Leģenda: Alfa Romeo RL, Cadillac Eldorado

0
34

Alfa Romeo RL. 1925

1920. gadā Džuzepe Merozi radīja savu šedevru Alfa Romeo RL, kas kļuva par Portello rūpnīcas flagmani. Londonas autosalonā angļi to tūdaļ sāka dēvēt par „mazo Rolls-Royce”.

LegendPirmās uzvaras automobiļu sacensībās tika gūtas 1920. gadā. Laika ziņā tās sakrita ar autosporta atdzimšanu pēc Pirmā pasaules kara.

Šo automobili ražoja līdz pat 1927. gadam, bet kopumā tika izlaists 2631 eksemplārs.

LegendDelage D8-120 SS ar de Villars virsbūvi. 1938

Šis sporta automobilis, kas pēc ārējā izskata ir līdzīgs mašīnai Bugatti Typ 57SC Atlantic Coupe, savulaik savaldzināja daudzus.

LegendSlavas virsotnes kompānija Delage sasniedza pēc Pirmā pasaules kara, kad sāka izlaist vienu no sava laika un Luxe klases vismodernākajiem sporta automobiļiem. Uzņēmumam smagu triecienu deva 1929. gada ekonomiskā krīze. Kompāniju Delage, kas bija nonākusi līdz pilnīga finanšu kraha robežai, 1935. gadā pārņēma firma Delahaye.

LegendCadillac Eldorado. 1959

Modelis Eldorado parādījās 1953. gadā, kļūstot par Cadillac pirmo pēckara izstrādni grezno pasažieru automobiļu klasē. Tas bija brīnišķīgs automobilis ar oriģinālu virsbūves dizainu, noapaļotu vējstiklu zem aizsargjumtiņa un „franču” lukturiem. Speciālā aprīkojuma sarakstā bija metāla bagāžnieks saliekamam jumtam, durvis bez sliekšņiem, salona ādas tapsējums, hromēti riteņi ar spieķiem un radiouztvērējs ar automātiskās regulēšanas funkciju.

Eldorado pārdeva par 7750 dolāriem, kas tolaik bija visai prāva summa.

Legend LegendToyota 2000GT. 1965

Automobili Toyota 2000GT pirmo reizi demonstrēja 1965. gadā Tokijas motoršovā. Modelis kļuva par īstu pasaules mēroga sensāciju pēc tam, kad Šons Konerijs leģendārā Džeimsa Bonda veidolā mašīnas vaļējā versijā 2000GT ar to braukāja filmā „Dzīvo tikai divreiz”.

Legend2000GT bija pirmais japāņu automobilis, kas spēja mest izaicinājumu Eiropas sporta mašīnām gan dizaina, gan gaitas kvalitāšu ziņā. 1966. gada oktobrī 78 stundu maratona laikā Toyota 2000GT uzstādīja trīs pasaules rekordus automobiļiem ar 1500 – 2000 сm3 dzinēja tilpumu, visu distanci nobraucot ar ātrumu 206,02 km/st. Bet kopumā 2000GT uzstādīja 13 pasaules rekordus nobraukuma un vidējā ātruma ziņā.

LegendŠajā automobilī ar 150 zirgspēku jaudas sešcilindru dzinēju no mašīnas  Yamaha bija izmantota piecu ātrumu mehāniskā pārnesumkārba, paaugstinātas berzes diferenciālis un diska bremzes ar vakuumpastiprinātāju uz visiem četriem riteņiem. Salona apdare bija patiešām iespaidīga: palisandrs, dabiskā āda, pulkstenis ar hronometrāžas funkciju.

LegendLai gan 2000GT  bija teicams sporta automobilis, cenas dēļ tā komercpanākumi salīdzinājumā ar Eiropas sporta automobiļiem nebija pārāk lieli. Tika izlaists kopskaitā 351 automobilis.

Legend

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY