Dizains: Ekosistēmā integrēts automobilis

0
39
Mercedes Biome

„Mēs gribējām parādīt, kāds mūsu uztverē izskatīsies ideāls nākotnes automobilis, kas radīts un funkcionē pilnīgā simbiozē ar dabu. Mercedes Biome ir dabas hibrīdtehnoloģiju auglis un būs mūsu Zemes ekosistēmas daļa. Tas augs un plauks kā lapas kokā…” Losandželosā notikušajā konkursā Design Challenge teica Mercedes Advanced Design Studios vadītājs Hūberts Lī.

Kādai tad vajadzētu būt tuvākās nākotnes sporta mašīnai? Uz šo jautājumu centās atbildēt dizaineri. Rezultātā tika radīts viens no pašiem futūristiskākajiem un neparastākajiem mūsdienu sporta automobiļiem – Mercedes Biome.

Dizaineri saņēma sarežģītu uzdevumu – radīt četrvietīgu automobili, kura masa nedrīkst pārsniegt 450 kg. Un Mercedes Advanced Design Studios dizaineri to teicami izpildīja. Mercedes Biome ne tikai ieguva stilīgu ārējo izskatu, bet arī tā svars nepārsniedza 395 kg. Protams, tas ir automobiļa svars bez spēka iekārtas un transmisijas, taču rezultāts tik un tā ir iespaidīgs.

Mercedes BiomeJāteic, ka Mercedes Biome ir tikai nekustīgs makets. Ja runājam precīzāk, tas nav nekas cits kā mērogā 1:1 iemiesota skice, kas tapusi Kalifornijas dizaina studijā Mercedes Advanced, kuru vada Hūberts Lī – konceptauto F800 un otrās paaudzes Mercedes CLS radītājs. Biome atgādina konceptauto Audi RSQ no filmas „Es robots”. Zemā grīdas līnija, klasiskā Mercedes-Benz zvaigzne radiatora režģa centrā un spēcīgie gaisa ņēmēji izskatās apburoši. Priekšējā loga stikls, kas nemanāmi pārtop par jumtu, un plati izvietotie riteņi apliecina biokonceptauto spēku.

Mercedes BiomeJa ņemam vērā, ka Mercedes Biome ir četrvietīgs automobilis, tā gabarīti ir diezgan pieticīgi: garums – četri, platums 2,5 un augstums – 1,2 metri. Sēdekļi izvietoti rombveidīgi – vadītājs sēž tieši centrā, viņam abās pusēs ir vieta diviem pasažieriem, vēl viens pasažieris var sēdēt trešajā rindā, aiz vadītāja sēdekļa.

Mašīnas masas samazināšanai izmantots ne mazāk radikāls risinājums – Mercedes Biome virsbūve izgatavota no superviegla materiāla, ko sauc par Biofibre. Būtībā tā ir biošķiedra, kuras pamatā ir dažādi pēc speciālas tehnoloģijas apstrādāti un sapresēti augi. Biofibre ir daudz vieglāks par metālu vai plastikātu un izturīgāks par tēraudu. Tāpēc no tā var izgatavot gan virsbūves paneļus, gan spēka struktūras elementus, kas ir gan vieglāki par tērauda un ogļu plasta detaļām, gan arī pilnībā utilizējami, kas nav mazsvarīgs pluss.

Mercedes BiomeIecerēts, ka Biome saņems Saules enerģiju un to saglabās kā ķīmisku savienojumu, kam dots nosaukums BioNectar4534. Braukšanas laikā Mercedes Biome uzlabos pilsētas atmosfēru, jo izstrādās tīru skābekli. Kad būs beidzies lietošanas termiņš, Biome tiks vai nu pārvērsts par kompostu, vai izmantots kā būvmateriāls. Tātad, kā uzskata tā radītāji, automobilis harmoniski iekļausies ekosistēmā.

Kā atzīst Hūberts Lī, Mercedes Biome nekad nenonāks uz konveijera un tajā izmēģinātie dizaina risinājumi diezin vai tiks izmantoti sērijveidā ražotajos automobiļos Mercedes. Vismaz ne tuvākajos desmit gados.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY