Leģenda: Alfa Romeo 6C 2500 Villa d’Este, Aston Martin DB5, BMW Turbo Concept Coupe

0
22
Legend
Alfa Romeo 6C 2500 Villa d’Este. 1949

Alfa Romeo 6C 2500 Villa d’Este. 1949

Četrdesmito gadu otrā puse nebija nekāds pārticības laiks, jo īpaši Otrajā pasaules karā sakautajai Itālijai, tāpēc markas Alfa Romeo automobiļi kļuva par vienu no valsts atdzimšanas simboliem. Jau 1945. gadā, atjaunojusi pirmskara modeļa ražošanu, firma sāka pamazām atgūties no kara sekām. Šasijai 6с 2300, ko 1935. gadā konstruēja Vitorio Jano, piemita tāds potenciāls, ka tā nodrošināja kompānijas Alfa Romeo atdzimšanu pēc kara un diezgan ciešamu eksistenci līdz pat 1953. gadam: visu šajā laikposmā izlaisto mašīnu pamatā bija tieši viņa piedāvātā gaitas daļas konstrukcija. Dzinēja darba apjoms 1939. gadā tika palielināts līdz 2443 kubikcentimetriem. Modelis ieguva indeksu 6С 2500.

LegendTāpat kā agrāk, tika ražota tikai šasija, bet virsbūvi izgatavoja attiecīgie ateljē – tādi kā Stabilimenti Farina, Pininfarina, Castagna, Touring. Daudzējādā ziņā pateicoties tehnoloģijai superleggera, labākās virsbūves piegādāja Touring, kas smalko tērauda caurulīšu karkasu apšuva ar alumīnija paneļiem. Šāds „kažociņš” bija ļoti viegls – svēra tikai 200–300 kg, un šajā ateljē izgatavotās mašīnas ātruma ziņā tālu apsteidza konkurentu ražojumus ar koka virsbūvēm.

LegendVienu no ateljē Touring automobiļiem Alfa Romeo 6C 2500 Musolīni 1939. gadā uzdāvināja Klaretai Petači. Tā bija dārga dāvana – modeļa šasija vien tolaik maksāja 79 500 Itālijas marku. Te redzamā kupeja ar nosaukumu Villa d`Este ir Touring izstrādājums. Nosaukumu modelis ieguva pirmajā pēckara elegances konkursā Villa d`Este, jo, pilnīgi dabiski, tajā ieņēma pirmo vietu. Alfa Romeo 6С 2500 īpašnieku vidū bijuši Ēģiptes karalis Faruks, Irānas šahs Pehlevi, Monako firsts Renjē, aktrise Rita Heivorte.

Legend LegendAston Martin DB5. 1963

1963. gadā debitējušais Aston Martin DB5 bija pieejams gan sedana, gan kabrioleta versijā. Visiem DB5 modeļiem bija divas durvis un četri sēdekļi. DB5 svēra 1,5 tonnas un, pateicoties četrlitrīgajam dzinējam ar divām augšējām sadales vārpstām un 282 ZS jaudu, ātrumu 100 km/st sasniedza 7,1 sekundē. Maksimālais ātrums bija 233 km/st. Pircēji varēja izvēlēties starp četrām ātrumkārbām: četrpakāpju mehānisko, četrpakāpju ar paaugstinātu pārvadu, piecpakāpju mehānisko vai automātisko. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli jaunajam DB5 bija daudzi uzlabojumi, to skaitā maiņstrāvas ģenerators, elektriskie logu pacēlāji un uzlabota izplūdes sistēma. Bija pieejams arī kondicionētājs.

LegendGadu pēc DB5 debijas Šons Konerijs Džeimsa Bonda lomā filmā „Zelta pirksts” sēdās tieši pie šā automobiļa stūres. DB5 parādījās arī tādās daļās kā „Zibenslode”, „Zeltacs”, „Rītdiena nemirst” un „Kazino Royale”. Pēc parādīšanās bondiānā DB5 neapšaubāmi bija slavens, kļūstot par vienu no populārākajiem Aston Martin modeļiem.

Legend LegendBMW Turbo Concept Coupe. 1972

Minhenē 1972. gada 26. augustā sākās XX Vasaras olimpiskās spēles. Šim notikumam kompānija BMW pieskaņoja sava „nākotnes automobiļa” Turbo demonstrāciju. Tā revolucionārais dizains ne tikai iegājis autobūves vēsturē, bet arī līdz pat šim laikam spēcīgi ietekmē dizainerus.

LegendAutomobilī bija apvienotas futūristiska forma un savam laikam progresīvas tehnoloģijas. Vidusmotora prototips ar 280 ZS jaudas divlitrīgu turbomotoru spēja attīstīt XX gadsimta septiņdesmitajiem gadiem iespaidīgu ātrumu 265 km/st. Pateicoties šā modeļa izstrādei, tika izlaista neliela sērijas М1 divvietīgu sacīkšu automobiļu partija.

Legend Legend Legend

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY