Lamborgini: Buļļa uzvaras gājiens

0
99
Lamborgini

LamborginiEmīlijas-Romanjas reģions, kas atrodas Itālijas ziemeļos, kopš seniem laikiem ir slavens ar Parmas šķiņķi, mortadellas desu, lazanju un tortellīni. Tā lepnums ir Džuzepe Verdi un Federiko Fellīni. Te ir arī Itālijas automobiļu būves centrs. Turīnā atrodas autobūves milža Fiat galvenā mītne, bet Modēnā, Maranello, un Santa-Agatā-Bolonēze izlaiž greznos Maserati, Ferrari un Lamborghini – mašīnas, kuras liek notrīsēt īsto automīļu sirdij. Šādu ekskluzīvu automobiļu ražošanai apriori nevar būt masveida raksturs. Katru gadu tiek izgatavoti aptuveni 5 tūkstoši Ferrari, taču ar niknā buļļa emblēmu lepojas tikai 1600 automobiļi.

Lamborgini
Ferručo Lamborgīni ar automobili Miura. 1966

Nākamais automobiļu Lamborghini radītājs Ferručo Lamborgīni dzimis 1916. gada 28. aprīlī Renaciodečento, netālu no Ferrāras. Viņa vecāki bija vīndari, un pilnīgi loģiski šķita, ka Ferručo ies viņu pēdās. Bet zēns interesējās par tēva traktoriem, precīzāk, par to dzinējiem. Aizraušanās ar tehniku viņu aizveda uz inženieru skolu Boloņā, pēc kuras beigšanas viņš strādāja par mehāniķi Itālijas, bet pēc tam Britānijas armijā.

Lamborgini
400 GT. 1964

Pēc Otrā pasaules kara viņš tēva fermā ierīkoja nelielu darbnīcu, kurā kara tehnika tika pielāgota mierlaika, galvenokārt lauksaimniecības, vajadzībām. Noorganizējis drošu paša konstruētu traktoru izlaidi, viņš ielika nākamās rūpnīcas Lamborghini Trattori S.p.A. pamatus. Vēlāk viņa firma nodarbojās arī ar apkures tehnikas un gaisa kondicionēšanas sistēmu izstrādi un ražošanu. Emblēma – niknais bullis (Ferručo pēc horoskopa bija vērsis) – rotāja viņa traktoru radiatorus un asociējās ar nemainīgi augstu kvalitāti. Tieši šis bullis vēlāk turpināja savu uzvaras gājienu pa visas pasaules ceļiem, taču nu jau citā statusā.

Lamborgini
Miura Р400. 1966

Ferručo Lamborgīni vienmēr aizrāvās ar sporta automobiļiem. Jau jaunībā viņš no vienkārša Fiat Toppolino izveidoja bolīdu un pat piedalījās sacensībās. Viņa kolekcijā bija daudz brīnišķīgu mašīnu, to skaitā modelis Ferrari 250GT. Saskaņā ar vienu no versijām, tieši neapmierinātība ar savu Ferrari mudināja pieņemt, kā izrādījās, mūža liktenīgo lēmumu – sākt būvēt greznus sporta automobiļus.

Lamborgini
1. 3000 Silhoette. 1970 un 2. Espada. 1968

1962. gada martā darbam kompānijā Automobili Ferruccio Lamborghini tika uzaicināts bijušais Maserati konstruktors Džiampaolo Dallara, kas kļuva par galveno inženieri. Tieši viņš un Paolo Stancāni vēlāk izstrādāja nākamo modeļu šasiju un gaitas daļu. Dzinēju izstrādei tika piesaistīts bijušais projekta Ferrari GT0 direktors Džoto Bicarīni.

Lamborgini
Bravo. 1974

Gadu pēc darbu uzsākšanas, 1963. gada novembrī, uz Turīnas autostrādes startēja Lamborghini 350GTV ar 12 cilindru V veida dzinēju, kura tilpums bija 3,5 litri. Dizainu izstrādāja Franko Skaglione, kas pirms tam vadīja kompāniju Bertone. 1964. gada martā līdz galam izveidotais 350GTV ar firmas Touring virsbūvi tika demonstrēts Ženēvas autosalonā. Tā pasaulē nāca pirmais Lamborghini sērijveida automobilis.

Lamborgini
Countach. 1971

Nākamajā gadā parādījās modeļa 400GT četrlitrīgā versija ar 320 zirgspēku jaudu. Tika samontētas kopskaitā 108 modeļa 350GTV mašīnas un 23 modeļa 400GT automobiļi.

Lamborgini
Marzal. 1976

Īsts izrāviens automobiļu būvniecībā tika izdarīts, pateicoties tam, ka parādījās Lamborghini Miura P400, kas nosaukta par godu Spānijas buļļu šķirnei. Modeli ar centrā izvietoto dzinēju V12 izveidoja inženieris Džiampaolo Dallara un Paolo Stancāni, kā arī pētniecības centra vadītājs Bobs Vollass. Lakonisko Miura veidolu, kas izpelnījās jūsmīgas atsauksmes 1966. gada Ženēvas autosalonā, radīja studijas Bertone dizainers Marčello Gandīni, kas līdz galam izstrādāja kompānijas Touring iesniegtos rasējumus.

Lamborgini
Athon. 1980
Lamborgini
Athon. 1980

Miura P400 jauda bija 350 zirgspēki, un mašīna, pat braucot lielā ātrumā, bija ļoti stabila. Par neapšaubāmo tehnisko progresu liecināja radiatora izplūdes caurumi, gaisa kanāli sānu lejasdaļā, durvju gaisa ņēmēji. Maksimālais ātrums 280 kilometri stundā tolaik bija sensacionāls sasniegums. Taču tika norādīts uz gaisa pārlieku sasilšanu un troksni salonā. Izanalizējuši pirmās sērijas modeļa trūkumus, Lamborghini speciālisti projektēja nākamo supermašīnu Miura P 400 S, kas atšķīrās ar oriģinālu aizmugurējo uzkari un 370 zirgspēku jaudu, ar to, ka tika sasniegti 7700 apgriezieni minūtē. Pirmo reizi to parādīja 1970. gadā Ženēvas motoru izstādē. Neraugoties uz daudzajiem pilnveidojumiem un noslīpējumiem, šim automobilim bija minimāls komforta līmenis. Tomēr sešu gadu laikā tika samontētas 762 sērijas Miura mašīnas, kas popularitātes ziņā pārspēja tā laika Ferrari.

Lamborgini
Countach S Anniversary. 1989
Lamborgini
Countach S Anniversary. 1989

1968. gadā dienasgaismu ieraudzīja modelis Espada (no spāņu – matadora duncis), kas Lamborghini vēsturē bija viens no populārākajiem.

Savukārt par vienu no zīmīgākajiem kļuva modelis Countach, kuru pirmo reizi parādīja 1971. gada Ženēvas salonā kā studijas Bertone konceptuālo mašīnu un sāka ražot tikai 1974. gadā kā Miura pēcteci. Centrā izvietotais četrlitrīgais 12 cilindru motors ar 365 zirgspēku jaudu ļāva attīstīt ātrumu līdz 300 kilometriem stundā. Countach neparasto futūristisko izskatu ar augšdaļā atveramām durvīm izstrādāja Marčello Gandīni kopā ar Paolo Stancāni. Dažādos gados Countach modernizēja, mainīja veidolu, dzinēja jaudu… Rezultātā šis modelis, šķiet, pieredzēja visā Lamborghini vēsturē visilgāko mūžu un tika arī visvairāk pirkts. 16 gadu laikā, kamēr modeli ražoja, tika izlaisti 1979 eksemplāri!

Lamborgini
Diablo. 1990

70. gadu beigās Lamborghini piedzīvoja krīzi. Meklējot līdzekļu avotus, itālieši sāka izstrādāt apvidus mašīnu ASV armijas vajadzībām. 1977. gadā pirmo šāda automobiļa prototipu ar nosaukumu Cheetah nodeva Pentagonam izmēģināšanai. Taču pasūtītājs to nepieņēma. Tomēr kompānija neatteicās no meklējumiem šajā virzienā, un 1982. gadā bija gatavs prototips Lamborghini Military Anteriore. Neraugoties uz iespaidīgajiem izmēriem, dinamisko rādītāju ziņā LM002 (mašīnas sērijveida varianta apzīmējums) pārspēja daudzus savus „vienaudžus”.

Lamborgini
1.Cala. 1995 un 2. Raptor. 1996

1989. gadā pasaule saņēma ilgi gaidīto Lamborghini šedevru, kam tika dots nosaukums Diablo. Tā bija plata un neierasti gara, zemei pieplakusi, visai agresīva izskata sporta supermašīna. Dzinēja 500 zirgspēku lielā jauda un maksimālais ātrums 325 kilometri stundā uz automobilistiem atstāja dziļu iespaidu. 90. gadu ekonomisko grūtību apstākļos Diablo uzturēja kompāniju, jo kļuva par vienu no komerciālajā ziņā visveiksmīgākajiem modeļiem.

Lamborgini
Gallardo. 2004

Modelis Diablo tika izstrādāts vairākās modifi kācijās, tai skaitā arī kā rodsters. 1995. gadā tapa Diablo SV ar cietu jumtu un Diablo SVR, 1997. gadā – Diablo VT, 1997. gadā – Diablo GT. Turklāt dzinēja jauda nemitīgi palielinājās. Tas bija Diablo laiks.

Lamborgini
Gallardo Spyder. 2005
Lamborgini
Gallardo Spyder. 2005

2001. gadā iznāca modelis Lamborghini Murcielago (no spāņu – sikspārnis), kuru speciālisti liek vienā rindā ar leģendārajām supermašīnām Miura, Countach un Diablo. Automobilis ir apgādāts ar diviem izvirzāmiem dzinēju dzesējošiem gaisa ņēmējiem, spēka agregātu V12, kura darba tilpums ir 6,2 litri (580 zirgspēki) un kurš savienots ar pilnpievada transmisiju. Šasijas nostiprinātas ar karbonšķiedras plāksnēm. Tas pats materiāls kalpo par automobiļa virsbūves pamatu, lai gan durvis un jumts jo projām izgatavots no tērauda. Frankfurtes autoizstādē 2003. gadā tika parādīts Murcielago R-GT. Tas jau ir sacensībām gatavais FIA GT Championship un American Le Mans Series automobilis, kas maksā vairāk nekā 500 tūkstošus eiro.

Lamborgini
Murcielago Roadster. 2005
Lamborgini
Murcielago LP640. 2006

Tajā pašā gadā parādījās pilnīgi jauns modelis Lamborghini Gallardo, kuram tika speciāli izstrādāts dzinējs.

Dažu pēdējo gadu laikā ir parādījušies pietiekami daudzi sporta automobiļi, kas pretendē uz godpilnu vietu supermašīnu kategorijā. Nevēloties padoties neatlaidīgo konkurentu spiedienam, Lamborghini izstrādā jaunus automobiļus un turpina iekarot savu pielūdzēju sirdis. 2008. gadā dienas gaismu ieraudzīja Lamborghini Murcielago LP640 (gareniski uzstādīts dzinējs; aizmugures motora shēma; 640 zirgspēki). Pirmajā brīdī šķiet, ka mašīna tikai nedaudz „mainījusi izskatu”. Taču īstenībā ir pamatīgi pārstrādāta visa konstrukcija: pārprofifi lēts priekšējais spoilers; mainīts katra borta gaisa ņēmēja izskats; mainīta aizmugures lukturu konfifi gurācija; uzstādīts jauns izpūtējs; riteņi ir platāki un salons greznāks. Spēcīgajam Lamborghini Murcielago LP640, kas spēj attīstīt ātrumu līdz 340 kilometriem stundā, gluži vienkārši ir lemts gūt panākumus!

Lamborgini Lamborgini2005. gadā Ženēvas autosalonā par zvaigzni kļuva konceptuālais automobilis Concept S, kas izstrādāts Valtera de Silvas vadībā. Modelim Concept S ir viss Concept raksturīgais: ekstremālisms, kompromisu noraidīšana un itāliskā būtība.

Lamborgini
Concept S. 2005
Lamborgini
Concept S. 2005

2007. gadā Detroitas autosalonā tika demonstrēts konceptuālais automobilis Lamborghini Miura. Tā ir sava veida replika slavenajam automobilim, ar kuru pirms 40 gadiem sākās itāliešu ražotāja Ferručo Lamborgīni slava. Klīst baumas, ka 60. gadu leģendārā modeļa pēctecis tiks laists sērijveida ražošanā. Taču kompānijas Lamborghini vadība ir paziņojusi: lai modeļa ražošana atmaksātos, vajadzēs realizēt 1500 eksemplārus, bet tas ir nereāli. Drīzāk perspektīvs izskatās projekts par apvidus mašīnu, kurai pasaulē jānāk 2010. gadā.

Lamborgini
Concept Miura. 2006

Sākot ar 1974. gadu, kompānija Lamborghini vairākkārt mainīja saimniekus, līdz 1998. gadā to savās rokās pārņēma automobiļu būves milža Volkswagen meitas uzņēmuma – Vācijas Audi tagadējais īpašnieks.

Lamborgini
Tonino Lamborgini.

Ferručo Lamborgīni jau 70. gados kompānijas vadību nodeva dēlam Tonīno un atgriezās pie vīna darīšanas, ar kuru nodarbojās līdz pašai nāves stundai (1993. gadā). Viņa mājas muzejā glabājas pilnīga leģendāro automobiļu kolekcija.

Lamborgini
Mēbeļu un aksesuāru komplekts Indianapolis. Formitalia

Kļuvis par tēva kompānijas vadītāju, Tonīno paplašināja darbības sfēru – izveidoja kompāniju grupu Tonino Lamborghini Group, kurā ietilpst vairākas dažāda profila struktūrvienības, arī tādas, kas veic operācijas ar nekustamajiem īpašumiem, ražo mēbeles, interjera priekšmetus, apģērbus, apavus un aksesuārus. Lietas ar Lamborghini marku zināmā mērā ir līdzīgas slavenajām mašīnām. Tām piemīt kopīgs stils, funkcionalitāte un nevainojama kvalitāte, raksturīgs moderno tehnoloģiju, augstvērtīgu materiālu un unikāla dizaina apvienojums.

Un, protams, uz visiem ražojumiem ar Lamborghini marku ir tas pats niknais bullis, kas personificē savaldītu spēku.

Lamborgini

Lamborgini
Vīriešu tualetes ūdens Overall.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY