Leģenda: Voisin C15 Saliot Roadster, Fiat 8V Ghia, Dodge Tomahawk

0
80
Legend
Voisin C15 Saliot Roadster. 1934

Voisin C15 Saliot Roadster. 1934

Ar spīdīgu hromu un melnu laku pārklātais automobilis ir klasisks pirmskara Francijas luksusa mašīnu pārstāvis. Jau kopš pašiem pirmsākumiem 1929. gada šasija C15 piederēja Voisin partnerei – kompānijai Saliot. Ilgu laiku tā atradās noliktavā, līdz 1934. gadā šo eksemplāru samontēja, apgādājot ar trīslitru dzinēju un diviem karburatoriem. Visi ārējā izskata ziņā oriģinālie Voisin modeļi starp konkurentiem vairumā gadījumā izcēlās ar zemo trokšņa līmeni un vienmērīgo dzinēja darbību, jo dibinātājs Gabriels Vuazēns izmantoja dzinējus ar Naita sistēmas bezvārstu gāzes sadali. Automobiļu Voisin augstā kvalitāte un lieliskās gaitas īpašības noteica pircēju loku. Viņu vidū bija daudzas tā laika slavenības.

Legend LegendFiat 8V Ghia. 1952

Sporta automobili Fiat 8V pirmo reizi parādīja 1952. gadā Ženēvas autosalonā, un to kompānija Fiat izlaida no 1952. līdz 1954. gadam.

LegendAutomobili projektējuši Dante Džiakoza un Fabio Lučio Rapi. Izņemot diferenciāli, automobilī nav izmantotas citu Fiat modeļu detaļas. Daudzas 8V detaļas izgatavoja kompānija Siata. Dzinēja V8 tilpums ir 1996 kubikcentimetri. Dzinējs, darbojoties ar 5600 apgriezieniem minūtē, attīstīja ātrumu 105 ZS. Tas ļāva braukt ar ātrumu līdz 190 km/st. Automobilis bija apgādāts ar četrpakāpju ātrumkārbu, tam bija neatkarīga uzkare un spoles bremzes uz visiem riteņiem. Līdz 1954. gadam, kad ražošana tika izbeigta, bija izlaistas 114 šā tipa kupejas. Komerciālajā ziņā automobilis visai veiksmīgs nebija, bet sasniedza labus rezultātus sacīkstēs. Virsbūvi šim modelim ražoja virsbūvju ateljē Ghia.

Legend LegendDodge Tomahawk. 2003

Detroitas autosalonā kompānija Dodge 2003. gadā demonstrēja futūristiska izskata motociklu ar automobiļa Dodge Viper desmitcilindru un 500 ZS dzinēju. Motocikls ar diviem priekšas un diviem aizmugures riteņiem vairāk līdzinās kvadriciklam. Katrs no četriem riteņiem apgādāts ar atsevišķu neatkarīgu uzkari. Lai samazinātu Tomahawk masu, tas izgatavots no titāna, alumīnija, karbona, magnija. Tomahawk ir pats ātrākais motocikls: tā maksimālais ātrums 468 km/st, bet, kā apgalvo inženieri, tas spēj attīstīt ātrumu pāri par 500 km/st.

LegendAr rokām izgatavotus Tomahawk eksemplārus pārdeva par 555 tūkstošiem dolāru gabalā. Taču pārlieku uzskrūvētā cena kļuva par zema pieprasījuma cēloni. „Tomahawk nav domāts visiem, Tomahawk domāts neprātīgajiem,” paziņoja daži eksperti, un tā patiešām bija patiesība. Kā atzina motocikla īpašnieki, motocikls izvirza stingras prasības degvielai un servisam, bet mazā bāka ierobežo tā iespējas. Visneērtākais ir akselerators – rodas sajūta, ka motocikls tiecas aizslīdēt no vadītāja. Iemesls – jaudīgais dzinējs un pārāk īsais ātrumkārbas gājiens. Pēc kāda laika sāka parādīties motocikla kloni.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY