Leģenda: Minerva, Cadillac 341 A Sport Phaeton

0
57
Legend
Minerva. 1912

Minerva. 1912

Automobiļi Minerva XX gadsimta padsmitajos un divdesmitajos gados bija daudzu Eiropas karaļu galmu un aristokrātu autoparkos. Beļģijas, Norvēģijas un Zviedrijas karaļi bija kā traki pēc šiem automobiļiem, kuru radiatoru rotāja dievietes Minervas figūriņa. Tos augstu vērtēja arī amerikāņu autobūves „tēvs“ Henrijs Fords.

Šis savulaik Beļģijas karalim piederējušais elegantais automobilis ar nolaižamu jumtu ir viens no nedaudzajiem labi saglabātajiem eksemplāriem.

LegendCadillac 341 A Sport Phaeton. 1928

Sākot ar 1926. gadu, modeļiem Cadillac nosaukums tika dots atbilstoši dzinēja apjomam. Kad 1928. gadā motora V8 tilpums (jauda – 90 zirgspēki) pieauga līdz 341 kubikcentimetram, tiem piešķīra indeksu 341 A.

Jāatzīmē, ka automobiļa dizainu izstrādāja Hārlijs Ērls. Viņš vadīja pasaulē pirmo autorūpniecības dizaina studiju Art&Color, kura bija Cadillac struktūrvienība.

Galvenās virsbūvju izgatavotājas bija ievērojamās firmas Fisher un Fleetwood, kas piederēja General Motors (kur kompānija Cadillac tika iekļauta 1917. gadā). Kā 1928. gadā apgalvoja reklāma, klienta izvēlei tika piedāvātas 50 dažādu tipu virsbūves un 500 krāsu salikuma un tapsējuma veidi. Faktiski katrs pircējs ieguva pilnīgi unikālu automobili, bet virsbūvju tipu katalogos bija tik daudz, ka dažus no tiem neviens un nekad netika izvēlējies.

LegendVoisin C-3L Berlin ar virsbūvi no J. Rothschild & Sons. 1925

Gabriels Vuazēns kopā ar brāli Šarlu 1905. gadā nodibināja paškonstruētu aeroplānu būves darbnīcu. Viņš 1912. gadā radīja vienu no pasaulē pirmajiem automobiļiem-lidmašīnām. Pēc Pirmā pasaules kara pārgāja uz automobiļu izlaidi.

Daudzas ievērojamas personības, piemēram, arhitekts Lekorbizjē, rakstnieks Herberts Velss, kinozvaigznes Moriss Ševaljē un Rodolfo Valentīno jūsmoja par automobiļiem Voisin.

LegendŠim lielajam automobilim bija unikāls mehānisms, kas ļāva pilnībā nolaist jumtu. Salonam bija brīnišķīga apdare – iespaidīgs velūrs un dekoratīvi audumi uz durvīm un griestiem. Zem grīdas bija apslēpts pat ledusskapis vīna glabāšanai.

Modelis Voisin C-3L Berlin 2002. gadā ieņēma pirmo vietu elegances konkursā Radnor Hunt.

LegendDubonnet Hispano H-6C Xenia ar Žaka Sočika virsbūvi. 1937

Andrē Dibonē nāca no slavenas dinastijas, kura ilgus gadus ražoja liķieri. Būdams aizrautīgs automobilists un autoinženieris, viņš bieži piedalījās sacensībās. XX gadsimta 30. gadu vidū Andrē iegādājās Hispano-Suiza Chassis. Pienācīgi novērtējis automobiļa dizainu, neatkarīgo uzkari un ātruma raksturlielumus, Dibonē savai privātai lietošanai un ātruma rekordu sasniegšanai pasūtīja slavenajam virsbūvju meistaram Žakam Sočikam modeli uz Hispano-Suiza bāzes.

Legend LegendModelis Hispano H-6C Xenia vilšanos nesagādāja – priekšgals atgādināja lidmašīnas kabīni, neizdzēšamu iespaidu atstāja izbīdāmās durvis, dubļu sargi un virsbūves aizmugures daļa.

LegendPierce-Arrow 1242 Cabriolet Coupe. 1933

Kompānija Pierce-Arrow 1932. gadā parādīja savu pirmo automobili ar 12 cilindru dzinēju, kas spēja konkurēt ar līdzīgiem Cadillac un Packard modeļiem.

Legend LegendVirsbūves pludlīnijas forma veicināja labus aerodinamiskos rādītājus, bet dzinēji (175 zirgspēki) ļāva attīstīt pieklājīgu ātrumu. Ievērojamais sacīkšu braucējs Abs Dženkinss ar automobili Pierce-Arrow 1933. gadā 24 stundu ilgās sacensībās sasniedza tiem laikiem apbrīnojamu vidējo ātrumu – vairāk nekā 200 kilometrus stundā.

Legend Legend

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY