Ieskatīties nākotnē: Dizaineru konkurss Losandželosas autosalonā Motorsports 2025

0
47
Motorsports 2025
Mercedes-Benz Formula Zero

Losandželosas autosalona ietvaros tradicionāli notiek dizaina konkurss, kurā piedalās lielākie automobiļu ražotāji.  2008. gada konkursa temats – Motorsports 2025. Tātad – 2025. gads. Ar kādu tehnoloģiju attīstību tad ražotāji saista savas cerības? Atbildi uz šo jautājumu sniedz viņu projekti.

Mercedes-Benz Formula Zero

Mercedes-Benz Advanced Design Ziemeļamerikas studija stāda priekšā perfektu Formula Zero bolīdu, kura radīšanā iedvesmu smēlusies no pagājušā gadsimta 30. gadu sacīkšu mašīnām. Šis bolīds ir vēl iespaidīgāks nekā F1 – kaut vai tāpēc, ka trase, pa kuru trauksies Formula 0, ir daudz sarežģītāka nekā parastie autodromi. Tajā ietilpst pagriezieni pa vertikālu sienu un pat nāves cilpa. Jaunās paaudzes ceļa klātne ir ārkārtīgi izturīga, caurspīdīga plastmasa, tā ka bolīdi varēs braukt burtiski pāri skatītāju galvām. Automobiļiem ar Mercedes-Benz zvaigzni maksimālu jaudu nodrošina elektrodzinēji, aerodinamiskas virsbūves ar iebūvētām saules baterijām un pēc vismodernākajām tehnoloģijām radīti spoileri.

Dizaineru komanda: Alan Barrington, George Yoo, Kevin Verduyn

Motorsports 2025
Kalifornija , ASV

Motorsports 2025 Motorsports 2025Audi R25

Motorsports 2025
Ingolštate , Vācija

R25 pēc formas stipri atgādina Lemānas bolīdus. Sacīkstes gan būs neparastas – Audi R25 trase sastāvēs no milzīgiem tuneļiem, kuros mašīnas cita citu varēs apdzīt ne tikai vienā plaknē, bet arī pa sienu vai griestiem. Automobiļa spēka ierīce ir daudzveidīgi transformējama un ārkārtīgi izturīga sistēma Dynamic Space Frame. Degviela – elektrība, bremzes – elektriskas. Pitstopi tiks izmantoti degvielas šūnu nomaiņai. Bolīds ir bagātīgi apgādāts ar elektronierīcēm: gaisa plūsmas mērītājiem, aerodinamikas izmaiņu aktīvajiem elementiem un daudzām ārkārtīgi precīzām videokamerām. Pateicoties tām, skatītāji varēs sekot sacīkšu norisēm, būtībā tās novērojot no iekšpuses.

Dizaineru komanda: Claus Potthoff, Hendrik Veltmann, Jae Min, Craig Durfey, Raul Cenan, Taeho Kim, Tomi Lin, Nancy Holman, Alex Marzo

Motorsports 2025 Motorsports 2025Toyota Le Mans Racer

Motorsports 2025Kompānijas Toyota Kalifornijas dizaina centrs ir nolēmis: mūsu bolīds „nekad nedrīkst apstāties“. Uz ūdeņraža elementiem balstītā Le Mans Racer spēka ierīce var uzlādēties no saviem fotoelektriskajiem paneļiem. Automobilim ir divi kustības režīmi: High Speed Mode un Cornering Mode. Pirmajā gadījumā automobiļa virsbūve, kā arī riteņi sašaurinās un mašīna var taisnā virzienā traukties ar ātrumu 550 kilometri stundā. Toties pagriezienos, kad jo īpaši nepieciešama stabilitāte, automobiļa virsbūve un riteņi paplašinās. Sliktos laikapstākļos un naktī kokpits no iekšpuses pārvēršas par kupolveida ekrānu, kurā atspoguļojas virtuālais ideālas trajektorijas ceļš. Turklāt pilotam palīdz stūrmanis robots – gluži kā slavenajā filmā “Zvaigžņu kari“.

Dizaineru komanda: Kevin Hunter, Erwin Lui, Craig Kember

Motorsports 2025 Motorsports 2025Mazda KAAN

Motorsports 2025Mazda KAAN ir elektriskais bolīds, kas radīts speciāli E1 sacīkstēm. Agrākās F1 sacīkstes jau palikušas vēsturē. 2025. gadā tieši E1 sacīkstes no tehnoloģijas viedokļa, kā arī popularitātes ziņā ir starptautiskā autosporta virsotne. Trases ir klātas nevis ar asfaltu, bet ar polimēru, kas vada elektrību. Pa to tad nu arī traucas elektromobiļi. Mazda KAAN var sasniegt ātrumu 400 kilometri stundā, neradot nekādus kaitīgus izmešus. Automobiļa konstrukcija ir veidota uz elektrisko riteņu-motoru bāzes, bet kokpits vajadzīgs vienīgi braucēja drošības labad.

Dizaineru komanda: Jacques Flynn, Carlos Salaff, Minyong Lee, Greg Lee, Tim Brown, Jordan Meadows

Motorsports 2025 Motorsports 2025Chevrolet Chaparral Volt

Motorsports 2025GM dizaineri nolēmuši radīt tādu automobili, kas pārvietodamies izmantos trīs stihijas: Zemi, Gaisu un Uguni. no Zemes tas ņems gravitācijas spēku un enerģiju, ko bremzēšanas laikā izraisa berze, no Vēja – spēka ierīces dzesēšanai nepieciešamo gaisu (ar divu aizmugurē izvietoto turbīnu palīdzību) un bremzēšanai nepieciešamo palīdzību (rotācija uz pretējo pusi), bet no Uguns – saules enerģiju, kas darbinās no saules baterijām veidoto spēka ierīci.

Dizaineru komanda: Frank Saucedo, Steve Anderson, Thamer Hannona, Jussi Timonen, Loren Kulesus, Alessandro Zezza, Sean Moghadam, Tony Liu, Phil Tanioka

Motorsports 2025

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY