Leģenda: Lancia Lambda, Duesenberg SJ, Osca MT4-2AD Coupe

Legend
Lancia Lambda. 1928

Lancia Lambda. 1928

Pasaulē pirmais automobilis ar nesošo virsbūvi Lancia Lambda kļuva par epohālu ne tikai firmai, bet arī visas pasaules automobiļu būvei. Tas parādījās 1921. gadā, iezīmējot īstu Lancia uzplaukuma laikmetu.

LegendParīzes 1922. gada oktobra autosalonā Lancia Lambda izraisīja vispārēju sajūsmu. Pateicoties stingrajai konstrukcijai un spēcīgajam dzinējam, kompānija lielā mērā apsteidza savus konkurentus, tādēļ pēc tās automobiļiem, neraugoties uz augsto cenu, bija liels pieprasījums. Laikposmā no 1921. gada līdz 1931. gadam, kad šo modeli izlaida, to deviņas reizes modernizēja. Tika izlaisti kopskaitā 13 000 šo automobiļu.

Te redzams astotās sērijas automobilis Lancia Lambda. Tam bija neatkarīga priekšējā uzkare un 2,5 litru četrcilindru V veida dzinējs ar augšējo sadales vārpstu un 49 zirgspēku jaudu. Maksimālais ātrums 115 km/st.

LegendDuesenberg SJ. 1935

Duesenberg SJ bija viens no sava laika ātrākajiem sērijveida automobiļiem. Kad Freds Dīzenbergs 1932. gadā avārijā gāja bojā, kompānija bija zaudējusi galveno dzinējspēku. Automobiļa konstrukcija vairs netika mainīta un saglabājās, pateicoties milzīgajam potenciālam, kādu Duesenberg SJ bija ieguvis radīšanas laikā.

LegendAutomobiļa pamats bija 7,6 litru astoņcilindru dzinējs ar divām augšējām sadales vārpstām un četriem vārstiem uz cilindru. Tā jauda – 400 zirgspēki. Duesenberg SJ spēja ar otro ātrumu  17 sekundēs sasniegt 169 km/st. Trešais ātrums bija vajadzīgs, lai ieskrietos līdz maksimālajiem 209 km/st. Tik augsti ātruma rādītāji tika sasniegti pēc dzinēja apgādāšanas ar kompresoru, ko vispirms rūpīgi pārbaudīja sacīkšu automobiļos. Šis centrbēdzes tipa beztrokšņa kompresors bija novietots vertikāli dzinēja labajā pusē – tur, kur atrodas ieplūdes caurule. Kompresora izvietojuma dēļ nevarēja izmantot agrāko izplūdes sistēmu, tāpēc to nomainīja ar četrām gofrētām caurulēm, kas iznāca ārā caur motora pārsega labo pusi.

Lai gan automobiļi  Duesenberg SJ bija ļoti dārgi, bagātnieki un slavenības tos labprāt pirka. Šāda mašīna bija tādām kinozvaigznēm kā Garijs Kūpers un Klārks Geibls.

LegendOsca MT4-2AD Coupe. 1955

Itāļu autorūpniecības vēsturē ir daudz spožu nosaukumu. No tiem gribētos atzīmēt vienu, tiesa, jau labi aizmirstu, proti, OSCA. Sākotnēji autouzņēmuma nosaukums bija OSCAFM, kurā pēdējie divi burti atšifrējami kā Fratelli Maserati. Bet pilnais nosaukums bija Officina Specialzzato per la Construzione di Automobili Fratelli Maserati SpA.

LegendAutomobiļus montēja Boloņas rūpnīcā Maserati. Pirmais modelis MT4 (Maserati Typ 4) tika izlaists 1948. gadā. Automobilim bija raksturīga iezīme – unikāls režģis ar tajā integrētiem lukturiem.

LegendEksponētais eksemplārs bija paredzēts sporta sacensībām, taču nekad tajās nav piedalījies. Tas nonāca privāta kolekcionāra rokās un tāpēc ir labi saglabājies līdz mūsdienām. Savukārt 2005. gadā to izsolē par 507,5 tūkstošiem dolāru pārdeva jaunam īpašniekam.

Legend