtāmu virsbūvju uzstādīšanai. Produkcijas lielākā daļa tika aprīkota ar Zindelfingenes fabrikā būvētajām virsbūvēm. Tikai 29 no 1936. – 1939. gadā izgatavotajām Mercedes-Benz 540K virsbūvēm bija tapušas darbnīcās pēc speciāliem klientu pasūtījumiem. Rūpnīcā izgatavoto virsbūvju lielais īpatsvars izskaidrojams ar ļoti plašo produkcijas nomenklatūru. Mercedes-Benz 540K izlaida ar šādu tipu standarta virsbūvēm: Cabriolet, Roadster, Special-Roadster, Limousine (divas un četras durvis), Tourenwagen, Coupe un Autobahn-Kurier (tikai divi eksemplāri).

LegendBuick Centurion Concept. 1956

Šīs mašīnas stils ir izteikti futūristisks. Dizainera Čaka Džordana darbs ļoti atgādināja lidmašīnu. Tolaik tamlīdzīgu automobiļu nebija.

Automobilim zem pārsega atradās pieclitrīgs dzinējs ar astoņiem cilindriem, karburators un rokām montēts sūcējkolektors.

LegendArī uzvāžņi Centurion ļoti atgādināja aviodetaļas. Tie bija visnotaļ stilīgi un turklāt funkcionāli. Automobilim braucot, gaiss nonāca pie bremžu klučiem, lai tos atdzesētu ārkārtējai bremzēšanai. Katra lāpstiņa bija labi nostiprināta, bet visas kopā veidoja stilīgu uzvāzni.

Unikāla modeļa iezīme ir caurspīdīgais jumts. Šī no iznīcinātājiem pārņemtā ideja automobiļa pasažieriem ļāva priecāties par apkārtni.

Automobilis atgādināja lidmašīnu ne tikai ar ārpusi, bet arī ar interjeru. Centurion  bija apgādāts ar unikālu pārnesumu selektoru, kā arī ar spidometru, kas atšķīrās no attiecīgajām mūsdienu automobiļu detaļām tādējādi, ka līdzīgi lidmašīnu aparātiem griezās pats. Bija arī absolūti unikāla dizaina radio.

LegendMaserati Ghibli. 1969

Neviens no ateljē Ghia tapušajiem Džordžeto Džudžaro darbiem netika uzņemts ar tik lielu interesi kā Maserati Ghibli. Automobilis pat tagad, pēc 45 gadiem, izskatās visai savdabīgs. Tāpat kā šo mašīnu par Ghibli sauc arī siltu vēju, kas pūš Sahāras tuksnesī.

LegendAutomobili līdz pat šim laikam uzskata par pašu skaistāko no visiem Maserati, bet noieta ziņā tas pārspēj savus sāncenšus Ferrari Daytona un Lamborghini Miura, lai gan tie tehniskajā ziņā ir pārāki.

Ghibli būvēja uz sedana Maserati Quattroporte un četrvietīgās kupejas Mexico saīsinātās šasijas. Ghibli bija apgādāts ar cauruļšasiju, diezgan smagu tērauda virsbūvi, aizmugures dzenošo asi, atsperotu uzkari. Šoferim priekšā atradās 4,7 litru sacīkšu motors  Maserati V8 ar četriem sadales vārstiem. Bloks patērēja daudz degvielas un cauri četriem karburatoriem laida daudz gaisa, jauda sasniedza 330 ZS.

LegendBet tas, ar ko Ghibli patiešām izcēlās starp konkurentiem un  pateicoties kam mašīna varēja attīstīt atrumu līdz 260 km stundā, bija pludlīnijas virsbūve ar garu un zemu pārsegu un pagarinātu jumta līniju. Noslēptie, izbīdāmie lukturi un strupā aizmugure Džudžaro dizainu padarīja vēl aerodinamiskāku.

Legend

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY