Leģenda: Ford T, Itala, Isotta-Fraschini Tipo 8A

0
29
Legend
Ford T. 1908

Ford T. 1908

Šis modelis, iespējams, bija vissvarīgākais visu laiku automobilis un iezīmēja nozīmīgu robežlīniju gan tehniskajā, gan sabiedriskajā ziņā.

1908. gadā konveijeru dienā atstāja 1000 eksemplāri šīs ne visai dārgās mašīnas. Šāds apjoms ļoti kontrastēja ar Eiropas uzņēmumiem, kur automobiļus montēja ar rokām.

1913. gadā divas trešdaļas no sērijveidā izgatavotajiem automobiļiem tika saražotas Savienotajās Valstīs, un vairāk nekā puse no visām mašīnām bija Ford modeļi T.

Automobilis ar četrcilindru dzinēju un 24 zirgspēku jaudu attīstīja ātrumu 12 kilometri stundā.

Itala. 1907

Uzņēmumu Fabrica Automobili Itala S.A. nodibināja 1904. gadā Mateo Čeirano un Gvido Bidžo.

Turīnas marka Itala ar saviem jaudīgajiem automobiļiem guva zināmus panākumus sporta sacensībās. Tā, piemēram, 1907. gada martā franču laikrakstā Le Matin publicētajā ievadrakstā Luidži Barzīni jautā: “Kurš ir gatavs šovasar ar automobili nobraukt attālumu no Pekinas līdz Parīzei?” Skipione Borgēze, ilgi nedomājot, uzķērās un ar savu automobili Itala nostājās uz starta sacensībā pret četrām citām komandām. Šoferis Etore Džuzardi viņu pavadīja kā otrais vadītājs un mehāniķis. Barzīni viņiem pievienojās, lai savai avīzei sniegtu reportāžas par šo notikumu.

LegendRallija dalībnieki Pekinu atstāja 10. jūnijā un gar Baikāla labo krastu iebrauca Krievijā. Upes un aizas šķērsoja pa tiltiem, no kuriem viens zem Itala svara sabruka. Tieši divus mēnešus pēc starta – 10. augustā – automobilis sasniedza Parīzi.

Borgēzes mašīna bija tipisks fifirmas produkts. Tai bija virsbūve ar diviem sēdekļiem priekšā un vienu aizmugurē, kuram abās pusēs atradās 150 litru benzīna cisternas (ceļojumu laikā aizmugures sēdekli bieži vien izmantoja bagāžas novietošanai), četrcilindru dzinējs ar 7,4 litru tilpumu un četrpakāpju pārnesumkārbu.

LegendIsotta-Fraschini Tipo 8A. 1919

Itāļu uzņēmēji Čezāre Izota un Vinčenco Fraskīni sekmīgi tirgojās ar automobiļiem, Itālijā pārstāvot tādas fifi rmas kā Renault, Mors, Aster, De Dion-Bouton un Piper. 1900 gadā tika pieņemts lēmums komplektēt pašiem savus automobiļus. Par daļu turētājiem kļuva brāļi Fraskīni – Oreste un Antonio. Jaunā rūpnīca tika atvērta Milānā.

LegendPilnībā ar pašu spēkiem radītu automobili kompānijai Isotta-Fraschini izdevās izlaist 1903. gadā. Par pgrieziena punktu kļuva tehniskā direktora Džustino Kataneo stāšanās amatā. Viņa vadībā 1905.gadā tika uzbūvēts sacīkšu automobilis Tipo D ar 100 zirgspēkiem. 1908. gadā firmas Isotta-Fraschini guva uzvaru Targa Florio.

Legend1919. gadā fifi rma laida pasaulē pirmo sērijveida automobili ar 8 cilindru dzinēju un visu riteņu bremzēm. Automobili Isotta-Fraschini Tipo 8 pilnībā bija konstruējis Džustino Kataneo. 1925. gadā mašīna tika modernizēta, saņēma uzlabotu paaugstinātas jaudas dzinēju un jaunu indeksu „8А”. Tas bija liels, grezns automobilis un nebūt nebija paredzēts ātrumsacīkstēm. Firmu pirmām kārtām interesēja automobiļa gaitas un dinamikas īpatnības. Katra šasija tika ārkārtīgi skrupulozi pārbaudīta un noregulēta, lai nodrošinātu maksimālu komfortu un līganu gaitu.

Legend LegendIsotta-Fraschini automobiļi bija sevišķi populāri Bohēmas aprindās komforta un šai markai piemītošā īpašā šarma dēļ. 1926. gadā pēc kinoaktiera Rūdolfa Valentīno pasūtījuma ateljē Fleetwood uz šasijas Isotta-Fraschini Tipo 8A tika uzbūvēts automobilis, kuru diemžēl pasūtītājs tā arī nepaspēja izmantot savas pāragrā nāves dēļ.

Legend

Packard 7. sērija. 1930

Packard – pašās dārgākās un pašas labākās mašīnas pasaulē… Ziemeļamerikas Savienotajās Valstīs nav neviena miljardiera, kas nebrauktu ar mūsu mašīnu… Pajautājiet tiem, kuriem šīs mašīnas ir.” Ar šādiem pašapzinīgiem lozungiem kompānija Packard pievērsa uzmanību saviem jaudīgajiem, ātrajiem un prestižajiem automobiļiem.

Legend Legend1899. gada 6. novembrī Vorrenā (Ohaio štats), brāļiem Džeimsam Vordam un Viljamam Dautam Pakardiem piederošās fifi rmas New York and Ohio Company rūpnīcā, kur izgatavoja kvēlspuldzes un transformatorus, samontēja pirmo markas Packard automobili, kas ieguva apzīmējumu Model A. 1900. gada septembrī ar brāļu līdzdalību speciāli automobiļu izlaidei tika noorganizēta firma Ohio Automobile Company, ko pārdēvēja par Packard Motor Car Company.

LegendDažiem vērtētājiem šķiet, ka ir pilnīgi nepieņemams tas, kā izskatās šis divvietīgais 7. sērijas automobilis ar vaļēju virsbūvi un saliekamu virsu. Taču nākas atzīt, kas starp virsbūves solīdo, taisnlīnijas priekšdaļu un aizmugures daļas elegantajām pludlīnijām pastāv taisni apburošs kontrasts.

Legend LegendAdler Trumpf. 1936

Pagājušā gadsimta 30. gados Vācijā tika izbūvētas ātrgaitas šasijas un vienlaikus radās interese par aizvien ātrāku automobiļu radīšanu. Viens no veidiem, kā varēja paaugstināt vieglo mašīnu ātrumu, bija aerodinamiskās pretestības samazināšana. Firmai Adler jau bija pieredze plūdlīnijas automobiļu ražošanā. 30. gadu vidū šīs fifi rmas mašīnas uzstādīja 22 starptautiskus rekordus.

Legend LegendKonstruktors Hanss Gustavs Rors izstrādāja vieglā automobiļa modeli Trumpf ar 4 cilindru pusotrlitrīgu dzinēju un priekšējiem velkošajiem riteņiem. Raksturlielumi: pārnesumkārba – mehāniska, 4 pakāpju; piekare – patstāvīga priekšējā uz šķērseniska resora; bremzes visiem riteņiem; maksimālais ātrums – 95 km/h.

Legend1936. gadā parādījās Adler Trumpf modififi kācija ar aerodimnamisku no alumīnija plāksnēm veidotu un balstītu uz tērauda karkasa virsbūvi. Sānu logi bija izgatavoti no pleksistikla. Pateicoties uzlabotajai virsbūves firmai, maksimālo ātrumu izdevās palielināt par 32 km/h un attīstīt līdz pat 129 km/h. Vēlāk tika radīta speciāla aerodinamiska kupeja, kas spēja sasniegt 150 km/h.

Legend

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY